Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. januar 2014

Jeg sendte en e-post til Re kommune





Gmail - Slektsforskning Borge gård







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









Slektsforskning Borge gård









Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, Jan 6, 2014 at 8:31 AM




To:
#Re Postmottak <#rekpostmottak@v-man.no>


Cc:
Rollag Bibliotek <Rollag.Bibliotek@rollag.kommune.no>, Norges Bondelag <bondelaget@bondelaget.no>, aaseb@rollag.kommune.no, soknepresten.rollag@rollag.kommune.no






Hei,

ok, jeg likte ikke at den organisasjonen ikke hadde noen ordentlig
e-post-adresse.

De web-skjemaene synes jeg at er noe dritt.

(For å si det på ordentlig bonde-norsk).

Apropos dritt, så gikk jeg i samme klasse, som en Erik Re, på Berger
skole og Svelvik ungdomsskole, på første halvdel av 80-tallet.

Mora var fra Vestlandet, men faren var vel kanskje fra Re, da.

Han hadde visst en gang satt opp en kabel, over veien.

Så da Erik Re, (og muligens Ulf Havmo), kom syklende, så fikk de
ledningen i halsen.

Og Erik Re hadde en lillebror som het Kjetil Re.

Og han hadde visst driti på veggen, en gang, som han skulle, på do.

(Sa Erik Re en gang).

Noe sånt.

Disse bodde like ved der de svenske Glasshytte-damene bodde, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Ikke så langt unna Berger kirke.

Og de flytta vekk på midten av 80-tallet, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og de flytta dit seinere enn meg.

(Jeg flytta dit høsten 1979, fra mora mi i Larvik).

Jeg kan kanskje høre med kriken der nede.

For bestemor Ågot sin oldemor Berget Danielsdatter vokste opp på
Rollag prestegård.

Sender kopi til Rollag og, siden bestemor Ågot var derfra.

Kanskje dem veit noe oppi der.

Takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog


2014/1/6 #Re Postmottak <#rekpostmottak@v-man.no>:
> Hei.
>
> Re kommune har mottatt din e-post og jeg anbefaler deg å ta kontakt med Våle Historielag. Linken under er til deres hjemmeside.
> http://www.vaalehistorielag.net/
>
>
> Mvh
> Postmottak
> Re kommune
> Tlf. 33 06 10 00
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 3. januar 2014 00:39
> Til: #Re Postmottak
> Emne: Slektsforskning Borge gård
>
> Hei,
>
> jeg driver med slektsforskning, og min farmor, Ågot Mogan Olsen, hu fortalte meg en gang det, at de bodde noen år, nede i Vestfold, på den tida, som hu var lita jente.
>
> Og det stemmer med noe som står i bygdeboka for Rollag, (som biblioteket der sendte).
>
> (Se vedlegg).
>
> For der står det at Mogan-familien bodde noen år på Borge gård, i Våle.
>
> Har dere noen informasjon om Mogan-slekten, fra de årene, som de bodde, nede i Vestfold?
>
> (For min farmor var litt vag rundt dette, da.
>
> Så jeg lurte litt på det her).
>
> På forhånd takk for eventuelt svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter