Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 3. oktober 2015

Jeg tenkte, at jeg kunne skrive mer, om hvorfor det var kun Magne Winnem, Glenn Hesler, Øystein Andersen, Kjetil Holshagen og meg, som dro på ferie, til Gøteborg, sommeren 1991

rart kompisgjeng

http://www.dagbladet.no/2015/10/02/sport/langrenn/eldar_ronning/40829711/

PS.

Andre Willassen, fra dataklassen, til Magne Winnem og meg.

Han spurte jeg ikke, om ville være med, til Gøteborg.

Og det kan ha vært, fordi at Andre hadde så dårlig ånde, (jeg satt på pulten ved siden av han, hele skoleåret 1988/89).

Noe sånt.

Willassen var også kjedelig på den her tida, (må man vel si).

Han jobba, på CC Matsenter, (i Drammen), hvor mora hans også jobba, liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min fetter Ove, (fra Follo), spurte jeg heller ikke, om skulle være med, til Gøteborg.

Og det var fordi, at han var så ovenpå, (syntes jeg), sommeren før.

Jeg dro til huset til Ågot, (på Sand), etter at jeg var ferdig, med eksamenene, på NHI.

Og da hadde jeg vel lyst til, å liksom slappe av litt, da.

(For de eksamenene, kunne være ganske slitsomme, vel).

Men hos Ågot så var også min fetter Ove, da.

Og han var rimelig ovenpå, og nesten sjefete, må jeg si.

Han sa noe sånt som, at: 'Du skal få lov til å kjøpe en sånn opptakskassett til meg, når du skal inn til Oslo'.

(Jeg husker ikke nøyaktig, hvorfor jeg plutselig dro en tur inn, til Oslo, (og studenthybelen min, på Abildsø).

Men det var kanskje, for å få litt fred, fra Ove, da.

Noe sånt).

Og jeg prøvde også, å kutte ut min fars slekt, (etter at min far hadde drevet med omsorgssikt, mot meg, på 80-tallet, må jeg si), så derfor, så spurte jeg ikke Ove, om han ville bli med, til Gøteborg, da.

Selv om en sånn Sverige-tur, egentlig var hans ide, fra den sommeren, (sommeren 1990), som han var så ovenpå, (må man vel si), da.

Og Ove ville det, at han og jeg, skulle dra med vår fetter Tommy, på noen sånne bilturer, til Sverige.

(For våre fedre, hadde dratt på sånne turer, på 60-tallet da, (sa Ove).

Noe sånt).

Men etter den omsorgssvikten, fra faren min, på 80-tallet.

Så syntes jeg, at det at Ove, Tommy og jeg, skulle være som tre brødre, liksom.

Det ble litt feil, (etter all omsorgssvikten, osv.).

Det å ha Ove som fetter, var mer enn nok, etter alt tullet, (til min far), på 80-tallet, tenkte nok jeg.

Så siden at det var mye tull, med min far, så var det greit, å roe det ned litt, når det gjaldt min fars slekt og da, tenkte nok jeg.

Så derfor, så tenkte jeg det, at hvis jeg dro, på en sånn Gøteborg-tur, uten Ove og Tommy.

Så skjønte de kanskje det, at jeg ikke trengte min fars slekt så mye, liksom.

Og de skjønte kanskje det, at jeg ønsket, å frigjøre meg litt liksom, fra min fars slekt, (etter alt tullet, på 80-tallet), for å si det sånn.

For det med sånne bilturer, hvor Ove, Tommy og meg, liksom skulle være, som fedrene våre.

Det ble litt klamt/svett, etter den behandlingen, som jeg hadde vært utsatt for, av min far, på 80-tallet da, (må jeg nok si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Grunnen til at jeg ikke spurte, min halvbror Axel, om han ville være med, til Gøteborg.

Det var fordi, at Axel, var født, høsten 1978.

Så han var bare tolv år gammel, (blir det vel), sommeren 1991.

(Noe sånt).

Og alle oss andre, (som var med på denne turen), var over atten år gamle, da.

Så det passa ikke, å ta med lille Axel, på den turen, (tenkte nok jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Tim Jonassen, fra dataklassen, på Gjerde.

Han spurte jeg heller ikke, om ville være med, til Gøteborg, (sommeren 1991).

Og det var det vel flere grunner til.

Jeg visste vel egentlig aldri, hvor jeg hadde Tim, (tror jeg).

Og Tim var litt spesiell, for han klipte seg så ofte, (sa Lier-damene, i klassen, (husker jeg), i et friminutt, eller noe, skoleåret 1988/89).

Og jeg hadde vel ikke telefonnummeret, til Tim.

Og jeg tenkte vel ikke på Tim, som noen kamerat egentlig, på den her tida, (tror jeg).

Men så ble jeg etterhvert butikksjef, (i Rimi), høsten 1998, (husker jeg).

Og da, så tok det ikke lang tid, før Tim inviterte meg, (og Magne Winnem osv.), på hyttetur, til Tims hytte, i Sverige, (husker jeg).

Men da hadde ikke jeg lyst til, å være med, (husker jeg).

Og det var vel fordi, at Tim og jeg, egentlig ikke var så gode kamerater, (tror jeg).

For hvis vi hadde vært det, så hadde jeg vel, invitert Tim, til å bli med, på den 'kamerat-turen', til Gøteborg, sommeren 1991, (for å si det sånn).

Så Tim var kanskje litt sånn 'medgangs-supporter', som bare ville ha å gjøre, med folk som var butikksjefer, (og andre liksom suksessfulle folk), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg spurte heller ikke David Hjort, om han ville være med, på denne Gøteborg-turen, (husker jeg).

Og det var fordi, at jeg ikke visste hvem David Hjort var, (på den her tida).

For David Hjort, ble jeg ikke kjent med, før cirka seks år seinere, (var det vel), da han begynte å jobbe, på Rimi Bjørndal, (hvor jeg også jobba), høsten 1997, (må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og grunnen til, at jeg ikke inviterte min Larvik-kamerat Frode Kølner, til å bli med, på den her Gøteborg-turen.

Det må ha vært, fordi at Frode Kølner, oppførte seg så dårlig, (syntes jeg), da jeg hadde invitert han, til å bli med, på min atten års-bursdag-fest, sommeren 1988, (på Bergeråsen).

For Frode Kølner, han ble også ganske så sjefete, (som min fetter Ove var, et par år seinere, på Sand), må man vel si.

For Frode Kølner, han ville absolutt, bli tildelt vannsenga mi, som soveplass, da.

(Det var liksom det viktigste, for Kølner, virka det som, for meg.

At han og hans Larvik-kamerat, (som jeg ikke husker, hva heter nå), fikk lov til å sove sammen, i min vannseng, (må man vel si at det var), da.

Så Kølner er kanskje litt som Rimi-Hagen, (tenker jeg nå), på den måten, at han er bifil.

Hvem vet).

Og når Kølner ikke fikk ligge i vannsenga mi.

Og etter at Øystein Andersen hadde kalt Kølner sin Jägermeister-flaske, for: 'Hostesaft'.

Så tok Kølner opp Jägermeister-flaska si, fra fryseren til Haldis, (som stod, på mitt gamle soverom), og så dro han, tilbake igjen, til Larvik, (med sin kamerat), etter bare noen få minutter da, (må man vel si).

Så jeg syntes nok det, at Kølner var rimelig uhøflig, sånn som han oppførte seg, i bursdagen min, sommeren 1988.

Så å invitere Kølner, på noe annet, etter det.

Det var nok ikke så veldig aktuelt, tror jeg.

(Kølner ville heller ikke kjøre innom butikken på Sand, sånn at jeg fikk kjøpt meg noe øl, etter at jeg hadde venta på Kølner og kameraten, (sammen med min søster Pia), borte hos min farmor Ågot, husker jeg.

Og å ferie atten års-dag, uten øl.

(For det var også mange fler, som var invitert).

Det ble jo veldig mislykka da, for å si det sånn.

Så Kølner ødela hele bursdagen min og også ryktet mitt, (siden at festen ble så mislykka), sommeren 1988, (må man vel si).

Ved at han var så sjefete, og pysete og også overlegen, (og at han hadde dårlig dømmekraft da, av en eller annen grunn), må man vel si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Roger Berg, (fra Fjell, i Drammen), han hadde jeg tilfeldigvis blitt kjent med, (da han 'plutselig', begynte å prate, til meg), på et tivoli, (på Strømsø, i Drammen), da jeg skøyt med luftgevær der, etter en kjøretime, en gang, skoleåret 1987/88, (mens jeg gikk, det andre året, på handel og kontor, på Sande videregående), var det vel.

Og han Roger Berg, var også, på den atten års-festen min, (husker jeg).

(Han hadde til og med dratt med seg, en hel bil, med Fjell/Drammens-folk, husker jeg).

Men jeg måtte jo bare be dem dra igjen.

For jeg hadde jo ikke fått kjøpt noe øl, (på grunn av Kølner, må jeg si).

Og jeg var også lei meg, (må jeg si), siden at min Larvik-kamerat Kølner, (som jo var hedersgjesten, må man vel si, etter meg selv ihvertfall, som jo var bursdagbarnet, liksom), bare hadde dratt, fra festen min, (og Bergeråsen), sånn helt 'plutselig' og uventet, liksom.

Så det var jo ikke noe party-stemning der heller, (det hadde Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castellan og dem, klagd på, i mellomtida, og de må vel ha vært invitert, av søstera mi Pia, som jeg ba invitere noen folk, for jeg håpet da på, at hu kom til å invitere, noen pene damer, fra klassen sin, eller noe sånt, (og så dukka de 'lassisene' opp, liksom)).

Så det var jo så dumt, så jeg måtte jo bare si, (til Roger Berg), at festen var avlyst, sånn at de drammenserne, dro tilbake til Drammen igjen, bare noen sekunder, (eller noe i den duren), etter at de hadde dukka opp, (utafor leiligheten 'min', i Leirfaret 4B, på Bergeråsen), da.

Noe som var rimelig flaut, må jeg si.

Så det var jo ikke bare på Berger, at ryktet mitt, ble ødelagt, (på grunn av Kølner, (og denne mislykkede festen)).

Det var også i Drammen da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Og jeg hadde også vært, på en fest, hos Roger Berg, (på Fjell), våren/sommeren 1990.

(Etter at jeg tilfeldigvis, møtte Berg, i Drammen sentrum.

Like etter, at jeg var ferdig, med eksamenene mine, på NHI.

Dette var den samme uka, (eller om det var uka før), som min fetter Ove, var så ovenpå/sjefete da, som jeg har skrevet om, i PS 2, ovenfor.

Og på den festen, til ned Roger Berg, (på Fjell).

Så kasta han, en 'the Kids'-kassett, ned på asfalten vel, fra terrassen sin, i åttende etasje, (eller noe i den duren), i en blokk, på Fjell.

Og dette var jo som noe dumt, som jeg ikke forstod meningen med, (må jeg innrømme).

Og det var ikke sånn, at det bare var disse to mislykkede festene, som gjorde, at jeg ikke inviterte, han Roger Berg, med på den Gøteborg-turen.

Men han Roger Berg, var liksom veldig 'arbeiderklasse', (husker jeg, at jeg syntes).

Han jobba som maler, (var det vel).

Og han var også en veldig kraftig fyr, (ihvertfall i forhold til meg selv, på den tida), som jeg egentlig ikke kjente, så utrolig bra, (og som jeg nesten var litt redd for), da.

(Noe sånt).

Så jeg syntes nok kanskje det, at det var nok, å henge sammen med Roger Berg, de gangene, som jeg tilfeldigvis møtte han, (i Drammen sentrum), da.

(Noe sånt).

Og ikke huska jeg vel etternavnet, til han Roger Berg, på den her tida, (tror jeg).

(Jeg tenkte vel bare på han, som han Roger, (med alle kvisene, var det vel som Camilla Skriung, fra Svelvik, en gang sa, studieåret 1989/89, vel), fra Fjell.

Men jeg fant seinere ut, hva han Roger fra Fjell het, til etternavn, etter at jeg etterlyste han, på Facebook, (var det vel).

Mens jeg bodde, i Leather Lane, i Liverpool.

(Hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011)).

Og jeg hadde vel ikke telefonnummeret hans heller, (tror jeg).

Så å invitere med, han Roger fra Fjell, på en sånn Gøteborg-tur, (sommeren 1991), det hadde nok blitt rimelig vanskelig, (for å si det sånn)).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter