Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 10. november 2015

Mer fra Norge

I kveld, så hadde jeg lyst på pizza.

Så jeg gikk til bussholdeplassen.

Jeg rakk ikke 'halv ti-bussen' til Oslo.

Men jeg rakk 'halv ti-bussen' til Sandvika.

Og da jeg skulle gå på bussen.

Så gikk to kjempesvære negre, av bussen, _foran_.

Så det var nesten umulig, å komme seg på bussen, (må man vel kunne si).

Makan!

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk så til Rema Sandvika.

(Etter at bussen kom fram, til Sandvika).

Men der dreiv de å vaska.

(Mer enn en time, før stengetid).

Så jeg kom ikke inn i butikken, (fordi det var sperra, av vaske-folk der, må jeg si).

Så jeg dro på Kiwi istedet, og der hadde de tilbud, på seks-pakninger, med store cola.

Men jeg fant ikke First Price-oppvaskmiddel.

(Det stod noen containere, (var det vel), foran hylla.

Så om de var utsolgt, eller om varene bare var gjemt.

Hva vet jeg).

Så gikk jeg på Rema, hvor det var glatt på gulvet, (etter vaskinga).

Og de hadde ikke vanlige handlekurver, (kun 'tralle-kurver'), så det ut som.

Og i kassa, så satt han kassereren, som en gang sa, (til kunden foran meg i køen): 'I nøden spiser fanden fluer', (som jeg har skrevet om, på bloggen, tidligere).

(En kasserer, som minner meg litt, om min yngre fetter Øystein Olsen, fra Son.

Noe sånt).

Han kassereren spurte om jeg skulle ha lappen, før han var ferdig, med å slå inn varene.

Og da jeg jobba som kasserer, så var jeg drilla, (må man vel si), til å spørre kunden, om han/hun ville ha lappen, etter at kunden hadde betalt.

Så denne kassereren, (han 'I nøden spiser fanden fluer-fyren'), han virka ikke som å være, en vanlig kasserer, (må jeg si).

(Siden at han virka så 'u-drilla' da, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På bussholdeplassen, så satt jeg meg ned, og venta, på 151-bussen.

Men jeg måtte flytte meg.

For ovenfor meg, satt det seg, en farget mann, i begynnelsen av 20-årene, (eller noe i den duren).

Som han begynte å synge, mens han hørte, på walkman.

Han fargede mannen, virka helt åndsfraværende, så det ble som noe ekkelt, å sitte der, synes jeg.

Så jeg satt meg heller, ved nabo-plattformen, (blir det vel).

Og der, så satt jeg ikke, veldig lenge.

For en mann i 30/40-årene, i en rullestol, (som hadde lysdioder, (eller noe sånt), på eikene).

Han kjørte veldig nærme meg, (selv om det var plass, å kjøre, nærmere der bussen stoppa).

Og han spurte meg, om Narvesen var stengt.

Jeg ble frika ut, av han i rullestol.

Så jeg sa, at jeg kunne sjekke, om det var åpent.

Og avis-stativet, til Narvesen, stod ute.

Men døra var stengt, virka det som.

Så jeg sa til han rullestol-fyren, at det virka som, at det var stengt.

Da hadde han fulgt etter meg.

Så jeg måtte gå rundt, for å liksom markere, at jeg egentlig ikke kjente han.

(Ellers ble det klamt, syntes jeg).

Og da ble jeg nesten overkjørt, av en buss, som rygga.

(Selv om bussen rygga ganske sakte.

Så jeg så faren liksom, da).

Men det lukter Johanitterordenen, (eller noe lignende), synes jeg.

Når det kommer en fyr i rullestol, og begynner å trakassere meg.

Jeg har vært i Frederikshavn nå, og der var det ikke halvparten så mye tull, som i Norge, (må jeg si).

Her er det bare dritt, virker det som.

Jeg har blogget, om at jeg blir tulla med, (i øst og vest, må man vel si), i åtte år nå.

Og nordmenna nøster ikke dette opp, fra bloggen min.

Så jeg kan nesten ikke si høyt, hva jeg mener om nordmenn.

Dette er ikke en nasjon.

Dette er ikke land.

Dette er ikke et folk.

Dette er ikke et samfunn.

Dette, (Norge), er bare et geografisk område, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg tenkte også, (mens jeg var, i Sandvika).

At hun tollersken, som gikk gjennom bagasjen min, i dag morges, (på Vippetangen).

Om det kan ha vært, min søster Pia.

For Pia og jeg, ble kidnappet, (fra vår mor, i Mellomhagen, på Østre Halsen), av min far og onkel Runar, sommeren 1976, (eller om det var sommeren 1977).

Og da, så møtte faren min og jeg, en politimann, da vi gikk til butikken, (til Oddmund Larsen, på Sand).

(Noe vi bare har gjort en gang, (det å spasere sammen, til butikken).

For vanligvis, så kjørte faren min bil, da.

Så dette, (at vi møtte han politimannen), kan kanskje ha vært noe gateteater.

For alt hva jeg vet).

Og da ble jeg litt bekymra, (husker jeg).

For jeg lurte på hvordan det gikk, med mora mi, i Mellomhagen, (på Østre Halsen).

(For jeg ville ikke, at faren min, skulle havne i fengsel heller, liksom.

Så jeg prøvde å roe det ned da, (må man vel si)).

Og da, så satt de seg, (min far og min farfar), utafor trappa til Ågot, (i noen camping-stoler), og Øivind sa, (om meg), at: 'Se på guttungen, da'.

(For jeg så sikkert molefunken ut, etter møtet, med politimannen, (hvis han var det), som var sinna, på faren min, (eller noe sånt), da).

Og det kan godt ha vært noe gateteater, det og.

Og så kjørte faren min meg, til mora mi, i Mellomhagen.

Og hu ble fortvila, (og skreik til meg vel), fordi at søstera mi ikke var med.

Og en uke eller noe seinere, så dukka det opp ei jente der.

Men hu så ikke ut som Pia, syntes jeg.

(For jeg husker, at jeg så ut av stue-vinduet, (var det vel), på hu jenta, som kom tilbake).

Så om hu Pia, (som har en neger-sønn), er en bytting.

Og at min søster, har vært i Johanitterordenen, eller noe.

For de, (min fars foreldre, og hans to brødre, med koner, vel), dro til Rhodos, på ferie, (på begynnelsen, av 80-tallet).

Så kanskje de møtte min søster der, (for eksempel).

For bestemor Ågot, sa en gang til meg.

(Noe jeg har skrevet om, i en 'bestemor Ågot-julekalender', (mener jeg å huske), mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).

At: 'Øivind ville så gjerne ha en jente, det var derfor vi fikk Pia').

(Noe sånt).

Og det var jo helt absurd, på den tida, for Pia bodde jo, hos Haldis Humblen.

Og før det, så bodde hu, hos min mor.

Og Øivind var jo død, da.

Så når Ågot og Øivind, liksom skulle ha fått Pia.

Det ga ikke noe mening, for meg.

Men det er mange diplomater og svenske spionsjefer osv., i min slekt.

Så det kan godt være, at både min halvbror Axel og søster Pia, er byttinger, (for alt hva jeg vet).

Hu tollersken ligna litt, på sånn jeg husker min søster Pia, fra før jeg ble sendt tilbake, til mora mi i Mellomhagen, (fra Sand), etter kidnappingen.

Da sa mora mi, at jeg skulle holde meg, litt i bakgrunnen, (og la henne ha mest, med Pia å gjøre).

(Når faren min dukket opp, i Mellomhagen igjen, for andre gang, etter kidnappingen).

Og det gjorde jeg også.

Men jeg glemte nok dette litt, etterhvert.

For mora sa ikke noe klart liksom, om dette.

Men hu reagerte sterkt, på en sang, på radioen, som het: 'Gråt ikke mer Argentina', (sånn som jeg husker det).

Men det behøver jo ikke, å ha noen sammenheng.

(Det var kanskje bare sånn, at mora mi, likte den sangen).

Og Pia begynte å henge, sammen med en gjeng, i Mellomhagen.

Og den gjengen likte ikke jeg.

Men så flytta vi, til Jegersborggate, i Larvik.

Og da begynte søstera mi, å henge sammen med meg, igjen.

Men da var det så mye nytt.

(For jeg begynte jo på skolen, på den her tida.

Noen måneder etter kidnappinga, var det vel.

Og så flytta vi, (til Larvik sentrum), noen måneder etter det igjen, da).

Men Frode Kølner sin far, kalte Pia, for: 'Pipa'.

Men hvorfor han gjorde det, det veit jeg ikke.

Men jeg husker det som, at min søster, hadde glattere hår, enn hu Pia, som kom tilbake igjen, liksom.

(Noe sånt).

Og kanskje litt lysere hår og.

Så hu tollersken, (som sa hu var kvart dansk), så mer ut, sånn som jeg husker Pia, (fra før kidnappingen), enn mora til Daniel gjør, liksom.

Men Østre Halsen må vel ha lagt merke til det, hvis Pia ble bytta ut.

Da ville det vel ha stått, om dette, i avisa.

Men det stod ikke i avisa, at vi ble kidnappa, (av min far og onkel).

Så hva som foregikk, det veit jeg ikke.

Det var vel kanskje sånn, at folka der, var litt som tusseladder, (eller fjøsnisser), eller noe i den duren, da.

(For alt hva jeg vet).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter