Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Erik Ribsskog

Svar - klage på NetCom

Erik Ribsskog Wed, Jan 28, 2015 at 9:54 PM
To: "Nilsen, Line de Lange"
Cc: Forbrukerombudet , postmottak@dsb.no, Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

jeg har jobbet, som leder i Rimi, på 90 og 00-tallet.

Så jeg kjenner denne varen, (Netcom kontantkort), fra jobb.

Og den varen, er nå helt forskjell, enn det den pleide å være, på 00-tallet.

Det er greit, at de begynner, men noe nytt.

Men at de samtidig skal slutte, med de 'vanlige' kontantkortene.

Det synes jeg, at er rart.

Det blir som noe lureri, mener jeg, med disse nye kontantkortene.

Jeg får sende om det, til Forbrukerombudet.

Jeg har tenkt å kjøpe en ny, (og ganske billig), mobil.

Og så heller bytte, til Telenor-abonement.

Og så kan jeg bare bruke, den gamle mobilen, som kamera og/eller walkman.

Det funker den som.

Jeg synes også at det er litt rart, å ringe, med en sånn smart-phone.

(Den er vel ikke akkurat formet, som en telefon, liksom).

Og batteriet tar fort slutt.

Det var Roy Franzen, hos Nav, som mobba meg, fordi jeg måtte på
biblioteket, for å sjekke e-post.

Og Elkjøp Slependen var så usolgt, for konvensjonelle mobiler, da jeg
skulle kjøpe en norsk mobil, etter mange år i England.

Så det var dette med at Elkjøp var utsolgt, som var det jeg tenkte
mest på, da jeg kjøpte ny mobil.

Han selgeren klarte å prakke på meg en smart-phone, som sagt.

Og at Netcom har forrandret sin vare, (kontantkort), så mye, siden jeg
jobba, med å selge disse kortene.

Det fikk jeg ikke med meg, siden at Elkjøp var utsolgt, så tok nok
dette, litt av fokuset, vekk fra kjøps-situasjonen.

Elkjøp har også tidligere tulla med meg.

Jeg kjøpte en Laptop, på Elkjøp Carl Berner, i 2003.

Og den hadde feil på pixler, på skjermen.

Og min studiekamerat Dag Anders 'Dagga' Rougseth.

Han sa da, at da ville han ha klaget.

Og jeg klagde, men Elkjøp sa da det, at de døde pixelene måtte dekke
mindre enn en prosent av skjermen, for at det skulle være byttegrunn.

Så Elkjøp tenker nok ikke sånn, at 'kunden alltid har rett'.

Som jeg lærte om, på Handel og Kontor.

Så da blir det kanskje ofte krøll, når man handler der.

Så det gjelder nok å holde tunga rett i munnen, når man går inn, på en
sånn Elkjøp-butikk.

Men takk for svar, ihvertfall.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også gått i klasse, med en Line Nilsen, på Svelvik
ungdomsskole, på 80-tallet, (fra 1983 til 1986).

Men jeg regner med, at det ikke er deg.


2015-01-28 9:27 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
> Hei,
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til korrespondansen under.
>
> I  overensstemmelse med leder av seksjon for telefoni og nummerforvaltning har vi følgende svar å gi på din tilbakemelding.
> Nkom regulerer ikke innholdet i sluttbrukertilbudet. Det er konkurranse mellom tilbyderne som gjelder på området du viser til.
>
> Vi forstår at det er viktig for deg å finne det produktet som passer deg best.
> Nkom anbefaler deg å undersøke ulike tilbydere for å se hvilket tilbud som passer deg og din bruk best.
> Andre tilbydere av kontantkort er for eksempel Chilimobil, Lycamobile, MyCall og Telenor.
>
> Vi har merket oss dine synspunkter, men har ikke mer å tilføye i denne saken.
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Line de Lange Nilsen
> seniorrådgiver
> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
> Sentralbord: 22 82 46 00
> Dir. tlf.: 22 82 46 13
> Mobil: 917 26 578
> www.nkom.no
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 26. januar 2015 00:18
> Til: Nilsen, Line de Lange
> Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen; post@forbrukerombudet.no; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no); hv-02.kontakt; postmottak@dsb.no
> Emne: Re: Svar - klage på NetCom
>
> Hei,
>
> det blir som at man kjøper bensin, til en bil.
>
> Og hvis man ikke har brukt all bensinen, innen to uker.
>
> Så kommer bensinstasjon-folka, på besøk, og tapper ut den gjenværende bensinen.
>
> Det er lureri, mener jeg.
>
> Disse kontantkortene presenteres som noe nytt, og noe ekstra, må man vel si.
>
> Men de har samtidig slutta, med de vanlige kontantkortene, virker det som.
>
> Dette fører til dårligere beredskap, i samfunnet, mener jeg.
>
> Så dette må være noe for myndighetene.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dette systemet til Netcom er også forvirrende.
>
> De bruker uttrykket 'saldo'.
>
> Men den saldoen blir visst bare slettet, etter en viss tid.
>
> Det kan da ikke være greit det, mener jeg.
>
> Kan du sende dette til sjefen din, for en ny vurdering, lurte jeg.
>
> PS 2.
>
> Og hvorfor står det 'firmapost' i deres e-post-adresse for generelle henvendelser?
>
> Hverken borgerne eller dere er et firma.
>
> (Borgerne er borgere, og dere er en del av staten).
>
> Er det noe jødisk tradisjon dette, å bare være fokusert på firma, lurer jeg.
>
>
> 2015-01-23 12:24 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
>> Hei,
>>
>>
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til din klage på at
>> NetCom har endret sitt kontantkorttilbud, datert 22. januar 2015.
>>
>>
>>
>> Regelverket for elektronisk kommunikasjon regulerer ikke hvilke typer
>> abonnement tilbyderne av elektronisk kommunikasjon til sluttbruker
>> skal å tilby.
>>
>> Dersom NetCom har endret sitt kontantkorttilbud til å omfatte en gitt
>> bruk innenfor et gitt tidsrom, så har de adgang til dette.
>>
>>
>>
>> Dersom du ikke er fornøyd med NetCom sin kontantkorttjeneste, så
>> anbefales det å undersøke om det er andre tjenestetilbydere som har et
>> tilbud som passer bedre for ditt bruk.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>>
>>
>> Line de Lange Nilsen
>>
>> seniorrådgiver
>>
>> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
>>
>> Sentralbord: 22 82 46 00
>>
>> Dir. tlf.: 22 82 46 13
>>
>> Mobil: 917 26 578
>>
>> www.nkom.no
>>
>>
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og
>> teletilsynet
>>
>>
>>
>>
>>
>> Fra: Erik Ribsskog < >
>>
>> Sendt: 22. januar 2015 10:49
>>
>> Til: Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
>>
>> Emne: Klage
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg vil klage på at Netcom har forrandra sine kontantkort.
>>
>> Sånn at de nå ikke ligner på det jeg forbinder med konvensjonelle
>> kontantkort.
>>
>> Man får kun lov å ringe, i noen uker, av gangen, og så mister man saldoen.
>>
>> Dette vil jeg klage på.
>>
>> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter