Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. september 2015

Det kan også muligens ha vært, i Deichmans gate, at min stesøster Christell bodde, fram til sommeren 1993. Jeg husker bare, at det var nederst i Maridalsveien liksom, (ved tidligere Terningen Matcafe), og at hu bodde, (i tredje etasje vel, i en bygård), langs et gatetun. Gatetunet i Iduns gate, går nemlig i et, (må man vel si), med gatetunet, i Deichmans gate. Noe sånt

IMG_20150926_224713

PS.

Det strøket, (Iduns gate og Deichmans gate), som Christell bodde i, skoleåret 1992/93, (var det vel).

Det strøket, lå omtrent rett over Maridalsveien, for Brenneriveien, (hvor David Hjort dro meg med, (på det techno-utestedet), en rekke ganger, i 1997 og 1998, etter først å ha 'mast' på meg, på jobben vår, på Rimi Bjørndal).

Og en av de første gangene, (dette må vel ha vært, mot slutten av 1997, og det var muligens den gangen, som Hjort falt ned i det kumlokket, som jeg har skrevet om, (blant annet), i den forrige bloggposten).

Så sa Hjort noe, (som fikk meg til å lure), husker jeg.

Han sa, (mens vi gikk fra Brenneriveien mot sentrum, var det vel), at han hadde fått seg en bursdaggave, av noen jenter, en gang, i en leilighet, like ved.

Og da tenkte jeg på Christell, (husker jeg), og om Hjort hadde hatt seg, med henne, (eller hennes venninne Hege, fra Gulskogen).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg lå og tenkte, på dette, når jeg våknet.

Kan Hjort ha ment, 'Pont Neuf-episoden'?

Pont Neuf-episoden, det var jo, sommeren 1993.

(Og jeg har jo bursdag, 25. juli.

Så om Hjort liksom 'spilte' meg, når han sa dette, at han hadde fått, en 'bursdaggave', liksom.

Hm).

Da Christell og Pia, ville det, at Pia og meg, skulle låne leiligheten, til Christell og Hege, (i Iduns gate/Deichmans gate-strøket), en helg.

Og da ville Christell, at Pia og jeg, skulle se en film, som het: 'De elskende på Pont Neuf', (av en eller annen grunn), husker jeg.

Og dette var jo 3-4 år, før Hjort begynte å dra meg med, til det techno-utestedet, i Brenneriveien.

Men kan Hjort ha visst hvem jeg var, (tenker jeg).

Og kan han ha søkt seg, til Rimi Bjørndal, for å liksom 'kødde' med meg, (lurer jeg).

(Og kan vår distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, ha vært med, på dette).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og skulle det være en bursdaggave, liksom.

Å se en kjedelig fransk film, sammen med søstera si, i en leilighet, like ved Oslos østkant?

Jeg vet ikke.

Jeg hadde jo hatt min tremenning Øystein Andersen, som kamerat, fra 1986 til 1993, (var det vel).

Og han fikk jo alltid tak i, masse nye filmer, 'hele tida'.

Så jeg var vel nesten litt lei av, å se på filmer, på den her tida.

Så for meg, så ga ikke den 'Pont Neuf-episoden' noe mening, (må jeg innrømme).

(Hva var poenget liksom, med at jeg skulle være der, sammen med søstera mi.

Når jeg/vi, hadde et helt Ungbo-bofelleskap, for oss selv, på Ellingsrudåsen.

Jeg hadde skjønt det, hvis det var snakk om, at vi skulle ut på byen, og fikk låne den leiligheten, sånn at vi slapp å ta nattbussen, tilbake til Ellingsrudåsen, liksom.

Men så mye penger, hadde jeg/vi vel ikke, tror jeg.

(Jeg hadde vel bare dimme-pengene mine, fra militæret).

Så noe særlig mening, ga ikke denne 'Pont Neuf-episoden', (for meg), må jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter