Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. august 2015

Min Bok 7 - Kapittel 1: London

Jeg tok, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 6), toget, fra Newcastle, og til London.

Billetten kostet cirka hundre pund, (altså cirka tusen kroner).

Noe jeg husker at jeg syntes, at var litt dyrt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde med meg to kofferter og en bag, (var det vel).

(For jeg hadde hatt med meg ganske mange ting, til England.

Og jeg hadde også kjøpt ganske mye klær og 'PC-ting' osv., de første ukene, i Sunderland).

Så jeg tok en taxi, fra togstasjonen, og til herberget.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Drosjen hadde litt problem, med å finne fram.

Men til slutt så fant drosjesjåføren veien.

(Etter å ha spurt noen folk, vel).

Dette var et herberge, som het Globetrotter Inn, og som lå like ved en park som heter Ravenscourt Park, i/ved Hammersmith.

Min søster Pia og hennes venninne Siv, (som begge hadde hver sin 'negerunge'), ville jo ha hjelp av meg, til å bestille herberge for dem, i Skottland, i juleferien, (noen uker før dette).

Så jeg visste hvilke nettsteder, som man kunne bestille herberg-opphold fra, da.

Og jeg hadde brukt en del tid, på å lese anmeldelser, av herbergene.

Og dette herberget, (Globetrotter Inn), virket som et veldig bra herberge, (fra disse anmeldelsene), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde bestilt sånn, (på nettet), at mitt opphold der, egentlig skulle ha begynt, et par dager før.

Men jeg regnet med at det gikk greit.

Og det ble ikke nevnt som noe problem, (av hu herberge-dama, som var i 20-åra, vel).

Og jeg hadde bestilt herberge-opphold, for to-tre uker, vel.

Det kostet vel bare cirka 15-20 pund, (altså cirka 200 kroner), per natt, på dette herberget.

Og jeg hadde jo med meg, både studielånet og skolepengene, fra Sunderland.

Så jeg hadde vel bortimot 150.000, (i norske penger), på Barclays-kontoen min.

(Noe sånt).

Men hvis jeg skulle ha gjort dette om igjen nå.

Så hadde jeg vel antagelig bare bestilt et vanlig hotell-rom, på Travelodge, (eller noe sånt), til cirka 50 pund, per natt.

(Siden at jeg hadde så mye penger).

Dette ville da bare blitt cirka 15.000 i måneden.

Så jeg kunne ha bodd på hotell, i flere måneder.

(Det hadde jeg hatt råd til).

Men jeg ville vel være økonomisk, da.

(Jeg prøvde vel få de pengene jeg hadde, til å vare lengst mulig.

Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at jeg plasserte koffertene mine, i et bagasjerom, som de hadde, like ved resepsjonen, på herberget.

Og så fikk jeg en seng, på et rom, hvor det bodde cirka 8-10 personer.

Og jeg hadde aldri bodd på et sånt herberge før, hvor man delte rom, med fremmede.

Men sengene på Globetrotter Inn, hadde en slags 'gardin', som man kunne trekke for, sånn at sengen ble rimelig 'privat', (når man skulle legge seg), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flyttet, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Her er mer om Globetrotter Inn, (fra Travelstay.com):

'Globetrotter Inn London Information and Photos
Type And Size Hostel  Globetrotter Inns 116
Address
Ashlar Court, Ravenscourt Gardens London Hammersmith W6 0TU England

Globetrotter Inn London

Globetrotter Inn London is perfect for student travellers and those on a budget. This London hostel has everything you need for a good time and you will love the location as well. Globetrotter Inn London is situated within reach of many London attractions and local public transport links can deliver you to any museum, restaurant or shop you choose to visit. Globetrotter Inn London allows you to explore London at a fraction of the cost of a hotel, leaving you with extra cash for sightseeing.

Globetrotter Inn London in Hammersmith has modern rooms, with fresh linen provided when you check in. Each room has 4, 6 or 8 beds, which are complete with reading lights and privacy curtains. The rooms are cleaned daily and complimentary continental breakfast is available. There's always plenty to do at Globetrotter Inn London, with a bar, games room, gym, cinema room and late-night cafeteria. This hostel in London also has an internet cafe and a travel desk to help you plan your day.

Attractions
Globetrotter Inn London is located on the District Line of the London Underground, giving you direct access to many interesting sights. Westminster Abbey and the Houses of Parliament are within easy reach of the hostel. Within walking distance, you will find many pubs and restaurants, as well as popular Ravenscourt Park, which has tennis courts and an adventure playground for the children.

Find the latest offers at Globetrotter Inn London
Globetrotter Inn London Facilities
Facilities
24 Hour Reception / Bar / Games Room / Gym / Parking / Shared bathroom / Television Lounge

Comments
* SORRY! THIS HOSTEL IS NO LONGER AVAILABLE *
>> Click here to book similar London hostels

Check in from: 2 pm
Check out by: 10 am

Alternative nearby London hostels:
Hotels in West Kensington
Hotels in Chiswick
Hotels in Acton'.

http://www.travelstay.com/pages/GlobetrotterInnLondon.htm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter