Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. oktober 2014

Mer om min tidligere bestekamerat, (fra slutten av 70-tallet, da jeg bodde, hos mora mi, i Jegersborggate, i Larvik sentrum), Frode Kølner



PS.

For å være litt streng.

Så syns jeg kanskje det, at Frode, muligens burde ha gått, til logoped.

Han bommer hele tida, på 's'-lyden, (synes jeg).

(Cirka 1.56, ut i videoen, så bommer han spesielt grovt, synes jeg.

Frode prøver å si 'sine ting'.

Men han ender opp, med å si noe lignende, av 'sjhine ting'.

Noe sånt).

Jeg kan ikke si det, at Frode prater reint, (for å være ærlig).

(Selv om jeg ikke la merke til dette, på 70-tallet, da jeg bodde, i Larvik).

Frode virker også gammeldags, (synes jeg), når han sier det, at firmaet hans, har 'niogfemti' ansatte.

Det vanlige er vel, (i våre dager), å si 'femtini'.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå var Frode sin mor, fra Sørlandet.

(Ei litt 'slaskete/fleskete' dame, som noen ganger stod, og så på meg, uten å si noe, da jeg var på besøk hos Frode Kølner og dem, husker jeg).

Og hu dro også på flere ferier årlig, (må det vel ha vært), aleine, til sin slekt, på Sørlandet.

(For jeg pleide et par ganger, å være på feriebesøk, hos Frode Kølner og faren, mens mora var på Sørlandet, husker jeg.

I tida etter at jeg flytta til min far, på Bergeråsen, i 1979).

Så det er mulig, at sørlending-mora, til Frode Kølner, ikke har klart å høre, når Frode Kølner prata Larviks-dialekt, (som man ikke kan høre noe av, på videoen, synes jeg), og når han hadde talefeil.

(Noe sånt).

Faren var som en tysker, (vil jeg vel kanskje si).

(Ihvertfall ikke som en amerikaner).

TV-en stod bare på, hvis det var et spesielt program, som de skulle se på.

De hadde piano, i stua.

Både Frode og faren, samla på frimerker.

Og faren til Frode, eide en jubileumsutgave-folkevognboble.

Og noen år etter at jeg flytta, til faren min, i 1979.

Så sa Frode Kølner det, om faren, at han var tøysete.

Og at man ikke burde høre på han, liksom.

Så Frode hørte nok ikke på faren.

Og mora klarte kanskje ikke å høre, når Frode, bomma på 's'-ene.

Så da ble det kanskje sånn, at Frode fikk talefeil.

Hva vet jeg.

(Men jeg må innrømme det, at jeg ikke kan huske noe, om at Frode hadde talefeil, fra 70/80-tallet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter