Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. januar 2014

Mer fra England

Når jeg blogget tidligere i dag.

Så brukte jeg så mange programmer samtidig, at PC-en gikk veldig tregt.

Så jeg skrudde av og på PC-en, (som jeg pleier å gjøre da).

Og da ble skjermen helt svart.

Og jeg måtte re-installere Windows.

Men Windows XP lot seg ikke installere da.

Jeg måtte bruke en Vista-CD/DVD, som jeg lastet ned, og brente, (jeg har lisens), for noen måneder siden, (etter forrige gang dette hendte).

Og så kunne jeg installere Windows XP.

(Etter å liksom ha installert Vista 'litt').

Så dette er litt snodig, vil jeg si.

Jeg lurer på om jeg burde skaffe meg en Linux-CD/DVD.

Sånn at jeg har den i reserve, i tilfelle at det blir for mye tull, med Windows.

(Vista synes jeg er litt som en vits.

Det er mye dårligere enn XP, synes jeg.

Etter å ha brukt begge operativsystemene.

Ihvertfall når det gjelder brukervennlighet.

Jeg jobber ihvertfall mye raskere, med XP, på denne PC-en, vil jeg si.

Jeg har vurdert å ta kurs i Windows 7, for å lære mer om det.

For jeg vet ikke hvor mye minne osv., som Windows 7 krever.

Det er mye 'sky-drive'-basert, har jeg lest, et sted.

Men hva hvis man ikke har internett, da.

Men folk flest bruker vel Windows 7 nå.

Jeg er fortsatt inne i en hektisk nød/rettighets-blogge-tid.

Så å bytte operativsystem, er noe av det siste jeg har lyst til, egentlig.

For jeg har ikke så mye dødtid, til å lære å bruke et nytt OS, da.

Men jeg kjenner XP bra, fra min tid som #quiz-show-op osv., (på irc), i Norge).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg vurderer også å gå over, fra å bruke Chrome, (som browser), til å bruke Firefox.

For det kan bli litt mye Google-programmer, kanskje.

Chrome blir jeg noen ganger automatisk logget inn på nå.

(Ihvertfall på den forrige installeringen).

Så det blir kanskje litt mye 'Big Brother'.

Og dessuten, så klarer ikke Chrome å vise Aftenposten.no, på min PC.

(Ihvertfall ikke på de siste installeringene, som jeg har hatt, på denne PC-en).

Så jeg må bruke f.eks. Firefox uansett, for å lese på Aftenposten.no.

Og da er det sånn, at jeg tenker det, at kanskje det er bedre å bare droppe Chrome.

(Sånn at jeg slipper å bruke flere nettlesere hele tida, liksom).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg vurderer også å kjøpe med ram, til PC-en.

Men er disse som selger minne-brikker, på nettet, seriøse, liksom.

Jeg har heller ikke så mye penger, (som arbeidsledig).

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS 3.

Jeg lurer også på den lokale PC-butikken.

Har de virkelig byttet hovedkort?

Hm.

Det virker som at de hadde rett i det, at Vista gikk an å installere, men ikke XP.

(Av en eller annen grunn).

Men jeg har jo tidligere installert XP, på denne PC-en.

Jeg har skrevet på en Windows XP-CD her, at den virket, i mars 2013.

(For jeg har flere Windows CD-er her.

Som jeg har lastet ned og brent.

Når jeg ikke har funnet CD-en, til tidligere PC-er.

For det er et ganske vanlig problem, (vil jeg si), at Windows CD-en forsvinner.

Også har man en gyldig lisens.

Hva gjør man da, liksom?

Hvis man kjøper en brukt PC, så er ofte Windows installert.

Men så må man reinstallere, pga. virus, (eller noe), etter noen måneder.

Og så fulgte det ikke med en Windows-CD, med den brukte PC-en, da.

Og da sliter man.

Selv om man har en gyldig lisens.

For hvor får man tak i en ny Windows-CD?

Da skal man kontakte fabrikanten, av PC-en, lærte jeg, da jeg jobba, på vegne av Microsoft, (for Arvato), i 2005 og 2006.

Men de 'gidder' ofte ikke å sende en ny CD, (en såkalt 'replacement-CD').

Så her blir kanskje forbrukerne skviset.

Noe sånt).

Og da hadde jeg vel denne PC-en.

Mener jeg å huske.

Så kanskje det finnes et virus, som gjør det sånn, at man ikke kan installere XP lenger?

(Uten først å installere f.eks. Vista).

Hva vet jeg.

Hm.

PS 4.

Sånn her ser Aftenposten.no ut hos meg når jeg bruker Chrome:

aftenposten med chrome

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter