Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. mai 2016

Min Bok 9 - Kapittel 20: Fler erindringer fra tida etter at jeg flykta fra Løvås IX

Like ved International Inn, så lå det, et universitet, som het John Moore, (husker jeg).

Og der, så hadde de benker osv., som jeg noen gang satt i, og ringte, til Norge, (husker jeg).

(Jeg ringte blant annet den britiske ambassaden i Oslo, (og spurte om noe), husker jeg.

Og jeg ringte også Nordea, blant annet).

Og det var vel antagelig, fordi at jeg hadde studert, ved University of Sunderland, ikke så lenge før, at jeg følte meg litt hjemme, utafor dette universitetet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert, så syntes jeg, at det ble vanskelig, å liksom, få være i fred, (uten å ha masse folk rundt meg), når jeg skulle ringe, (fra utafor John Moores University), da.

(Noe sånt).

Og derfor, så gikk jeg litt rundt, i området, og fant etterhvert, en plen, (utafor et boligkompleks), hvor det var mulig, å få være litt, i fred, da.

(Dette var, ikke så langt unna, et annet universitet, som het University of Liverpool.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også sånn, at en kveld, som jeg ønsket, å få være litt i fred, (fra de andre, på hostellet).

(Noe sånt).

Så gikk jeg bort, til den plenen, da.

Og da var det sånn, at når jeg skulle gå tilbake igjen, til hostellet.

Så møtte jeg, ei britisk 'gate-tøse', som spurte, om jeg skulle ha, noe morsomt, da.

(Noe sånt).

Og jeg pleide å drikke øl, mens jeg satt, i lounge-en, (og så på TV), på det hostellet.

Så jeg var kanskje litt full da, og gikk med, på dette tilbudet.

Og da klagde hu hora, på at hu fikk et kjønnshår, i munnen, (husker jeg).

Og det var fordi, at jeg kun hadde, de klærna, som jeg rømte fra Løvås i, (stort sett), da.

Eller, jeg kjøpte vel noen nye klær, (mens jeg fortsatt hadde, en god del penger).

Og jeg dusja også, hver morgen.

Men jeg fikk ikke vaska klær, så ofte, mens jeg bodde, på dette herberget.

Men etter denne episoden, (med hu gate-hora), så fant jeg, (ved å søke på nettet, fra hostellet sin internett-kafe), et myntvaskeri, (som lå, ikke så langt unna hostellet), hvor jeg fikk vasket tøy, (ihvertfall en gang), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også, at jeg satt utafor John Moores, og lurte på, om jeg skulle flytte, til Mandeville Street, (eller ikke).

Og da hadde jeg vært, i Walton, og sett på rommet, til hu Taru Ojala, (fra Arvato), som skulle flytte, til Irland.

(Mens hu Taru, jobbet seinvakt, muligens.

Noe sånt).

Og den som åpna døra, (i Mandeville Street), var Melissa M'Betsa, (fra Zimbawe Rhodesia).

Og hu hadde ligget og sovet vel, (i sitt rom, i første etasje).

Og hu åpna døra, kun iført, en slags babydoll-kjole, vel.

(Noe sånt).

Og hu hadde en spyflekk, (eller noe i den duren), på kjolen sin da, (husker jeg).

(Noe sånt).

Og det lå også, mye rot/skrot, i trappa, opp mot rommet til Taru, (og de andre rommene, i andre etasje), husker jeg.

Så jeg var ikke helt sikker på, om jeg virkelig ønsket, å flytte, til Mandeville Street, da.

(Selv om det hadde vært, min norske kollega Marianne Høksaas, (på Arvato), som hadde anbefalt meg, (å flytte dit), må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Over gaten, fra John Moores University.

Så lå det, et utested, som hadde en logo, som lignet, på Munch sitt maleri 'Skrik', (husker jeg).

Og fra noen ungdommer, som var der, så mener jeg, at jeg overhørte, at de snakket, (om meg), og sa, at det bodde en australier der, (i Mandeville Street-bofellesskapet), og likevel, så ville jeg ikke flytte dit.

(Noe sånt).

Og jeg hadde også, ganske nylig, måttet tilbringe, en hel natt, utendørs.

(Og dette var etter, at jeg begynte å få, litt mindre penger.

Så da hadde jeg ikke gått, på nattklubb, for å holde varmen, liksom.

Men jeg måtte istedet, finne meg noen soveplasser, under noen busker og sånn, husker jeg.

Og da var det en ungdomsgjeng, som liksom 'svermet' rundt meg, husker jeg.

Og fra de, så mener jeg at jeg overhørte, at de eneste som ville ha meg, var de, og de brydde seg ikke, om jeg var levende eller død.

Noe sånt).

Så jeg var litt lei av, å ikke ha noe sted, å bo, liksom.

Så til slutt, så bestemte jeg meg, for å slå til, på dette tilbudet, (om å bo, i Mandeville Street), da.

(Og så hadde jeg et møte, med husverten, (og kona hans vel), i første etasje, i Mandeville Street, da.

Og Taru hadde trodd, at jeg da bare, kunne ta over, hennes kontrakt.

Men husverten godtok ikke dette, så jeg måtte skrive ny kontrakt, (med ny minimumstid da), husker jeg.

Men husleien der, (og depositumet), var bare, på cirka 200 pund, i måneden.

(Noe sånt).

Så det var ikke så utrolig dyrt, å bo der da, (for å si det sånn)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at hu australske, på hostellet, som ligna, på hu fra Mars, i Futurama.

Hu stod en kveld, (muligens en lørdagskveld), på hostellet, og sa: 'Good night', (til meg, må man vel si), flere ganger.

(Noe sånt).

Og jeg skjønte ikke, hva hu mente.

Men da sa, en ung mann, (som muligens var amerikansk vel), som også satt, i lounge-en der, (på engelsk), at hvis jeg ikke ville ligge med henne, (eller noe i den duren), så ville han det.

(Noe sånt).

Og så stakk de to avgårde, (et eller annen sted), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at det var ei afrikansk dame, som begynte å sove, i lounge-en, (av en eller annen grunn).

(Noe sånt).

Så etterhvert, så ble det ikke, noe særlig artig, å bo, på dette hostellet da, (husker jeg).

Så derfor, så gikk jeg en gang heller, ned til sentrum.

(Istedet for å henge, sammen med han unge iren osv., da).

Og da, så hadde det nettopp vært om, i nyhetene, at Wayne Rooney, hadde kjøpt sex, av ei bestemor, i en kattedrakt.

(Noe sånt).

Så da tulla jeg litt, med han unge iren, (og de andre, som stod, utafor hostellet), da.

Og sa, (til dem), at jeg skulle prøve, å finne, hu bestemora til Rooney, (når de lurte på, hvor jeg skulle), da.

(Noe sånt).

Og da endte det med, at jeg gikk ned, til ved kaia der, (hvor Arvato holdt til), mens jeg sang, på gamle Beatles-sanger, (husker jeg).

(Selv om dette, vel var før, at jeg hadde hørt, om Arvato).

Så jeg ble kanskje litt rar, av å bo, på sovesal, (uten så mye privatliv), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en gang, som jeg gikk, fra hostellet, og ned, til sentrum, (gjennom Hardman Street).

Så stod det, tre unge damer, utafor utestedet Hannahs, (hvor jeg hadde vært, sammen med han unge Iren og Margo), husker jeg.

Og jeg kom da, litt i snakk, med disse unge damene.

(For det var vel lørdagskveld.

Og jeg hadde vel drukket, noen halvlitere, da.

Noe sånt).

Og det viste seg, at disse unge damene, var bardamer, på Hannahs.

Og de stod der, i lag, med en mann, (som det vel kom fram om, at var homo).

(Noe sånt).

Og han spurte meg, om jeg ville ha, noe pizza, (som han hadde, i en papp-eske).

(Noe sånt).

Men det ville jeg ikke ha.

(For jeg var ikke vant med, at folk, spurte meg om sånt, da).

Og det endte med, at det dukket opp, en bil der.

Og så dro disse bardamene avgårde, da.

For de skulle visst, på en slags fest, (eller nachspiel), sammen med noen fotballspillere, (eller fotball-stjerner), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter