Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. mars 2014

Jeg sendte en e-post til HIOA





Gmail - Norske kvalifikasjoner i England/Fwd: Grad i IT








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Norske kvalifikasjoner i England/Fwd: Grad i IT











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Thu, Mar 6, 2014 at 2:37 AM




To:
post@hioa.no


Cc:
NITH Oslo <oslo@nith.no>, postmottak@uhr.no, "emb.london" <emb.london@mfa.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "mail.gva" <mail.gva@efta.int>, Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>, sande.vgs@vfk.no, "post@utdanningsdirektoratet.no" <post@utdanningsdirektoratet.no>, "postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>, admin@lpl-norwegian-consulate.org.uk






Hei,



jeg var på et møte, på Huyton Jobcentre, (her i England), på tirsdag.



Det virker som at det er vanskelig, for briter, å forstå, norske

kvalifikasjoner.



Jobcentre-arbeideren, (en ved navn Gary), forstod ikke hva min grad,

(Høgskolekandidat i IT), het, på engelsk.



Jeg prøvde å forklare, at det var en 'EU-grad':



Men hva skal jeg si liksom.



Jeg har bedt dere, (og NHI), om å sende meg Bachelor-grader, (for jeg

mener at jeg har nok vekttall).



Britene skjønner tydeligvis ikke noe av hva en Høgskolekandidatgrad er.



Jeg har nok studiepoeng, hvorfor ikke sende meg, en grad, som er

'forståings', mener jeg.



Det samme med min utdannelse fra handel og kontor.



Tre år på økonomilinja, ga meg generell studiekompetanse.



Men denne kvalifikasjonen, den har jeg bare et skriv, fra UIO, om.



(Siden jeg er immatrikulert der).



Hvorfor får ikke handel og kontor-elever, et skriflig diplom, som

beviser, at de har generell studiekompetanse/'A-levels'.



(Jeg skriver om dette, siden jeg sender kopier av denne e-posten, til

andre enn HIOA også).



Og hva skal jeg oversette mine beståtte handel og kontor-år, til?



Hva blir grunnkurs handel og kontor?



Hva blir økonomilinje, (med markedsføring), VKI?



Og hva blir data og informasjonsbehandling, VKII?



På forhånd takk for eventuell hjelp!



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2014-02-17 23:42 GMT+00:00

Subject: Grad i IT

To: postmottak@hint.no





Hei,



jeg ser at deres høyskole jobber med en biografi, for min morfars

onkel, Bernhof Ribsskog.



Jeg tenkte da på min egen studietid.



Jeg har gått to år ved NHI og to år ved HiO IU.



NHI vil ikke gi meg grad, selv om jeg har nok eksamener, til å få en

bachelor-grad, etter å ha gått på HiO IU.



Og det samme med HiO IU, de vil ikke godkjenne alle mine fag, fra NHI.



Så jeg er i en vanskelig situasjon, her i England, siden jeg bare har

fått en høgskolekandidat-grad, fra HiO IU.



Og britene forstår vel ikke så mye, av min utdannelse, siden jeg ikke

får mine bachelor-grader.



Kan dere skrive disse?



Sender med karakterutskriter.



Har jobbet som butikksjef i Oslo, (i Rimi), og jobbet som butikkleder,

(låseansvarlig, ved siden av HiO IU-studier, i 2003), da jeg overhørte

det, at jeg var forfulgt, av 'mafian', og har måtte flykte til

England.



Får ikke mine rettigheter, av norske myndigheter.



Min morfar Johannes Ribsskog, jobbet som aktor, under

landsvikeroppgjøret, etter krigen.



Jeg undres om vi har en 'nazifisering', av samfunnet i Norge, og at

jeg derfor blir nektet mine rettigheter, av politiet og andre, i

forbindelse med dette.



Har blogget om dette, i sju år, uten å få mine rettigheter, i 'Norwegen'.



Mvh.



Erik Ribsskog




2 attachments
vitnemaal2.jpg
331K
karakterutskrift_nhi.jpg
243K


PS.

Her er vedleggene:

vitnemaal2

karakterutskrift_nhi

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter