Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. mai 2014

Her er det en som har skjønt det. Knausgård begynte å skrive memoarer lenge før meg. Knausgård har solgt cirka en halv million bøker, (leste jeg på Wikipedia), og jeg selv har solgt cirka 100 bøker. Så det blir som noe tøys å sammenligne Knausgård og meg sånn sett, vil jeg si. Men vi skriver begge memoarer. Da jeg gikk det første året, på handel og kontor, på Sande videregående, (skoleåret 1986/87), så var det en i klassen min, som het Vidar, (fra Nesbygda), og han likte å lese memoarer, (mener jeg å huske, at han sa, en gang, (av en eller annen grunn)). Så memoarer er en egen sjanger, da. Det blir feil å bare snakke om Knausgård og meg, når det gjelder memoarer. Det er sikkert millioner av mennesker, (eller ihvertfall mange hundretusen), som har skrevet memoarer, før meg. Så å bare snakke om Knausgård og meg, (når det gjelder memoarer), det blir nok som noe litt fordummende, vil jeg si. Men men

memoarer

http://disqus.com/embed/comments/?base=default&disqus_version=085e566f&f=aftenposten&t_i=7569944&t_u=http%3A%2F%2Fwww.aftenposten.no%2Fmeninger%2Fkronikker%2FHvor-er-dikterne-7569944.html&t_d=Hvor%20er%20dikterne%3F%20-%20Aftenposten&t_t=Hvor%20er%20dikterne%3F%20-%20Aftenposten&s_o=default
PS.

Jeg vet ikke om det å oversette bibelen til norsk, liksom er min greie.

Jeg er en tidligere butikksjef, som skriver memoarer, liksom.

Jeg er ikke en som har gått forfatterskole, (eller noe lignende).

(Selv om jeg riktignok fikk 'S' i karakterboka, i norsk, ihvertfall en gang, på ungdomsskolen.

Og jeg fikk også 'S' i kristendom, i karakterboka, ihvertfall en gang, på ungdomsskolen, forresten).

Så her er det nok bare noen som prøver å tulle litt, (vil jeg nok tippe på).

(De prøver kanskje å lure britene, eller noe.

Hvem vet).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

oversette bibel hm paint

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Hvor-er-dikterne-7569944.html#.U3lcIHaGfAg

PS 3.

Enda mer om dette:

karakterbok s

http://johncons.angelfire.com/om.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter