Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. august 2014

Jeg sendte en e-post til Statsarkivet i Trondheim

Erik Ribsskog

Bygg og Interiør A/S/Fwd: Opplysninger om firmaet Bygg og Interiør A/S

Erik Ribsskog Mon, Aug 4, 2014 at 8:44 PM
To: Statsarkivet Trondheim , riksarkivet arkivverket , kundesenter@dbschenker.com, lf-einar.sorensen@trondheim.kommune.no, Siri Piri
Hei,

ok, det høres bra ut.

Det er ikke noe som haster så utrolig.

Men det hadde vært artig, å finne ut mer, om firmaet, (Strømm
Trevare), som min farfar bygde opp, et par tiår etter krigen.

Jeg har slektsforskning som hobby, så dette er liksom en fortsettelse
av slektsforskinga.

Og jeg er også oppvokst på Berger i Vestfold, hvor Jebsen, (som min
farfar jobbet for), lager masse arbeiderbolig-museum og Kafe Jebsen
osv., i de gamle tekstilfabrikk-lokalene, til Jebsen-slekten.

Så vi Olsen, (siden min farfar het Øivind Olsen), må prøve å følge med
litt vi og, (synes jeg), og kanskje prøve å få til noe lignende, borte
på Roksvoll.

Ellers så blir det sånn, at Berger bare er noe Jebsen-greier kanskje, synes jeg.

(Selv om de har Jensen Møbler der nå.

Men det er en gammel Svelvik-bedrift, (Berger er egentlig i Strømm
kommune, som ble slått sammen med Svelvik, til felleskommunen Svelvik,
på 60-tallet), så den fabrikken kan man liksom ikke ta med, synes
jeg).

Det er også litt rart, at min farfar og min far og onkel, levde av å
selge hagemøbler og køyesenger, gjennom en liten 'sjappe' i Trondheim,
langt unna.

Så dette er litt som et mysterium, for meg.

De prata ofte om 'elementer' til Jensen, og køyesenger.

Men aldri om hagemøbler.

(Jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far på Berger, som niåring.

Og spiste middag, hos min fars foreldre, hver dag etter skolen, mens
jeg gikk på barne og ungdomsskolen.

Og jeg var da liksom en flue på veggen, i huset til min fars foreldre.

Og dette huset ble også litt som et pauserom, for Strømm Trevare,
siden dette var for det meste en familiebedrift.

Så jeg fikk med meg litt, om firmaet, men dette med hagemøbler, er
helt nytt for meg.

Så hvis noen kunne liksom ha hostet opp noen bilder, av disse
hagemøblene, oppe i Trøndelag der, så hadde det vært veldig artig, for
å si det sånn).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Min onkel Håkon, 'babla' noen ganger, om at Linjegods, i Drammen, var
vanskelige.

Og Håkon dro vel dit noen ganger.

Selv om det var faren min, som leverte køyesenger, (etter å ha satt
inn annonse i Aftenposten), i Oslo osv., med meg som hjelpegutt.

Så det var kanskje Haakon som dreiv med dette 'trønder-greiene'.

Men at det var noe veldig omfattende eller mye, det han sendte med
linjegods, (sånn at tre folk kunne leve av det), det er jeg ikke helt
sikker på.

Men det var kanskje sånn, før jeg flytta, til faren min.

Så det hadde vært artig, å fått vite mer, om dette firmaet.

(Siden min farfar er død, siden 80-tallet, (og min farmor er også
død), og de andre er det ikke alltid så lett, å få noe vettug ut av,
liksom).


2014-08-04 15:06 GMT+01:00 Statsarkivet Trondheim
<Statsarkivet.Trondheim@arkivverket.no>:
> Din e-post er mottatt og vil bli videresendt saksbehandler.
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 1. august 2014 16:06
> Til: Sørensen Alf Einar
> Kopi: riksarkivet arkivverket; Statsarkivet Trondheim; Siri Piri
> Emne: Re: Delivery Status Notification (Failure)
>
> Hei,
>
> takk for svar!
>
> Det var sånn informasjon, (som hva navnet på innehaverne var), som jeg var på utkikk etter.
>
> Jeg sender endelig med det dokumentet nå, (fra Riksarkivet), som jeg har nevnt, i de forrige e-postene.
>
> Der nevnes firmaet Bygg og Interiør A/S, og så har Riksarkivet seinere kunnet opplyse, at disse holdt til, i Olav Tryggvasons gate 50, i Trondheim.
>
> Men jeg sender også kopi av denne e-posten, til Riksarkivet og Statsarkivet i Trondheim.
>
> Så kanskje de finner ut av det.
>
> Takk for svar ihvertfall!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg kjenner også ei trønder-dame, (Siri Rognli Olsen), som jeg har sendt om dette til.
>
> (Ei som jeg møtte på Braemar, fra Oslo til England, sommeren 1989.
>
> Og hu har også vært med i Kiwi-sketsjen til Henrik Elvestad, på TV).
>
> Men hu har ikke svart.
>
> Men hu er fra Ranheim, da.
>
> Så hu er kanskje som en stril, i Trondheim.
>
> (Som dem sier, i Bergen).
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
>
> 2014-08-01 7:07 GMT+01:00 Sørensen Alf Einar
> <alf-einar.sorensen@trondheim.kommune.no>:
>> Trondheim byarkiv oppbevarer, med noen svært få unntak, bare arkiver
>> etter kommunens virksomhet. Vi har riktignok en del fotos, men jeg kan
>> ikke se at vi har registrert å ha noe fra denne forretningen. Alle
>> våre fotos blir publisert fortløpende på internett etterhvert som de
>> blir digitaliserte og registrerte:
>> www.flickr.com/photos/trondheim_byarkiv
>>
>> Arkiver etter private forretninger o.l. har dessverre en lei tendens til å gå tapt. For å finne ut hva som har skjedd med arkivene etter Bygg og Interiør AS, bør du kontakte de som var innehaverne.
>>
>> Med vennlig hilsen
>> Alf Einar Sørensen
>> Trondheim byarkiv, Service og formidling
>>
>> Telefon: 951 19 662 / 72 54 82 80
>> E-post: alf-einar.sorensen@trondheim.kommune.no
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 1. august 2014 03:14
>> Til: Sørensen Alf Einar
>> Emne: Re: Delivery Status Notification (Failure)
>>
>> Hei,
>>
>> er du sikker?
>>
>> De sa nemlig på en Trondheim-gruppe, på Facebook, at dere hos Trondheim byarkiv nok hadde noe informasjon, om dette firmaet.
>>
>> Nemlig firmaet Bygg og Interiør AS, i Olav Tryggvasonsgate 50, var det vel.
>>
>> (Der det nå er thai-massasje og Larsen herrefrisør, vel.
>>
>> Så det ut som, på Google Maps, ihvertfall).
>>
>> Riksarkivet sendte meg noe informasjon, om min farfars firma Strømm Trevare.
>>
>> Og de solgte visst mye, gjennom dette firmaet, i Trondheim.
>>
>> Sender med et dokument om dette, fra Riksarkivet.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Her er mer om dette:
>>
>> Erik Ribsskog‎Trondheim
>>
>> Hei,
>>
>> min farfar Øivind Olsen, sitt firma Strømm Trevare A/S, solgte hagemøbler og køyesenger, gjennom et firma som het Bygg og Interiør A/S, i Olav Tryggvassons gate 50, i Trondheim, på 70-tallet.
>>
>> Er det noen som kjenner til firmaet Bygg og Interiør A/S?... Vis mer
>> LikerLiker · · Stopp varsler · Del · Rediger · 18. juli
>>
>>
>> Trondheim Hei! Trondheim byarkiv sitter på en stor mengde historisk materiell, det er mulig de har informasjon som kan være interressant for deg. Kontaktinformasjon finner du her:
>> http://www.trondheim.kommune.no/byarkivet/
>>
>> Mvh. Liv Ingrid
>> Trondheim byarkiv
>> www.trondheim.kommune.no
>> I vår felles lesesal på Dora kan du studere protokoller, brev,
>> fotografier, kart... Vis mer 21. juli kl. 08:11 · Liker Erik Ribsskog
>> Jau,
>>
>> jeg har også kontaktet Statsarkivet for Trondheim, om dette.
>>
>> Og Riksarkivet sier noe i den duren, som at det er var en småbedrift.
>>
>> Hadde vært artig om noen hadde hatt for eksempel bilder av disse hagemøblene.
>>
>> (Og har dere så lang sommer, i Trøndelag, at det selger så mye hagemøbler da?
>>
>> Jeg var på militærøvelse, i Fosen, under førstegangstjenesten, høsten 1992, og da var det alt annet enn sommervær, husker jeg).
>>
>> Mange takk for svar!
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>> 21. juli kl. 10:59 · Liker
>> Erik Ribsskog Det er visst herrefrisør der i 'våre dager', blant annet.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>> 21. juli kl. 11:51 · Liker
>>
>> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203546095707214&set=o.382135
>> 33764&type=1&comment_id=10203560242780882&offset=0&total_comments=1
>>
>>
>> 2014-07-30 12:39 GMT+01:00 Sørensen Alf Einar
>> <alf-einar.sorensen@trondheim.kommune.no>:
>>> Dette har vi nok ikke hos Trondheim byarkiv.
>>>
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>> Alf Einar Sørensen
>>> Trondheim byarkiv, Service og formidling
>>>
>>> Telefon: 951 19 662 / 72 54 82 80
>>> E-post: alf-einar.sorensen@trondheim.kommune.no
>>>
>>>
>>>
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 29. juli 2014 14:58
>>> Til: Postmottak Trondheim-Byarkiv
>>> Kopi: Postmottak Tk
>>> Emne: Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg prøver igjen.
>>>
>>> Jeg må ha blingsa litt, da jeg tasta inn e-post-adressen.
>>>
>>> (Hvis ikke det stod feil, og dem har forrandra det da).
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Postmottak Tk <Tk.Postmottak@trondheim.kommune.no>
>>> Date: 2014-07-29 8:04 GMT+01:00
>>> Subject: SV: Delivery Status Notification (Failure)
>>> To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>>
>>>
>>> Hei!
>>>
>>> Korrekt adresse skal være følgende:
>>> trondheim-byarkiv.postmottak@trondheim.kommune.no
>>>
>>> Forsøk denne adressen. Om du ikke skulle lykkes med å sende til denne adressen, ta kontakt med oss igjen.
>>>
>>> Mvh.
>>> Kontortjenesten
>>>
>>> ________________________________________
>>> Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 26. juli 2014 02:58
>>> Til: Postmottak Tk
>>> Emne: Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> det var visst noe tullball, med e-post-adressa, som stod på versveven-sida, til byarkivet dykkar.
>>>
>>> Så kanskje dere kan finne ut av det, hvis jeg prøver å sende til en annen av deres e-post-adresser, tenkte jeg.
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>
>>> Date: 2014-07-21 12:00 GMT+01:00
>>> Subject: Delivery Status Notification (Failure)
>>> To: eribsskog@gmail.com
>>>
>>>
>>> Delivery to the following recipient failed permanently:
>>>
>>>      byarkiv.postmottak@trondheim.kommune.no
>>>
>>> Technical details of permanent failure:
>>> Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain trondheim.kommune.no by mx01.steria.no. [195.88.107.97].
>>>
>>> The error that the other server returned was:
>>> 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown
>>>
>>> ----- Original message -----
>>>
>>> DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
>>>         d=gmail.com; s=20120113;
>>>         h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:content-type;
>>>         bh=qtLizyA60BXeCH0l0cDAcJVGQRDNcr08KcBrcmFAyhk=;
>>>         b=lcS2p0lK9+19UaKWQUmftFEhysXAs5wgKiu7/6xAjdEpmMezod/h2sQqRi0etjwGA0
>>>          VnTg95sGm8zP6cmgM0jnj8cFptktDGfLM6D4IoSHOci9YBBA3xleXGbOHSdWNJAgqcwz
>>>          ObFRSo21vgz2VIir/L45u1KCF/JF9VDmJEgsJuS06n3QPDDDitUesJJKMaki9osqhqOs
>>>          OjWJGjqsQNjTXyZ1GPYKSpVUTDuQvTCAWnQmqCwSsrZr6q5M7iT+uC5KltC107MY7Ppg
>>>          T2fWFgENuCFNXpJo6ErnjsXExFTxXauijRQLLjQDsGJY9wYSm5f7xRLyNHaWckmJQmV3
>>>          qKxQ==
>>> MIME-Version: 1.0
>>> X-Received: by 10.66.66.135 with SMTP id
>>> f7mr24680824pat.32.1405940435741;  Mon, 21 Jul 2014 04:00:35 -0700
>>> (PDT)
>>> Received: by 10.70.14.164 with HTTP; Mon, 21 Jul 2014 04:00:35 -0700
>>> (PDT)
>>> Date: Mon, 21 Jul 2014 12:00:35 +0100
>>> Message-ID:
>>> 90XinGniLLWGcjNsx1OLjQsYL_Kt_yuqg@mail.gmail.com
>
>>> Subject: =?UTF-8?Q?Bygg_og_Interi=C3=B8r_A=2FS=2FFwd=3A_Opplysninger_om_firmaet_B?=
>>>         =?UTF-8?Q?ygg_og_Interi=C3=B8r_A=2FS?=
>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>> To: byarkiv.postmottak@trondheim.kommune.no
>>> Content-Type: multipart/mixed; boundary=001a1134ae543f91c004feb204c6
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> har dere noe informasjon om dette firmaet?
>>>
>>> Hadde vært artig å for eksempel sett bilder av hagemøblene som min farfar produserte, (på sitt snekkerverksted Strømm Trevare A/S), og som ble solgt gjennom firmaet Bygg og Interiør A/S, i Trondheim, (virker det som).
>>>
>>> På forhånd takk for eventuell hjelp med dette!
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>> Date: 2014-07-18 17:30 GMT+01:00
>>> Subject: Re: Opplysninger om firmaet Bygg og Interiør A/S
>>> To: Seksjon for brukertjenester <riksarkivet@arkivverket.no>
>>> Cc: satrondheim@arkivverket.no
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> takk for svar!
>>>
>>> Jeg sender en kopi av denne e-posten, til Statsarkivet i Trondheim, så kanskje de finner ut av det.
>>>
>>> Det hadde vært artig, om de hadde hatt noen bilder, av de tremøblene, som min farfar oppfant og produserte.
>>>
>>> Min farfars bedrift Strømm Trevare ble etablert i 1961, står det i de papirene dere tidligere har sendt meg.
>>>
>>> Og jeg selv ble født, i 1970.
>>>
>>> Så flyttet min mor fra min far, i 1973.
>>>
>>> Og jeg bodde i Larvik-området, (hos min mor), fram til 1979.
>>>
>>> Så før 1979, så vet jeg ikke så mye, om hva Strømm Trevare drev med.
>>>
>>> Men min mor flyttet inn i Jegersboggate, i Larvik, våren 1978.
>>>
>>> Og da fikk min lillesøster Pia og jeg en køyeseng, i tre.
>>>
>>> Og den er jeg ganske sikker på, at det var min farfars firma, som hadde produsert.
>>>
>>> (Og det er mulig at de vanlige, (en-etasjes), sengene, som min lillesøster Pia og jeg hadde, i Mellomhagen.
>>>
>>> Hvor min mor bodde, fra 1976 til 1978, vel.
>>>
>>> Også var produsert, av min far/farfar.
>>>
>>> Men da hadde Pia og jeg hvert vårt rom.
>>>
>>> Så vi hadde ikke køyesenger, (kun et etasjes-senger).
>>>
>>> Og disse hagemøblene i tre, de hørte jeg aldri noe om.
>>>
>>> Men jeg var nede på verkstedet der, en ferie, da jeg var 5-6 år gammel, kanskje.
>>>
>>> Og da limtre jeg sammen to bord, (som var cirka fem meter lange vel), med trelim.
>>>
>>> Og dette var like ved kapp-saga, (på gulvet der), husker jeg.
>>>
>>>
>>> ----- Message truncated -----
>
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter