Klage/Fwd: Nyhetsbrev fra Velferd - 8. mars 2016
Erik Ribsskog
To: juridisk
Cc: fjeldstad@velferd.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ----------
From: Magasinet Velferd
Date: 2016-03-08 10:45 GMT+01:00
Subject: Nyhetsbrev fra Velferd - 8. mars 2016
To: eribsskog@gmail.com
Nyhetsbrev fra Velferd.no
GJENSIDIG NYTTE: En grunntanke bak mentorprogrammet er at det skal være til nytte for begge parter. ? Du har gitt meg andre perspektiver enn det jeg får gjennom kolleger og venner, sier mentor Morten Vabe til Seyran Khalili.
Mentorprogram til gjensidig nytte
Mentorprogrammet VS Humentor skal styrke mangfoldet i norske bedrifter gjennom å matche unge kvinner med flerkulturell bakgrunn med erfarne mentorer i næringslivet. Det har ført til inspirerende møter mellom Seyran Khalili og Morten Vabe. – Vi har begge lært mye, fastslår de.
Les mer
GODE ARBEIDSFELLESSKAP: «Et inkluderende arbeidsliv kan bare skapes av bedrifter som er gode arbeidsfellesskap, hvor alle anerkjennes for det bidrag de er i stand til å yte», skriver Kåre Hagen i denne Velferdkommentaren.
Landbruk, dugnad og A-en i NAV
A-en i NAV er blitt borte, sa statsråd Robert Eriksson og ga NAV-direktøren sparken. A-en i NAV må gjenreises, sier Høyres velferdspolitiske talsmann Stefan Heggelund. Kraftfull retorikk selvfølgelig. Men begge snakker som om A-en var der før. Er den virkelig blitt borte nå nylig?
Les mer
STEMPLER UT: «Espen» opplever det som skamfullt å skulle stemple ut av arbeidslivet i en alder av drøyt tredve år. Som elitesoldat ar han vært sterkere fysisk og psykisk enn de fleste. Da er fallet ekstra høyt.
Afghanistan-veteran:
– Jeg føler meg presset inn i uførhet
«Espen» (31) sliter med psykiske skader etter tjeneste i Afghanistan. For å få utbetalt en særskilt krigsskadekompensasjon på 5,8 millioner kroner, må han søke uførepensjon. Men han vil aller helst jobbe.
Les mer
OPERASJONSSENTRAL: Nav må fungere som operasjonssentral for inkluderingsvillige arbeidsgivere som ikke har tid og krefter til å gå runden hos statlige etater med rare forkortelser, men som er villig til å bidra til økt integrering for store grupper, skriver Inger Lise Blyverket i Virke i dette blogginnlegget.
jobbforalle-bloggen:
NAV må bli en operasjonssentral
Bedrifter vil helt sikkert være dyktige til å få flyktninger i jobb. Men de må møte et NAV som kan være «ei dør inn» for inkluderingsvillige arbeidsgivere, skriver Lise Blyverket i hovedorganisasjonen Virke i jobbforalle-bloggen.
Les mer
USIKKER JOBBSITUASJON: «Uansett hva som gjør at veilederne er villige til å stå i denne jobben er paradokset at de som skal få andre i jobb, selv ikke har noen arbeidssikkerhet», skriver Turid Eilertsen i denne kronikken.
Kronikk:
Midlertidighetens pris
Kursveiledere som jobber med AMO-kurs på oppdrag for NAV, opplever en lite forutsigbar arbeidssituasjon, preget av dugnadsånd og improvisasjon. De står i en prekær arbeidssituasjon med midlertidige kontrakter. Hva er det som motiverer dem til fortsatt å stå i jobben?
Les mer
Magasinet Velferd
Norges eneste uavhengige magasin på velferdsfeltet.
Bestill
Bestill abonnement
Kjøp elektronisk utgave
Velferd på sosiale medier
Facebook-ikonFacebook
twitter-ikonTwitter
Youtube-ikonRSS
Annonse
Magasinet Velferd
Torggata 10, 0181 Oslo
Har du spørsmål og kommentarer, send en e-post nettredaktør Øivind Fjeldstad(fjeldstad@velferd.no).
Om du ikke lenger ønsker å motta dette nyhetsbrevet klikker du på denne lenken:
Jeg ønsker ikke lenger å motta nyhetsbrevet