Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 3. oktober 2015

Jeg sendte en e-post til NRK

Erik Ribsskog

Fler radio-program med min morfar Johannes Ribsskog/Fwd: Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

Erik Ribsskog Sat, Oct 3, 2015 at 2:10 AM

To: info@nrk.no
Cc: "erik.berg.hansen" , PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

jeg har tidligere vært i kontakt med dere, hos NRK, angående 10-20
radio-kåserier, som min morfar, Johannes Ribsskog, fremførte, på NRK
radio, (eller 'Norge', som det vel het, i gamle dager), fra cirka 1945
til cirka 1980.

Jeg har nå funnet, (hos Nasjonalbiblioteket), noen fler kåserier, som
jeg ikke tror, at jeg har bedt dere, om å søke etter, før.

Dette er følgende:

2. august 1950. 15.55 til 16.10. 'Katta til Olsen er dau. Kåseri av
overrettsaksfører Johs. Ribsskog'.

24. juli 1950. 21.40 til 22.00. 'Grenda. Kåseri av Johs. Ribsskog'.

7. desember 1945. 20.50 til 21.30. 'Masseidrett eller stjerneidrett.
Ordskifte. Leder Politifullmektig Johs.Ribsskog'.

20. oktober 1945. 21.00 til 21.30. 'Idretten som samfunnsfaktor i dag
[..] politifullmektig Johannes Ribsskog og aktiv idrettsungdom'.

17. august 1949. 18.05 til 18.25. 'Hembygda. Overrettsakfører Johs.
Ribsskog forteller om Nittedal - Oslos nabo i nord'.

(Jeg tar forebehold, om at jeg kan ha blingsa, når det gjelder datoen,
på en eller to av disse, siden at avisene noen ganger skrev
radio-programmet, også for morgendagen, så det kan være, at man må
legge til en dag, til datoen, (som jeg har skrevet ovenfor), for å få
riktig kringkastingsdato).

Min morfar skrev også ihvertfall tre artikkler, (i Arbeiderbladet), om
ungdommen og styresmaktene.

Og dette var også mest om idrett.

Så man kan kanskje si det, at min morfar, mer eller mindre, har støpt
den norske folkesjelen.

For nå for tiden, så driver jo nesten ikke nordmenn, med noe annet, enn idrett.

Og dette var min morfar på radio om, og i avisene om, rett etter krigen.

I en tid, hvor folk kanskje var mer motagelige, enn normalt, for slik
'propaganda', da.

Så dette hadde det vært artig, å fått høre mer om.

Og propaganda, jeg vet ikke om det er riktig.

Det er vel mye sant, i det med en sunn sjel i et sunt legeme og.

Men at det skal styres ovenfra, (i kommuner osv.), det er kanskje et
annet tema igjen.

Hvem vet.

Men det er også sånn, at dere hos NRK, har prata dritt om meg, i et
TV-program, (som var mest sendt på NRK 3), som het Tweet for Tweet, i
2012.

Og så ble jeg tlkjent erstatning.

Men den var pytte-liten, må jeg si, (for meg, som har en oldemor, ved
navn Bergit Mogan, (fra Rollag), som er vokst opp, i Amerika).

Og ikke nok med det.

En medarbeider hos NRK, hadde visst hatt 'mansen', (som dem kaller
det, i våre dager), og nekta å sende pengene.

(Dem gikk vel med til julebordet, eller noe sånt, tenker jeg).

Så det er altså takken, som oss Ribsskog-folka får, fra NRK, etter at
min morfar nærmest bygde landet aleine, etter krigen, og var med i
mangfold, av deres radioprogrammer.

(Og det var helt sikkert gratis, det at han stilte opp).

Nei, dette er skam og som noe utilgivelig, vil jeg nesten si.

Det er kanskje fordi at jeg ikke er i Arbeiderpartiet, som min morfar var?

Min morfar hadde nærmest klippekort, til NRK sine sendinger, kunne det
virke som.

Mens jeg selv, som er i høyresida, i politikken, og som har vært på et
eller to møter, (ikke flere faktisk), hos Unge Høyre, i Høyres Hus, i
Stortingsgata, i Oslo.

Jeg selv, blir bare tøyset og tullet med, av rikskringkastingen.

Carl I. Hagen har jo kalt dere, for ARK (Arbeiderpartiets
Rikskringkasting), i alle år.

Mon tro om ikke gamle Carl I. Hagen har rett, at dere er et
sosialistisk 'rotte-reir', i NRK.

Jeg må få protestere igjen ihvertfall, synes jeg, mot dette
fjøsnisseriet og denne Sovjetstat-aktigheten dykkar.

Årsak om dykk vorte fælt vonbråtne.

Erik Ribsskog

PS.

Sender med vedlegg om dei aktuelle kringkastings-sendingane.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-26 14:50 GMT+02:00
Subject: Pikant A/S/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: "erik.berg.hansen" <erik.berg.hansen@nrk.no>
Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>


Hei,

jeg ser at dere skriver, en e-post, at jeg egentlig skulle få 25.000
kroner i erstatning, for tort og svie, etter et NRK-program, i 2012.

Men på grunn av noen 'goddag mann økseskaft-grunner', (må man vel si),
så har en sånn 'småkonge' hos dere, heller brukt de pengene selv, på
julebordet, eller noe sånt.

(Noe sånt).

Men da kan dere kanskje be hu Jenny Skavlan, (som prata 'dritt', om
meg, på det TV-programmet, nemlig Tweet 4 Tweet), om hu kan være
sydame for meg.

For min grandtanter, (Margit og Anne Mogan), var nemlig sydamer.

Det var Anne sitt firma, (Pikant A/S, som jeg ganske nylig har funnet
ut, at firmanavnet var), og pikant betyr visst 'prikkende',
'stimulerende' og 'irriterende'.

Så jeg regner med at det må ha vært noe dameundertøy.

Så om dere kan få Jenny Skavlan til å sy noe dame-undertøy, (både med
og uten fransk åpning), for de 25 tusen kronene?

Og så kan jeg selge de, på en egen-utviklet nettbutikk-løsning, som
lagde, da jeg bodde, i England, (som Thomas Seltzer prata om, på det
TV-programmet, men dette var litt ad-hoc, for min første nettbutikk,
(osCommerce), ble kapret, og jeg måtte da bare slenge opp en
HTML-nettbutikk, som jeg har forbedret en del, siden det
TV-programmet, i 2012, da).

Fint hvis dere kunne ordnet det på den måten, siden dere tydeligvis er
litt 'skotske' og ikke vil sende meg noe erstatning, i 'kronasjer',
liksom.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

E-post-adressen til Kringkastingsrådet, burde ha vært kringkastingsrådet@nrk.no.

Noe annet blitt litt svett, synes jeg.

Ihvertfall at det er en persons e-post-adresse.

Jeg har vært med min handel og kontor-skole Gjerde vgs., på et møte,
hos en personalsjef, i en Drammens-bank, skoleåret 1988/89, og han sa
at hans jobb, var å sørge for, at ingen i organisasjonen var
uerstattelige, men her er e-post-adressen til Kringkastingsårdet
personlig, så her har ikke personalsjefen, (til NRK), fulgt med i
timen, synes jeg, at det virker som.

Så det, (at Kringkastingsrådet har 'klam'/personlig e-post-adresse,
det virker uprofesjonelt, (og også 'svett'), må man vel si.

Bare som en 'klar melding ut', som vel NRK pleide å si, i gamle dager,
(hvis jeg ikke tar helt feil).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-05-15 15:15 GMT+02:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>


Hei,

dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
e-poster i NRK's navn.

For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

Det burde være 25 millioner, mener jeg.

Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
får pengene.

Det er jo bare tullball.

Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

Nei, dette kjøper jeg ikke.

Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
e-post-adresse.

Så det er tydelig at de er i hans lomme.

Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

Det synes jeg at er for dumt.

Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

Er Norge møkkalandet, eller?

Nå får dere skjerpe dere.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

Jeg liker ikke sånn 'Ola Dunk', som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

PS 2.

Mer om tull fra dere:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
________________________________
Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681
________________________________
Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei

Beklager en masse.

Kan du være vennlig å slette den er det fint.

M.A.Borge


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 12. mai 2014 18:41
Til: Mary Anita Borge
Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681

Hei,

er dette noe med meg å gjøre, mener du?

Arbeidsmiljø-utvalget?

Hva skal dette bety?

Linken din virker heller ikke.

Erik Ribsskog


On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
<mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
> http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
> HORTE




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
To: eribsskog@gmail.com


Erik Ribsskog

Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
løgnaktig.

Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
programleder oppmerksomhet.

Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.


Med hilsen

Erik Berg-Hansen
Rådssekretær i kringkastingsrådet.

5 attachments

grenda kåseri johannes.jpg
259K

kåseri johannes katta til olsen er dau.jpg
217K

heimbygda kåseri johannes.jpg
284K

idretten som samfunnsfaktor i dag johannes.jpg
283K

masseidrett eller stjerneidrett radioprogram ledet av johannes.jpg
234K

PS.

Her er mer om dette:

grenda kåseri johannes

kåseri johannes katta til olsen er dau

heimbygda kåseri johannes

idretten som samfunnsfaktor i dag johannes

masseidrett eller stjerneidrett radioprogram ledet av johannes

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter