Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 16. oktober 2015

Mer fra Norge

I dag, så tok jeg en buss, som går cirka klokken 22, fra den nærmeste holdeplassen, (Glassverkveien), fra der jeg bor.

Og jeg la busskortet mitt, på 'buss-leseplaten', for å se, om den ville lyse grønt, som vanlig.

Men den lyste ikke grønt, men istedet så pep leseplaten, (litt lavt).

(For disse leseplatene, finnes det flere typer av, da.

Så noen ganger så skal busskortet få leseplaten til å pipe.

Og andre ganger så skal busskortet få leseplaten til å lyse grønt, da.

(Noe sånt).

Forstå det den som kan).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tok Rykkinn-bussen til Galleri Oslo.

Og slo huet i taket, når jeg skulle gå ut.

Er dette en buss for dverger, (eller noe), tenkte jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Den Rykkinn-bussen, stopper på et nytt sted, hver gang, (på Galleri Oslo-området der), virker det som.

Og når jeg hadde gått gjennom, en av de 'uforståelige' elektriske dørene, til senteret.

Så gikk jeg videre.

Til jeg havnet ved rulletrappene, (i midten av senteret).

Og da fikk jeg minibanken, på venstre hånd, (mot normalt høyre hånd vel), når jeg kom fram til rulletrappene, (husker jeg).

Og cirka mellom minibanken og rulletrappen.

Så stod det tre karer, hvorav en med batong vel, (så han var kanskje en slags vekter), og hang, (husker jeg).

En av vekterens kamerater, så rimelig skjeggete ut.

Så hva dette var, det vet jeg ikke.

Om det var sånn, at vekteren prøvde å få han med skjegget til å gå ut, eller noe.

Det så ikke sånn ut heller.

Men disse tre hang bare der, da.

Så om dette var noe gate-teater?

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg tok rulletrappen opp.

Men midt i rulletrappen.

Så tenkte jeg det, at jeg kan prøve å finne den holdeplassen, til 37-bussen, som er en stasjon nærmere Helsfyr enn Jernbanetorget/Oslo City.

Men den holdeplassen fant jeg ikke, i mørket der.

Så jeg gikk bort, til ved Oslo City, da.

Så tok jeg 37-bussen til St. Hanshaugen.

Og dro på Rema.

Og bussen, den hadde stoppa lenge, på hver holdeplass, (som om den var en trikk cirka), husker jeg.

Så jeg hadde litt dårlig tid, da.

Men jeg betalte for varene, (på Rema), cirka 22.50, (mener jeg at det var).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg skulle også på Kiwi, (hadde jeg tenkt).

Og jeg var på Kiwi, klokka 22.59, (stod det, på mobilen min).

Og jeg fikk gå inn i butikken.

Men en butikkleder, (som minna meg litt om Kjetil Prestegarden, fra Rimi, må jeg nok si).

Han sa et eller annet, som jeg ikke husker.

Jeg sa det, at klokka var ikke 23, så de hadde vel fortsatt åpent.

(Noe sånt).

Og da sa butikklederen 'greit', vel.

Og så sa jeg, at det stod en plakatbukk, foran inngangsporten.

Og da sa lederen, at jeg måtte gå feil vei, gjennom kassa.

Og da sa jeg greit, vel.

Og jeg sa også det, (for å fleipe litt), at jeg kjente Tom (Gulbrandsen) som hadde vært butikksjef der.

For butikklederen ville først ikke la meg handle der, vel.

(Noe sånt).

For han stod i døra, når jeg dukka opp der, da.

(Eller, det stod ingen i døra.

Men da jeg nærmet meg døra, så begynte han butikklederen, å liksom gå mot meg, (fra 'ingensteder'), da.

Så jeg trodde først, at det skulle gå greit, (å rekke butikken).

(Siden at det først ikke stod noen, i døra).

Og så dukka det plutselig opp en 'fysak' der, (eller hva man skal si), da.

Noe sånt).

Og så sa han butikklederen noe.

Og så sa jeg, at var ikke Tom fra Romerike, da.

Og så sa jeg det, at hvis de hadde hatt butikksjef, fra Romerike, så måtte jeg vel få lov til, å handle ferdig.

Men så sa han lederen, at jeg ikke fikk lov til, å handle noe 'storhandel'.

Og da syntes jeg, at han butikklederen, ble så 'klam'.

For hva som menes, med storhandel, det er kan vel være så mangt, (må man vel si).

Jeg hadde bare noen få ting, igjen på handlelisten min, (jeg hadde jo vært på Rema).

Men jeg orka ikke, å diskutere, med han klamme butikklederen, om dette var en slags storhandel, (eller ikke), da.

Og han butikklederen, var mer som en purk, enn en som drev med kundeservice da, (må jeg si).

(For han dreiv og ropte etter meg, (må man vel si), sånn som jeg husker det).

Så det ble litt utrivelig der da, må man vel si.

Så jeg bare sa det, at jeg gikk heller på Rimi, (som stenger en time seinere, på St. Hanshaugen, enn det Kiwi og Rema gjør).

(Selv om jeg har en arbeidssak, mot nettopp Rimi, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg har jo jobbet, på Matland/OBS Triaden, i Lørenskog.

Og der var det sånn, at alle fikk handle ferdig, (sånn som jeg husker det).

Og noen ganger, så fikk vi ikke begynt, å telle kassa, før en halvtime etter stengetid, (eller noe i den duren).

Så det er flere måter, å stenge en butikk på, da.

Det er helt sikkert.

Og jeg tenkte litt, (mens jeg lagde mat), på hvordan dette kan ha vært, i gamle dager.

Jeg handla en gang, på et landhandleri, på/ved Kvitfjell vel, på vinterøvelsen, under førstegangstjenesten.

Og der, (på fjellet, i Lillehammer), så var det ei gammel kone og en gammel 'gubbe', som stod, bak en disk, da.

Og så plukka disse ned varene, fra hyllene, som stod bak disken.

Og stengte kanskje klokka 13, på lørdager, (for alt hva jeg vet).

Og så kom jeg der, klokka 12.59, da.

Med handleliste og alt.

Hva hadde de sagt da, tro.

Nei, du får ikke handle noe storhandel.

Eller, nei vi har stengt.

Hvem vet.

Hvordan var dette i 'oldtiden', liksom.

Hva er den riktige måten, å stenge butikken på.

Jeg har jo jobba, på Matland/OBS Triaden, så jeg får vel holde, en knapp, på den stengemåten deres.

Men hvis man kom på Vinmonopolet, et minutt før stengetid, i 'gamle dager'.

Så fikk man vel kjøpt, det man hadde, på handlelista si, (vil jeg nok tippe på).

For det finnes en skjetsj, om en, (Rolf Wesenlund vel), som kommer for seint, på Vinmonopolet.

Men hvis jeg skulle tolke den skjetsjen, så var det nok sånn, at man fikk kjøpt, så mye man ville, bare man rakk, å komme seg innenfor døra, (til Vinmonopolet), før stengetid.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter