Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til 'vinkjøper-Halvor'

Erik Ribsskog

Hallå vinkjøper-Halvor,

Erik Ribsskog Sat, Oct 25, 2014 at 7:49 PM
To: Halvor.Tuv@sweco.no
Cc: espen melheim
jeg var i Nasjonalbiblioteket, i dag, og prøvde å finne et resultat,
fra da jeg var med i Onsdagsløpet, i 1980.

Jeg var bare med en gang, så jeg rakk ikke å finne akkurat det løpet.

Men jeg la merke til det, at du var med, ihvertfall en gang, på
Onsdagsløpet, i 1980, (på Berger).

Og da kom jeg på det, at våren 1986, (var det vel).

Så satt jeg noe vin.

(En ballong vin.

For faren min hadde kjøpt noen vinsett, noen år tidligere.

Og et sett lå igjen.

Og faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år gammel.

Så jeg hadde det veldig fritt, da.

Og fant på masse 'sprell', (må man vel si), siden at jeg ikke forstod
det, hvorfor jeg måtte bo alene osv., (noe som kunne være litt tøft
noen ganger, for en 9-åring osv., for å si det sånn).

Men den vinen, den var kun for moro skyld.

Og for mitt eget bruk, egentlig.

Jeg pleide å få penger, av min far, (for min farmor hjalp meg, å mase på han).

Jeg pleide å få en hundrelapp, til mat, av faren min, 2-3 ganger i uka.

Og jeg spiste middag, hos min farmor Ågot, på Sand.

Så jeg klarte å spare opp en hundrelapp, per måned, kanskje.

Og hadde på den tida, (på midten av 80-tallet), en liten bunke med
hundrelapper liggende, i et treskrin, på rommet mitt.

(Så å si hele tida, fra 1982 kanskje til 1988, vel.

Noe sånt).

Men Espen Melheim, var min klassekamerat og nesten nabo, på Nedre.

(Du bodde jo på Øvre).

Og vi var litt kamerater, (må man vel si).

Og han fikk vel noe av den vinen, tror jeg.

(Vinen var veldig sterk.

Posene til vinen, lå fra hverandre.

Så jeg lurte på, om jeg hadde blanda pose '6' og pose '9'.

Men jeg er ikke sikker).

Kenneth Sevland, (fra Svelvik), sa til meg, (på den 16. mai festen, i
Svelvik), at 'nå kommer lensmann. Enten drikker du opp det du har av
drikkevarer, ellers så kaster du det'.

Så jeg styrta jo en liter med vin, var det vel.

Så jeg ble skikkelig drita, husker jeg.

Ble du full selv, av den vinen?

Hvor mye kjøpte du igjen?

Det var ikke sånn, at jeg var interessert egentlig, å tjene penger, på
den vinen.

Jeg lagde bare til eget bruk, (og for moro skyld), egentlig.

Men Espen Melheim, prata nok bak ryggen min, om at jeg hadde vin, og
hvordan det gikk for seg, at du fikk vite det, at jeg hadde mye
vin/drikkevarer.

Det veit jeg ikke.

Men jeg prøvde ikke å finne 'vin-kunder'.

Det var det siste jeg tenkte på, den dagen.

For jeg hadde plenty av penger, (så og si alltid, på den tida, vil jeg si).

Så dette var noe 'Espen Melheim-greier', som foregikk bak min rygg, (må jeg si).

For det var ikke sånn, at jeg lagde vin, for å selge vin.

Det å selge vin til deg, var Espen Melheim sin ide.

Jeg hadde ikke tenkt tanken engang.

Jeg ble ihvertfall skikkelig dritings, av den vinen.

(Erland Borgen og søstera mi Pia stod like ved der jeg satt, og slapp
av, ved ungdomsskolen, siden jeg var full.

Søstera mi dro meg inn i en drosje, og så kjørte vi til Bergeråsen.

Men jeg hadde vel blitt edru.

Det hadde vel ikke skjedd noe, selv om jeg satt og var full, ved ungdomsskolen.

Men Pia hadde bodd en del fler år, enn meg, i Larvik, (hos mora vår).

Så hu var kanskje mer vant med drosjer og sånn, (og mindre vant med
Berger-greier liksom).

Noe sånt.

Skulle bare sende en 'forklarings'.

Siden jeg ikke vet, hva Espen Melheim, har sagt, om denne vinen.

Og siden du bodde på Øvre, så var det ikke sånn, at vi har prata noe
sammen, etter 16. mai 1986, vel.

Ikke mye ihvertfall.

Men jeg får igjen si takk for handelen, da.

Og håpe at du ikke ble dårlig, av vinen, hvis jeg ikke hadde satt den riktig.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter