Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. mai 2016

Jeg sendte en e-post til Aftenposten

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.

Erik Ribsskog Thu, May 26, 2016 at 1:16 AM
To: "Berg, Ingvild"
Cc: Norsk Presseforbund
Hei,
dette var en kopi til deres informasjon, (som de vel sier, i Danmark).
Grunnen til at jeg sendte til den e-post-adressen, var fordi at jeg ikke kunne finne, en Aftenposten-e-post-adresse for generelle henvendelser på deres nettsted.
Der har en som heter 1881@aftenposten.no.
Men hva skal det bety?
Er det noe slags telefon-nummer-opplysning, som dere har?
Hva med post@aftenposten.no?
Nei, det er vel for mye forlangt.

Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog


2016-05-25 13:38 GMT+02:00 Berg, Ingvild <ingvild.berg@aftenposten.no>:
Hei,

Tusen takk for debattinnlegget du sendte Aftenposten.

Det er et godt bidrag, men vi velger å takke høflig nei til ditt innlegg denne gang.

Den daglige tilstrømningen av nye manuskripter til debatt- og kronikksidene er så stor at vi er nødt til å si nei takk til det aller meste.

Ha en god dag videre.

Vennlig hilsen
Aftenpostens debattredaksjon

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 24. mai 2016 19:01
Til: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
Kopi: 1881@aftenposten.no; debatt@aftenposten.no <debattaftenposten.no@aftenposten.no>
Emne: Fwd: Ny klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.

Hei,

jeg kan forklare mer, om dette utestedet, (Oskar Braaten).

Min halvbror Axel, ble født, i 1978, (åtte år etter meg).

Og vi vokste begge delvis opp, hos våre fedre, (vi hadde samme mor).

Og Axel gikk på Bogstadveien spesialskole, (av en eller annen grunn, som Oslo kommune ikke vil fortelle meg).

Og så begynte han, på kokkeskole på Helsfyr.

Han jobbet først, (ved siden av kokkeskolen), på Frederikke, (student-kantina), på Blindern, (som del av kokke-utdannelsen da, og med lærling-lønn, vel).

Og så begynte Axel, å jobbe, for noen folk, som hadde restaurantene Oskar Braaten, Lanternen og Marjaden, (og vel også noe, på Skøyen, for Axel ba meg en gang, (det må ha vært i 1996 eller 1997), om å hente han der, og så kjøre han, til kokkeskolen, på Helsfyr, i rush-trafikken, en ettermiddag)).

Og disse stod vel også bak konseptene.

Det kunne Aftenposten ha funnet ut, for det fant jeg, ut mer om, (se vedlegg), i nettopp Aftenposten sitt arkiv, (hos Nasjonalbiblioteket).

Så danske Peter, han var kanskje arbeidsledig og fattig, da.

Og så fikk han høre, at Preben og Jan Wiggo, (heter de vel), Norge, trengte en fyr, som kunne drive vertshuset Oskar Braaten for dem.

Og det samme med Axel, han ble kjent med disse Preben og Jan Wiggo, (hvis ikke det var noen nye eiere, seinere på 90-tallet), mens han gikk, på Helsfyr kokkeskole, og prøvde, å finne, et sted, å jobbe, for å få praksisplass og fagbrev, da.

(Noe sånt).

Men disse, (Peter og Axel), fikk noe mindre, enn en industriarbeider-lønn.

Siden at disse, bare var vanlige ansatte der, liksom.

Så de jobbet der bare, som vanlige lønnsmotagere, (fordi at de ikke hadde penger/muligheter/evner, til å drive, med noe eget, hvis jeg skulle tippe).

Så disse var ikke lokale folk.

(Axel var fra Furuset, må man vel si).

Så å angripe disse, for at de ikke var fans, av Oskar Braaten.

Det blir litt rart.

For de var bare vanlige lønnsmotagere der.

Og det var eierne, som stod bak konseptet, og hadde skilt ut dette, fra noe som het Mølla restaurant, i sin tid, (se vedlegget).

Og nå heter den restauranten: 'Grisen'.

Så jeg vet ikke om Torshov er noe mer fornøyd, med den restauranten.

Det som ikke kommer fram, i Aftenposten-artikkelen, er ihvertfall, at dette ikke er 'sleipe-danske-Peter' sin ide, å starte en restaurant, ved navn Oskar Braaten, (selv om han selv ikke er Braaten-fan).

Men dette er to 'bakmenn/eiere', som har kommet på ideen.

Så dette var som en slags franchise, (ala McDonalds).

Hvis man går på McDonalds, på Majorstua, for eksempel.

Og ber og å få prate med restaurantsjefen.

Så er det ikke han, som har kommet på oppskriften, på BigMac, for eksempel.

Det er ikke sikkert, at han da vet, i hvilket år, BigMac ble 'oppfunnet', liksom.

Men dette er ting, som ikke fremkommer, av Aftenposten-artikkelen.

Så de ødelegger ryktet, (må man vel si), til Peter og Axel, (ved å skrive, en ladet artikkel).

Axel fortalte meg, (som var butikksjef, i Rimi), at han aldri hadde noe svinn, (som kjøkkensjef på Oskar Braaten).

Og det syntes jeg, (som Rimi-butikksjef), at hørtes rart ut.

Men jeg har aldri jobba, på et kjøkken.

Så hvordan han klarte det, det veit jeg ikke.

Men Axel sin stemor Mette Holter, sa til meg, da jeg leide, et rom av Mette Holter og min tidligere stefar Arne Thomassen, på Furuset, studieåret 1990/91, at Axel, hadde MBD, (og derfor gikk, på spesialskole).

Men dette har jeg ikke fått bekreftet, (og Arne Thomassen mente, at det ikke var sånn).

Men jeg måtte ofte passe Axel, da jeg leide, av foreldrene hans.

Og han var veldig hyperaktiv, (vil jeg si).

Enda jeg pleide å passe, min yngre søster, og mine yngre søskenbarn, på 70-tallet, (siden at jeg er eldste søsken og søskenbarn, (med unntak av min eldre fetter Joakim Ribsskog Savoldelli, man han var mongolid, fordi at tante Ellen, hadde vært hippie, i Slottsparken, eller noe sånt).

Så håper at dere kan få Aftenposten til å skjerpe seg litt nå.

For de er som blodtørstige vampyrer, rundt mine slektninger, (som min morfar Johannes og halvbror Axel), vil jeg si.

(Noe sånt).

Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-05-22 7:15 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>

Hei,
dette er klage nummer 'ørten', på Aftenposten.
Jeg fant, (da jeg søkte, hos Nasjonalbiblioteket, forleden dag), at de har skrevet, (datoen var vel 28. februar 2003), en veldig ladet artikkel, om den restauranten, som min halvbror Axel, jobbet på, (som kjøkkensjef).
Artikkelen het: 'Et hjem for deg, et hjem for meg'.
(Noe sånt).
Og det virker som et ordspill på Harald Eia sitt tulle-TV-program: 'Godt for meg, godt for deg'.
Noe sånt.
Og tonen i artikkelen, er også veldig 'klam', gjestene blir kalt, for familie-medlemmer, og restaurantsjefen Peter Mejlhus, som jeg har drukket samme med, (når jeg har vært ute med min halvbror Axel på byen), kalles: 'En tyv i natten', må man vel si, (enda jeg aldri har hørt, at han stjeler noe, selv om ei serveringsdame, tømte en halvliter over han, en 17. mai, (på utestedet Seamen), rundt årtusenskiftet.
Og min halvbror Axel kalles også 'kelner', (se vedlegg), i artikkelen deres, (synes jeg, at det virker som, for de hadde vel bare damer ansatt der, med untak av Peter og Axel, hvis jeg ikke tar helt feil, (muligens fordi, at det jobba en homo, (som prata en strutsekjøtt vel), ifølge Axel, på restauranten Lanternen, (hvor Axel jobba, før han begynte, på Oskar Braaten).
Så dette må jeg klage på.
Aftenposten dreit ut min morfar Johannes Ribsskog, og sa at han hadde et 'lite' hus, (enda det var stort).
Og nå har de de også driti ut min halvbror Axel Nicolai Johannes Thomassen, (som er oppkalt, etter min morfar), kan det virke som.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-30 6:03 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>

Hei,
jeg leste i Dagbladet, for noen timer siden, at et svensk firma, som kalles Interaktiv Sakerhet, har drevet, og moderert Dagbladet sine kommentarfelt:

http://www.dagbladet.no/2016/04/29/kultur/meninger/kommentar/kommentarfelt/it/44048105/
Og fra Wikipedia, så kan man se, at dette firmaet, også har moderert debattforum, hos de andre mediehusene, (Aftenposten, VG og Nettavisen), som jeg har klaget på.

https://no.wikipedia.org/wiki/Interaktiv_S%C3%A4kerhet
Dere frikjente avisene, for trakasseringen, av meg.
(Det gikk på æreskrenkelser og sensurering).
En avis måtte få bestemme hva som skulle trykkes, sa dere.
Men det er ingen unnskyldning for å drive, med trakassering, mener jeg.
Min mormor Ingeborg Ankerika Ribsskog skrev leserinnlegg/petiter, i Aftenposten, på 70/80-tallet, men ingen var uhøflig mot henne, (det turte de vel ikke, siden hu var etter dansk adel, osv.).
Hvorfor skal jeg da tåle uhøflighet, lurer jeg.
Dette henger ikke på greip.
Folk ble behandlet bra, på 70/80-tallet.
Da er det ikke noe grunn, at folk skal behandles dårligere, i våre dager, mener jeg.
Og disse moderatorene, som tillot mobbingen/æreskrenkingen, av meg, har visst bare, fått to timer opplæring, (ifølge Wikipedia-artikkelen ovenfor).
Det er jo som en vits, (må man vel si).
Disse moderatorene tillot, at andre folk, (som fikk lov til, å være anonoyme), skrev mye 'dritt' om meg, i nettavisene sine debattforum.
Og de sensurerte, i hytt og pine liksom, (muligens etter svenske normer, som er annerledes, enn norske, siden at de er mer politisk korrekte blant annet, i Sverige, må man vel si).
Og Dagbladet informerte ikke, om at et svensk firma modererte deres kommentarfelt.
Og det er uetisk, av Dagbladet, (at de ikke informerte om dette), vil jeg si.
Og det samme når det gjelder VG, Nettavisen og Aftenposten.
De har heller ikke informert om at dette svenske firmaet modererte deres debattforum.
(For jeg har jobbet, som Company Researcher, (i et par år, mens jeg bodde, i utlandet), så jeg tror nok, at jeg ville ha lagt merke til det, hvis denne forbindelsen mellom norske mediehus og dette svenske firmaet, hadde blitt informert om).
Det blir som noe slags mobbing, at dette har vært hemmelig, (vil jeg si).
En som på urettferdig vis, har blitt utestengt, fra et debattforum.
Vil nok da ofte begynne å skrive, på en annen avis, sitt forum.
Og så var det sånn, at dette egentlig var, det samme debattforumet, for alle nettavisene.
Nei, det blir 'gale-matias', mener jeg.
Så det må jeg klage på.
Når det gjelder min klage, på at Aftenposten, kalte min morfars hus, et 'lite' hus, i en artikkel, i 1984, (PS 23, på denne siden, på mitt nettsted: http://johncons.angelfire.com/om.html).
Så har jeg en oppdatering, om det.
Og det er, at Aftenposten også skriver, i den artikkelen, av: 'Jeg heter Ankerita, sa den blide damen som åpnet'.
Men min mormor, kalte seg aldri Ankerita.
Det var mellomnavnet hennes, som hu bare brukte, som signatur, når hu skrev petiter, (for Aftenposten).
Og hu var heller ikke så blid.
Og var dansk, og som danske damer flest, (må man vel si), så var hu som oftest, litt sur/alvorlig, må man vel si.
Selv om hu hun kanskje også, hadde sine bedre stunder.
Så det er mulig, at hu kan ha vært blid, når avisa var der.
Men at hu kalte seg Ankerita, det kjøper jeg ikke.
Jeg har ganske nylig kontaktet onkel Martin, (hennes sønn, som var min mor og tante sin lillebror), sin eks-kjæreste Helle Biseth, (som var såvidt nevnt, i min mormors testamente).
Og hu var enig i det, at ingen kalte min mormor, for Ankerita.
Så dere kan bare høre med henne, (som er utdannet landbruksøkonom fra landbrukshøyskolen), hvis dere ikke tror meg.
Som en oppdatering.
Så vil jeg gjerne ha litt erstatning, for disse trakassering-sakene.
(Og de andre sakene jeg har sendt til dere om, som den 'tulle-saken' til Aftenposten, i 1984).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2008-11-18 19:09 GMT+01:00
Subject: Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.
To: pfu@presse.no


Hei,

jeg prøver å sende til denne e-postadressen også, siden jeg ikke får
svar på den andre,
enda det er over en måned siden jeg sendte e-post, og jeg har også
sendt påminnelse.

Jeg gjentar min anmodning om at denne saken blir tatt opp i utvalget,
siden det går
på alvorlige problemer innenfor temaene sensur av yttringsfriheten og mobbing,
fra journalister, i fire av Norges største nettaviser.

Så dette virker litt rart, at dette forekommer i fire aviser, så dette
gjør vel saken enda
mer alvorlig, vil jeg si.

Så denne saken må dere ta opp i utvalget, synes jeg.

Jeg viser forøvrig til mine e-poster fra 16.10 og 24.10 som jeg
videresender med denne
e-posten.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2008/10/24
Subject: Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.
To: kokkvold@online.no


Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så
jeg tenkte jeg kunne
sende en påminnelse.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2008/10/16
Subject: Brev fra PFU, fra 14.10.
To: Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>


Hei,

jeg viser til tidligere korrespondanse, og brev fra dere i dag,
angående problemer,
med at jeg har blitt sensurert, utestengt og trakassert/mobbet, på
debattforumene
til Aftenposten, VG, Dagbladet og Nettavisen.

Dere skriver, at nettavisene har en soleklar rett til å diktere
innholdet på forumene,
og bestemme hvem som skal skrive der.

Dere ser på debattforumene, som et sted, hvor avisenes redaktører, kan utrykke
sin og avisens mening, gjennom å bestemme hvilke innlegg som skal få lov å være
med, og hvem som skal få lov å skrive.

Men jeg mener at debattforumene er et sted, hvor leserne skal få si sin mening.

Og det står også på Vær Varsom-plakaten, at avisene skal la alle meninger slippe
til.

Og avisene har jo også ledere, hvor redaktørene kan skrive sin mening.

Det kan da ikke være nødvendig, at redaktørene skal diktere
debattforumet, for å få
det til å se ut på en måte, som er overens med redaktørenes mening.

Dette er villedning av avisleserne, vil jeg si.

For publikum, vil da tro, at det som står på debattforum,
representerer meningen til
den jevne mann i gata.

Mens det i virkeligheten representerer meningene til redaktøren av avisen.

Så avisene lurer leserne vil jeg si.

Og avisene mobber også de som skriver der, og har ingen respekt for
deres yttringsfrihet.

Dette er det mange eksempler på, i filene jeg har sendt dere.

Så hvis dette blir stående, så er det en skandale, mener jeg.

PFU, sier det er fint at avisene lurer leserne, og mobber og sensurer
folks meninger.

Hva har dette med presseskikk å gjøre?

Ingenting, mener jeg.

Dette er snakk om det motsatte av presseskikk, og kan ikke forsvares
etisk på noen måte,
mener jeg.

Så derfor vil jeg gjerne klage på dette, for det er en skandale, hvis
PFU kaller en slik
mobbing av folk som skriver på debattforum, og manglende respekt for
dere yttrings-
frihet, og en slik luring av avisleserne.

Det er en skandale hvis PFU kaller dette god presseskikk.

Så dette vil jeg gjerne klage på.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



Bloggarkiv