Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 1. mars 2014

Mer fra England

I dag, så ble jeg sur, da jeg handla, på Tesco Walton.

En arbeider, (av mange, som 'blokka' midtgangene), stilte seg i veien for meg, da jeg handla.

(Enda det også stod en slags sjokk-selger, i den midtgangen.

Så midtgangen ble liksom smalnet inn, på begge sider).

Og de var utsolgt for 1.5 kilo chips, til cirka 82 pence.

Og da klokka var cirka 21.45.

Så sa de på callingen, at butikken stengte om fem minutter.

(Enda butikken stengte om cirka femten minutter).

Denne juginga gjorde meg irritert.

Jeg gikk bort til hu dama, (i kiosken), som jugde.

Og spurte om jeg kunne betale der.

Det sa hu var greit.

Da lappen kom ut, så stod det '21.49', på lappen.

Så klokka var da elleve minutter, på ti.

Så hu dama hadde jugi, om tida, da.

Så jeg spurte henne, om hvilket klokkeslett, som stod, på handlelappen.

Og da sa hu det, at klokka, på kassa-apparatet, var stilt feil.

Jeg sa så det, at klokka mi, også var cirka ti minutter på ti.

Og da ropte hu på en leder.

Nemlig Gaynor, (og sa at det var: 'Something about the time'.

Så hu kiosk-dama 'vagiserte' det da, (overfor Gaynor), for å si det sånn.

Jeg hadde jo klaget på det, at klokka på kassa, var stilt feil).

Hu Gaynor, sa det, at klokka på kassa, var riktig.

(Innimellom at hu sa det, at: 'You have been served, haven't you'.

Noe sånt).

Og hu i kassa begynte også å prate med meg.

Og hu Gaynor ropte på sikkerhetsvakten, i vindfanget.

Så tre Tesco-ansatte stod og skreik til meg, (alle på 'arbeiderklasse-engelsk').

Enda jeg bare ville klage, på at klokka, på kassa-apparatet, var stilt feil.

(Og at de jugde så mye der.

Når de ropte at butikken stengte, om fem minutter.

Så jugde hu i kiosken.

Og da hu sa at klokka på kassa, var stilt feil.

Så jugde hu i kiosken.

Og de var utsolgt for chips.

Og at de stelte seg i veien for meg, når jeg gikk rundt der, og handla).

Men det er visst umulig, å klage, i butikkene, i England.

Det ender bare med at tre arbeiderklasse-folk, (med dårlig manerer), står og skriker til deg, (i munnen på hverandre), på uforståelig engelsk.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er vedlegget:

receipt paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter