Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 16. oktober 2015

Mer fra Norge

I dag, så tenkte jeg, at jeg kunne jo prøve, å dra, til Sandvika, for å handle, (for en gangs skyld, eller hva man skal si).

Men det gikk ikke så bra.

Bussen var forsinka.

Og to unge Bærum-herrer, som satt og venta på bussen, surra.

Så jeg måtte liksom gå mellom dem, på bussen, da.

Noe jeg syntes, at var litt ekkelt, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Etter at jeg gikk av bussen, så måtte jeg plutselig stoppe opp litt, (syntes jeg).

For to utenlandske karer, (som hadde sitti på bussen), prata så høyt, (seg imellom), at jeg måtte liksom lure litt på, hva som skjedde, (syntes jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da jeg kom opp, til der butikkene er.

Så stod det tre unge Bærum-karer, på fortauet, ved Rema.

(De tre bare hang der.

Selv om det er kaldt, (om kvelden), nå.

Det var noe slags is, (eller frost), på bakken, (husker jeg, at jeg la merke til, for jeg skled nesten litt, i en motbakke, etter at jeg gikk av bussen).

Så jeg måtte gå over gata, (like før McDonalds, på storsenteret, der), husker jeg.

Og så måtte jeg gå over gata igjen, (også det før McDonalds, vel), siden at jeg skulle handle mat, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så gikk jeg inn på Kiwi.

(For jeg fikk jo ikke handla, på Kiwi, i går.

Som jeg skrev om, i denne bloggposten:

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/10/mer-fra-norge.html ).

Og der, så holdt jeg på å kræsje, 'hele tida', med blant annet ei ung og smilende pakkis-dame, med skaut og rød lebestift.

Og også med en pakkis, (eller om det var en jøde), i 40/50-åra.

For den butikken, er så trang og uversiktelig, da.

Så det blir nesten mer, som å handle, i en storkiosk, (eller noe sånt), da.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg skulle gå til kassa.

Så 'kræsja' jeg igjen, med han pakkisen, da.

(Som det virka litt som, at det kan ha vært noe gateteater med, må man vel si.

Jeg har opplevd at en skulle veksle mye der, en gang jeg handla der.

Og det lurte jeg på, om var noe gateteater, rundt det, at jeg hadde jobba, som pengeveksler, (for min tremenning Øystein Andersen og hans skolekamerat Glenn Hesler sitt spilleautomatfirma), i Rykkinnhallen, en gang, under TG94, (som jeg har skrevet om, på CV-en min).

Hvem vet).

Jeg gikk så inn i butikken.

Og ropte kassadama, bort til meg, (etter at pakkisen var gått ut).

At: 'Du må nesten slutte å handle nå'.

(Noe sånt).

Og jeg klagde da, for jeg fant ikke dusj-såpe, (av merke First Price).

Hu kassadama, (som minner meg litt om Benedikte aka. Benny, som jobba, på Rimi Lambertseter, på den tida, som jeg var butikksjef der, noe jeg var, fra 1998 til 2000).

Hu sa så, at hvis det ikke står i hylla, så har de ikke det.

(Så hu gadd ikke å hjelpe meg, å se, om de hadde den varen, da.

Hu var kanskje mer kjent der, enn meg, for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg klagde så på, at det liksom 'alltid', var utsolgt, for noe der.

For forrige gang jeg var der, så var det utsolgt, for oppvaskmiddel, (av merke First Price).

Og før det igjen, så var det også utsolgt for kyllingkjøttdeig, (av merke First Price).

(Noe hu 'Benny-dama', da svarte om, at de ikke alltid hadde det merket.

Det var litt sånn hipp som happ liksom, hvilket kjøttdeig-merker, som de hadde, da.

Men det jo noe som heter sortiment, som en butikk, skal følge, liksom.

Alle Kiwi-butikker, skal egentlig føre, de samme varene.

Sånn som jeg har skjønt det).

Så jeg lurte på, om det var så vanskelig liksom, å bestille.

(For jeg synes, at de er litt dårlige, på å bestille der, da.

Hvis jeg hadde bestilt sånn, da jeg var butikksjef, i Rimi.

(Før Rimi begynte, med automatisk varebestilling, i 2002, var det vel.

Men jeg vet ikke, om Kiwi, har begynt med sånn automatisk 'butikkdata-program-bestilling' ennå).

Så hadde jeg nok fått sparken, (eller noe i den duren), vil jeg nok tippe på.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu Benny-dama, svarte da, at det var ikke hu, som bestilte.

Da sa jeg, at hu kunne kanskje si det videre.

Og så sa jeg, at det var kanskje hennes kollega, (ei annen brunette, som dreiv og tok ned noe gitter, foran vinduene), som bestilte.

Men hu sa det, at det var ikke henne som bestilte.

Men hu skulle si fra, til sjefen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg klagde også på, at det var trangt og oversiktlig, i butikken.

Og at man liksom kræsja, men en annen kunde, hver gang, som man gikk, rundt et hjørne.

Da sa hu lederinnen, at jeg burde gå, på en butikk, som het Kjørbo, (eller noe sånt).

(Jeg regner med, at det da, var snakk om den Kiwi-butikken, som ligger like ved Sheraton der.

Der hvor de hadde ei 'rar' svensk kassadame, med skrubbsår, i trynet.

For der handla jeg litt, når jeg bodde, på Slependen.

For det var en av de nærmeste Kiwi-butikkene, da).

Men da ble det litt mye for meg.

Så jeg fikk ikke svart, at jeg pleide å også handle, på Rema.

Og at det ikke lå noen Rema-butikk, i den delen av Sandvika.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg fikk derimot sagt, at en Kiwi, i Thorvald Meyers gate, (like ved der Siri Rognli Olsen bodde, rundt årtusenskiftet).

Var kanskje fire ganger større, enn Kiwi Sandvika.

Men de hadde det samme utvalget.

Da ble hu lederinnen mistroisk, (må jeg si), og sa liksom, at: 'Å, har de det', (på en mer eller mindre morsk måte, da).

(Noe sånt).

Og da svarte jeg, at de også hadde noen lefser der, som de noen ganger tinte, over natta, liksom.

(For det pleide de, å ha der før, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Hu lederinnen, sa at de hadde prøvd alt mulig, men de klarte ikke, å få butikken, mindre 'storkiosk-aktig', da.

Men da jeg gikk ut, så sa jeg til hu lederinnen, (som låste døra, foran trynet på meg, må jeg si).

At de kunne jo, (Kiwi eies jo, av den rike NorgesGruppen), kjøpe naboen, (altså kjøpe nabo-butikken da, eller eventuelt leie denne), og så utvide litt.

(Sånn at det ikke skulle bli så trangt der, liksom).

Men da svarte hu ikke noe.

(Og ikke hadde jeg vel hørt, hva hu sa heller, tror jeg.

For hu stengte jo døra der samtidig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg husker at jeg tenkte, mens jeg venta på bussen, (var det vel).

At fra sånn, som hu Kiwi-lederinnen var.

Og til det, som vi lærte om, på handel og kontor.

Om at kunden alltid har rett, osv.

Mellom de 'punktene' liksom, så var det veldig langt da, (for å si det sånn).

Så jeg tenkte med meg selv, (husker jeg), om det nå er sånn, at de liksom fyller opp butikkene, med all slags mulig ramp og berme, da.

(For det gikk jo veldig dårlig, da jeg prøvde å handle, på Kiwi, (i Waldemar Thranes gate), i går, (torsdag), også).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Men det er jo sånn, at NorgesGruppen, (som eier Kiwi-kjeden), egentlig var en grossist, (som ble kalt 'JoJo' vel), i 'gamle dager'.

Så jeg har vel skrevet om, på bloggen, tidligere.

At å handle, på Kiwi, er litt som å handle, på et grossistlager.

Og på et sånt lager, så er kanskje folk, litt uhøvla, da.

(Hva vet jeg).

Og når sånne 'distribusjonslager-folk', liksom blir hivd inn, i en butikk.

Så går vel kanskje ikke dette, like bra alltid, (for å si det sånn).

Så Kiwi-butikkene, de lider kanskje litt av, at de har en slags uhøvla bedriftskultur, som de liksom har tatt med seg, fra grossistlagerene sine, (som de egentlig 'stammer' fra), da.

(Noe sånt).

Det er mulig.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Dessuten, så er det noe, som heter Nasjonal Sikkerhetsmyndighet, (eller noe i den duren), som holder til, i Sandvika.

(Har jeg lest, et eller annet sted).

Så det er kanskje sånn, at de tuller, med alle som drar til Sandvika, (eller noe sånt), da.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Og det var ikke slutt på tullet, med hu uforskammede, (må man vel si at hu var, siden at hu liksom ba meg slutte, å handle, i butikken), lederinnen, hos Kiwi Sandvika.

Da jeg gikk på 151-bussen igjen.

Så var det sånn, at 'busskort-leseplaten' pep, (og ikke blinka), da.

Og da sa jeg det, (til buss-sjåføren), at vanligvis, så blinka det grønt.

Men da sa ikke buss-sjåføren noenting.

Så da ble det litt, som noe truende, (må man vel nesten si).

Så det var litt ubehagelig da, må jeg si, å reise med Ruter, tilbake igjen, fra Sandvika.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Og ikke nok med det.

Når jeg kom inn, på tidligere Thon hotel Høvik her.

Så stod det en mannlig neger, (i 20-årene vel), i en slags rød kjole, og ringte, i gangen, noen få meter, unna rommet mitt.

Og hvis han 'kjole-negeren' bor her.

Hvorfor ringer han ikke heller, inne fra rommet sitt, (istedet for å stå og henge, på gangen), tenkte jeg.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter