Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. mars 2014

Enda mer fra Facebook

  • Samtale startet 27. juni 2010
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    er det ikke du som er sønn av Unse og Anker Heegaard.
    Og som jeg møtte i min mormor Ingeborg Ribsskog sin 85 års dag, i 2002, i Nevlunghavn?
    Jeg lurte på om det kan stemme, at den danske matematiker Poul Heegaard, er i slekten vår, etter den kjente industriherren Anker Heegaard, (som jo også er min tipptippoldefar, selv om jeg er fra Norge).
    For noen sier at Poul Heegaard, var fetter av en 'Lille-Anker' Heegaard:
    http://www.math.ku.dk/arkivet/heegaard/erindr.pdf (Kapittel 1.25)
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 5. oktober 2013
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Thomas,
    det har vært så mye om hun nakne Disney-stjerna, i de norske nettavisene, i det siste.
    Så jeg husket at du er jo direktør i Disney.
    Jeg har skrevet noen e-poster til din bror Steffen, (om et par forsikrings-saker mm.), men jeg har ikke fått svar.
    Jeg får ikke min arv, etter bestemor Ingeborg, (som døde, i 2009).
    Pia sendte cirka 3.300 på PayPal.
    Men jeg har ikke fått noen bilag.
    Og jeg har ikke fått noen møbler/brev/bøker/antikviteter etc., etter bestemor Ingeborg, (som jo var etter adelige som Gjedde og Adeler, osv).
    (For min mor Karen, (din kusine), hun døde jo i 1999.
    Og jeg er jo hennes eldste sønn/avkom.
    Og Karen var jo Ingeborgs eldste avkom.
    Men jeg bor nå i England, (for jeg ble forsøkt drept, på gården til Martin og Grete, i 2005, sånn som jeg forstod det, og jeg overhørte, på jobb, på Rimi Bjørndal, i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian').
    Så de bare tuller med meg, i Norge, mens jeg bor, i England.
    Jeg får ikke tingene mine sendt, fra City Self-Storage, med mer.
    Og jeg har prøvd å få Drammen tingrett til å selge et sameie i Holmsbu som jeg eier sammen med min fars brødre, men tingretten bedrar meg, for de har forespeilet at de skal selge det, men gjør det ikke.
    Og da fikk jeg heller ikke tatt offentlig skifte, i bo-oppgjøret, etter bestemor Ingeborg, siden jeg da ikke fikk tak i 30.000 kroner, fra det hus-salget, likevel.
    Lurer også på hvem som ble baron Adeler.
    Bestemor Ingeborg arvet jo mest etter sin tante Meme, (Magna Adeler), og hun var jo gift med den siste baron Adeler.
    Jeg kjente bare Magna Adeler, som den damen, som min mor kalte Meme, (men som jeg aldri møtte, men jeg fikk vel en teddybjørn av henne i dåpsgave).
    Jeg visste ikke at min mormor, (og mor), var i slekt med Adeler, før jeg leste om det, i min mormors testamente.
    Jeg visste at min mormor var etter Maren Gjedde, men var hun etter den kjente Ove Gjedde som koloniserte Trankebar, tro?
    Du får hilse din mor Unse, som jeg ringte såvidt, for noen år siden.
    Før jeg ble kastet ut, fra Leather Lane, her i Liverpool.
    Etter det, så har jeg blitt kastet ut, cirka fem ganger.
    For jeg har dårlig økonomi, her i England, og jeg får ikke mine sivile rettigheter her heller synes jeg.
    (Har blitt bedratt av Citizens Advice Bureau, i forbindelse med en arbeidssak mot Arvato/Bertelsmann, blant annet).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Var det du som kjørte Rover, i bestemor Ingeborgs bursdag, i Nevlunghavn, sommeren 2002.
    Eller var det din bror Steffen.
    Dere er jo begge direktører, i Danmark, så det er kanskje litt lett å blande dere.
    Jeg bodde og jobbet i noen måneder, på onkel Martin og Grete Ingebrigtsen sin gård, i Kvelde, i 2005, og da sa onkel Martin, at en av deg og Steffen, var litt sånn stive i formen.
    Og at han ikke likte det.
    Så det er kanskje derfor jeg ikke har skrevet med en gang.
    Selv om jeg husker det, at bestemor Ingeborg viste meg bilde, av deg og Steffen, på sitt rom, i Blombakken, i Nevlunghavn, på 70-tallet, en gang.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    har fått beskjed av the Jobcentre, (har fått coach der, etter at de holdt tilbake min trygd, og nesten sultet meg ihjel), om å jobbe med min LinkedIn-konto.
    Det så ut som at du hadde fått sparken, som direktør, i Disney?
    Eller har du sluttet frivillig?
    Bare lurte.
    (Bestemor Ingeborg pleide ofte å nevne deg og Steffen, i Danmark.
    Hun viste meg et bilde av dere, som hun hadde, på sitt rom, i det store huset i Nevlunghavn, en gang.
    Og jeg møtte dere jo, i bestemor Ingeborg sin 80 års-dag, (var det vel), i Nevlunghavn, i 2002, (var det vel).
    Og da sa vel din mor Unse, at du var direktør, i Disney.
    Noe sånt.
    Du kjørte Rover, (hvis jeg husker det riktig), og ble der lenger enn Steffen og hadde med med minst en ung sønn, og dere så landskamp Danmark-England, (i VM eller EM), i et hus, for de 'mongolide', i Gurvika, (et hus min mormor hadde leiet, til sin bursdag).
    (I tilfelle du ikke husker noe av dette).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg har også drevet med noe slektsforskning, mens jeg har vært arbeidsledig i England, (som jeg sender med).
    Du er kanskje pensjonist nå, forresten?
    Min mor døde jo i 1999, så jeg tenkte ikke så langt.
    Hun sa forresten det, da jeg besøkte henne, i Tønsberg, (Borgheim), i januar 1990, at grunnen til at hu var syk/gal, var at hu ble misbrukt, av en dansk fetter, som liten.
    Noe sånt.
    Men det må vel ha vært han baron Adeler, eller noe?
    (Min mor skulle møblere om leiligheten, midt på natten, osv.).
    Var det forresten Bodil Ravn, som var på middagsselskap i den leiligheten, i 1993?
    (Bestemor Ingeborg var der og.
    Og da jeg nevnte min militærtjeneste, som jeg nettopp var ferdig med.
    Så begynte hun Ravn og skrike, om at en eller annen hadde vært på Grønland, (så jeg skulle ikke nevnte at jeg hadde sovet i snøhule, på vinterøvelse, på Lillehammer).
    Jeg hadde aldri hørt om dette med Grønland, men det må vel ha vært Hobøll?
    Og man kan vel ikke sammenligne det norske militæret og det danske 'Grønlender-vesen'?
    Jaja, hvem vet.
    Jeg prøver å sende, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Lever din mor Unse ennå?
    Du får hilse henne og fru Ravn, isåfall.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter