Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 30. august 2015

Min Bok 7 - Kapittel 7: Hotel Saint Simeon

Jeg forklarte vel, da jeg kom til hotellet, at jeg hadde bodd der før, (i 2003).

Og de reagerte kanskje, på det, at jeg dukka opp der, med to kofferter, denne gang, (og ikke kun med en koffert, som i 2003).

Så jeg måtte vente en god stund, (sånn som jeg husker det), i kafeteriaen deres, (eller hva man skal kalle det), i kjelleren.

(Og der hadde jeg ikke vært, en eneste gang, iløpet av de tre-fire dagene, som jeg bodde der, sommeren 2003.

For da spiste jeg alltid, på McDonalds eller Burger King, (eller noe i den duren)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde lest, i det London-magasinet, som jeg fant, i TV-stua, på Globetrotter Inn.

At man kunne bo på flere hoteller, (som Hotel Saint Simeon), for 15-20 pund, per døgn.

Og jeg prøvde å få de pengene jeg hadde, til å vare, lengst mulig.

(I tilfelle, at det tok lang tid, for meg, å få meg, en ny jobb).

Men etterhvert, så viste en av de hotell-ansatte meg, at for den prisen, (15-20 pund, per døgn), så fikk jeg kun en seng, i et felles soverom.

Og det så enda mindre privat ut, enn sovesalen, på Globetrotter Inn, (må man vel si).

Men den hotell-ansatte, fortalte meg også det, at for å få et eget rom, så måtte jeg betale cirka 40-50 pund, per døgn.

(Noe sånt).

Så det ble til, at jeg bestilte det samme rommet, (eller om det var et lignende rom), som jeg hadde der, i 2003.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På det rommet, som jeg fikk der, (som kostet cirka 40-50 pund, per døgn, vel), så var det sånn, at det var et lite kjøleskap, (og vel også en liten TV), der.

(Og det var et enkeltrom, da).

Men jeg husker det, at enten i 2003 eller 2005, så var også sånn, at det var, en del støy, der.

Det var bygningsarbeid, på utsiden, av bygget.

Og det bodde et ungt par, (må det vel ha vært), i etasjen over meg, som pleide å bråke en del, (senga knirka), når de hadde sex.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I nærheten, av dette hotellet, så lå det, et stort Sainsbury-supermarked.

Dette supermarkedet, (som var døgnåpent, unntatt på søndager vel), var jeg en del på, i 2003, (sånn som jeg husker det).

Og jeg gikk også ofte dit, i 2005.

(Det var en gåtur, på 5-10 minutter, (eller noe sånt), gjennom et hotell-strøk).

Og jeg husker, (fra dette supermarkedet), at jeg kjøpte mye god mat, (som ferdigskrelte kjempereker, var det vel muligens), på impuls.

(For jeg hadde jo ganske mye penger.

Siden at jeg nettopp hadde fått studielån og skolepenger, (som var forsinkede), fra Lånekassa).

Og det var også sånn, at dette supermarkedet, hadde en Starbucks-kafe, i en del av lokalet, (husker jeg).

(Dette husker jeg, for det var sånn, at noen amerikanske kunder, (var det vel muligens), pratet om dette, en gang, som jeg på vei ut av butikken, etter å ha handlet, på dette supermarkedet.

Men jeg pleier ikke å drikke så mye kaffe.

Så jeg hadde vel ikke hørt om Starbucks-kjeden, på den her tiden, (tror jeg).

(Annet enn fra en South Park-episode, (tror jeg at det var), som noen på #blablabla muligens sendte meg, noen år før dette).

Så jeg hadde muligens ikke husket dette, at det var Starbucks-kafe der, hvis ikke disse nevnte kundene, hadde prata, om dette).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at mens jeg bodde, på Hotel Saint Simeon.

Så bygde de litt om, på dette supermarkedet.

Så etter at jeg hadde bodd, i Kensington, i to-tre dager kanskje, i 2005.

Så fikk de plutselig selvbetjeningskasser, i denne butikken.

Og det hadde jeg aldri sett før, (husker jeg).

Men jeg pleide, (på den her tiden), å kjøpe et livsstilsmagasin, som het FHM, (For Him Magazine).

Og det bladet, hadde et litt pinlig cover, med en halvnaken dame, i miniskjørt osv., på.

Så jeg valgte da, å betale, i en av disse nye selvbetjeningskassene, (husker jeg).

(Som forresten var helt ubetjente, i starten, sånn som jeg husker det).

Og det funka greit, (jeg hadde jo jobbet, flere år, som kassamedarbeider, i Norge), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Her er mer om Hotel Saint Simeon, (fra min reiseblogg):

hotel saint simeon reiseblogg


http://johncons-reise.blogspot.no/2010/07/jeg-har-lastet-opp-bildene-fra-london.html

PS 2.

Her er mer om den South Park-episoden, som jeg refererer til, i kapittelet ovenfor:

south park wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Gnomes_%28South_Park%29

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter