Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. november 2014

Lignende problemer, kunne man ha unngått, ved å ha brukt mitt kryssord-program, (som jeg lagde, som student, ved NHI, i studieåret 1991/92). Ved å for eksempel gå gjennom synonym-ordlisten, og fjernet eventuelt 'rare/uønskede' synonymer

synonymer

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/allers-kryssord-afrikanere-er-lik-buskmenn/a/23334181/

PS.

Man kunne også, hatt en kvalitets-sjekk, av kryssordene, etter at de var ferdig generert.

Og sjekket, om alle synonymene, (i kryssordet, som datamaskinen nettopp har 'spydd' ut), var ok.

Man måtte kanskje, også hatt en rutine, for å sjekke, at det kryssordet, som PC-en nettopp har 'spydd' ut, ikke var brukt tidligere.

Dette kunne kanskje løses, ved å fjerne synonymene, (som ble brukt, i et kryssord), fra synonym-ordlisten, (ihvertfall for en tid).

Eller at man fikk et nytt del-program, til å søke gjennom en database, av tidligere kryssord.

(Noe sånt).

Og dette nye del-programmet, kunne da forkastet kryssord, som inneholdt for mange like synonymer, som tidligere publiserte kryssord, (for eksempel).

Eller at ukebladene kjøpte kryssordene ferdig, av et firma, (hvor jeg og en investor, var eiere, for eksempel).

Og så sørget det firmaet, for at kryssordene ikke ble for like, (for eksempel).

Her måtte han ha hatt rutiner rundt.

Og det kunne vært mennesker som jobbet med disse rutinene.

Eller det kunne vært dataprogrammer.

Man kunne latt andre folk, lage del-programmer.

(Som fungerte, sammen med mitt kryssord-program, (og min kryssord-algoritme)).

Her kunne det vokst opp en ny industri.

Dette, (kryssord), er vel underholdning.

Så sektoren her, blir kanskje underholdningsindustrien, (for eksempel).

(Noe sånt).

Her er det veldig store  muligheter, (vil jeg si).

Alle aviser/ukeblader i verden, (over en viss størrelse), kunne for eksempel ha hatt en kryssord-ansvarlig, som jobbet med mitt kryssord-program, (og gjorde sine kryssord unike, ved å jobbe med/trimme, sin egen synonym-ordliste, for eksempel).

(Noe sånt).

Så dette, ('automatisk kryssord-generering ved hjelp av IT', som jeg har oppfunnet, (virker det som), kunne nok ha utviklet seg, til å blitt, en milliard-industri, (vil jeg si).

(Men det er kanskje tilfeldigheter, som avgjør.

Hva vet jeg).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Tidligere landbruksminister Lars Sponheim, sa jo det, (i Stortinget), for noen år siden, at: 'Hver mann sin høne'.

Men man kunne kanskje også ha sagt det, at: 'Hver mann sitt kryssord-program'.

Og så kunne folk bare ha printet ut ferdige, ('løse-klare') kryssord, hjemme i stua, (fra sin hjemme-PC).

Eller løst disse kryssordene, på skjermen.

(For eksempel på sin smart-telefon.

På toget, på vei til jobben, (for eksempel).

Noe sånt).

Så her er det nærmest uante muligheter, som kan utvikles, med basis, i min kryssord-algoritme, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Ved å utnytte min kryssord-algoritme, så forsvinner kryssordforfatteren, (på samme måte som at Gutenberg sin boktrykkerkunst, gjorde munkene, (som tidligere 'tegnet' bøkene), overflødige):

kuttes ut

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/allers-kryssord-afrikanere-er-lik-buskmenn/a/23334181/

PS 4.

Så for å prøve å si det, som en markedsfører.

Så får man, (ved å utnytte min oppfinnelse).

En kryssordforfatter, som skriver et nytt kryssord, i sekundet, (eller noe i den duren).

Og en kryssordforfatter, som ikke blir sur, hvis det er et enkelt kryssord, som ukebladet/avisen, ikke liker.

Og, (ikke minst), en kryssordforfatter, som jobber gratis!

(Ukebladet/avisen trenger bare å kjøpe mitt kryssord-program.

Og muligens ha en sekretær, (eller noe i den duren), som jobber litt, med synonym-ordlisten, nå og da.

Eller, dette kan også kanskje også unngås, ved at det blir laget, fler del-program, (noe som burde være relativt 'plankekjøring'), rundt selve kryssord-algoritmen.

Noe sånt).

Så her er det veldig store muligheter, for aviser og ukeblader, (som klager over at de selger mindre), til å spare penger.

(Og de kan  kanskje også få fler lesere.

Siden at de da, (ved å bruke min oppfinnelse), kan ha fler morsomme/bra kryssord, i avisene/ukebladene sine.

Det er ikke umulig, at  man ved å bruke min oppfinnelse riktig, kan få 'høykvalitets-kryssord', som blir mer populære, enn dagens kryssord.

Dette har jeg testet litt, (i 1992), da jeg hadde laget den første versjonen, av min oppfinnelse.

Og test-kryssordløserne, (de som bodde, i samme bofelleskap som meg, på Ungbo, (det vil si Wenche, Anne-Lise og Per vel)), de syntes at kryssordene ble greie.

(Selv om det ikke var snakk om. noen kjempestore kryssord, (på den tiden), må jeg innrømme.

Men med en større synonym-ordliste, ('sekretær-arbeid', eller søking på nett, etter eventuelle 'public domain' synonym-ordlister), og dagens hurtigere PC-er, så ville kryssordene nå kunne lages i mye større format, (ved å gjøre noe 'delprogram-jobbing', som burde være relativt 'plankekjøring'), vil jeg nok tippe på).

Men jeg har ikke noe ferdig produkt/løsning, å tilby avisene/ukebladene, for øyeblikket.

Mitt nettverk, har ikke vært der for meg, (må jeg si).

Så jeg har ikke kommet noen vei, med dette.

(Ingen har hjulpet meg, å komme i kontakt, med investorer, for eksempel.

Og ingen har liksom vært i 'heia-gjengen' min, (og gitt meg støtte/råd/oppmuntring), når det gjelder det, å utnytte oppfinnelsen min videre, (må jeg si)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter