Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. august 2014

Jeg sendte en e-post til Statsarkivet i Kongsberg

Erik Ribsskog

Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger

Erik Ribsskog Fri, Aug 22, 2014 at 11:08 PM
To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Cc: Ellen Ugelstad , post@drammens.museum.no, Kim Schønning Asplin , Kommunepost.Drammen@drmk.no, "Knut A.G. Hauge" , nb@nb.no, culture@sofn.com
Hei,

takk for e-post!

Det var mye bra linker.

Men når jeg skulle sjekke den linken, til Drammen byleksikon.

Så stod det det, at det var kun tilgang, for norske ip-adresser.

Og det syntes jeg at var dårlig, (jeg bor i England).

Jeg skjønner ikke hva som er poenget, med det.

(Jeg har for eksempel, en fetter, som heter Tommy Andre Løff Olsen,
(som har vært i Telemark-bataljonen, i Kongsberg, vel).

Og han sier 'groda', istedet for 'frosk', fortalte hans far Håkon
Olsen meg, på 80-tallet.

Og det er fordi at han hadde sett så mye svensk TV, på Bergeråsen.

Så det er mulig å se svensk TV, i Norge.

Men det var visst ikke så lett, å få inn norsk TV, i Sverige, (mener
jeg at min farfar fortalte, på 80-tallet. Noe sånt).

Og nå sperrer Norge for nasjonalbiblioteket i utlandet og.

Jeg skjønner ikke poenget.

For eksempel så bor det vet i USA nesten like mange med norske
forfedre, som i Norge.

Hva er poenget med å sperre bok-arkiver, for dem?

Skal ikke de få ta del av den norske kulturen og samfunnet, som
eksilnordmenn, hadde jeg nær sagt.

De har sikkert lyst til å lære mer om gamlelandet, for å si det sånn.

Men men).

Så det ville jeg gjerne klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-08-22 11:30 GMT+01:00  <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>:
> Til: Erik Ribsskog
> Fra: Statsarkivet i Kongsberg
> Vår sak: 14/17726
> Dato: 22.8.2014
>
> Vi viser til din henvendelse.
>
> Det kan være at du kan finne informasjon om bygården du etterspør i
> lokallitteratur om Drammen. Mye lokallitteratur ligger tilgjengelig på nett
> på Nasjonalbibliotekets sider, http://www.nb.no/. Her finner du blant annet
> Drammen byleksikon: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2010091308041
>
> Det kan også være at du kan finne opplysninger i tinglysningsmateriale.
> Tinglysningsmateriale angår først og fremst tomteforhold.
> Tinglysningsmateriale (panteregistre og pantebøker) frem til 1950 ligger
> tilgjengelig på nett i Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read
>
> Foran i en del av panteregistrene for Drammen byfogd er det adresselister
> med sidehenvisninger til registrene. Når du har funnet en referanse til et
> tinglysningsdokument i registeret må du gå inn i pantebøkene for å finne
> selve tinglysningsdokumentet.
>
> Vi har funnet frem Tordenskiolds gt. 36 i det ene panteregisteret, se
> permanent bildelenke nedenfor:
>
> Kildeinformasjon: Protokollnummer: VI 6a, Sted: Drammen by, Strømsø tinglag,
> Oppbevaringssted: SAKO
> Merknader: Gater Sm-Sv. Til og med Svelvikvn 53.
> Permanent bildelenke:
> http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080128350833.jpg
>
> Vennlig hilsen
> Serina Johansson e.f.
> rådgiver
>
>
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter