Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 30. juli 2016

Jeg sendte en e-post til biskop Olav Øygard, i Nord-Hålogaland bispedømme

Erik Ribsskog

Om Britt-Kirsten Skarpsno

Erik Ribsskog Sat, Jul 30, 2016 at 2:13 PM

To: nord-haalogaland.biskop@kirken.no
Cc: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, ica@ica.se, post@canica.no, Andrea Lea Ingebrigtsen

Hei,
jeg viser til Deres nekrolog, i Aftenposten, (fra ifjor høst), om Brit-Kirsten Skarpsno.
Er dette Rimi-butikksjef Kristian Kvehaugen sin ekskone, lurer jeg.
For jeg mener å huske, at hu var innom, på Rimi Bjørndal, da jeg jobba som assisterende butikksjef der, (og Kvehaugen var butikksjef), på midten/slutten, av 90-tallet.
Jeg skreiv nemlig, (på Facebook), til deres datter Therese, i Sveits, (her om dagen).
Og lurte på, om det var riktig, at Kristian Kvehaugen var død.
Og jeg fant ut, på Nasjonalbiblioteket, at det var riktig, i dag.
Og nå ser jeg, at ekskona hans, også er død.
Så hu dattera i Sveits har kanskje blitt 'vonbråten' tenker jeg.
Jeg var litt 'forbaska' på henne, for jeg vant seinere en Rimi-drifts-konkurranse, som het Rimi Gullårer, (en konkurranse for butikksjefer), som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.
Og jeg endte etter studier i England, (fikk ikke studielån når jeg skulle), opp på gården til min onkel Martin og dem, i Kvelde, og ble jaget derfra, etter å ha ryddet hele gården, uten å rekke å få med meg viktige papirer, osv.
Og da jeg ringte Rimi, fra England, (hvor jeg bodde, fra 2004 (2005) til 2014), så kalte hu Therese Kvehaugen dette brevet, for 'Diplom'.
Men dette var da, et fint gratulasjonsbrev, fra Rimi-Hagen, hvor han skrøyt av hvor flink jeg var, som leder og butikkmedarbeider.
Og det må da være gull verdt, å ha, når man søker nye jobber, (tenker jeg).
(For Rimi-Hagen er jo, på Forbes sin liste over milliardærer.
Så han er vel kjent, også i England, skulle man vel tro).
Men Therese Kvehaugen ville ikke sende dette skrivet.
Og heller ikke mine slektninger i Kvelde.
Og heller ikke Ica.
Og heller ikke Rimi-Hagen.
Så det er jo bare bånn i bøtta overalt, må jeg si.
Så jeg klagde litt på det, til hu Therese Kvehaugen, da jeg spurte henne, om Kristian Kvehaugen var død.
For jeg prøver å finne mine kolleger i Rimi, for i England hadde jeg også noen norske kolleger, og en av de het Jørn og var fra Helgeroa, og en av mine Rimi-kolleger het også Jørn og var fra Helgeroa.
Men det gikk mest på fornavn, i Rimi.
Så jeg husker ikke hva han het til etternavn.
Og det spurte han fra Arvato Liverpool om da, (eller lurte på, eller hva man skal si).
Så jeg prøver å spore opp noen Rimi-kolleger da.
Og det var vel sånn jeg fant ut, at han Kristian Kvehaugen, ikke bodde noen steder lenger, liksom.
Noe sånt.
Og han var vel min butikksjef, i tre butikker, i Oslo, (Rimi Nylænde, Rimi Munkelia og Rimi Bjørndal).
Så det var vel på sin plass, å kondolere, tenker jeg vel da.
Men jeg fant ikke hans sønn Thomas, (som har vært i Libanon blant annet), på Facebook.
Så jeg sendte til hu jeg hadde prata med på telefon fra England, da.
Jeg jobba også litt sammen med Kristian sin datter Tonje, på Rimi.
For hu jobba noen ganger, enkelte vakter, i sin fars butikk, (selv om hu egentlig jobba på Majorstua vel).
Og Thomas Kvehaugen jobba også, på Rimi Bjørndal.
Og han og faren, (eller om det var mest faren), prøvde en gang, å prakke på meg, en rød Lada, (som var arvegods, etter en av Thomas sine bestemødre vel), husker jeg.
Men det ville jeg ikke ha, for Lada var en type bil, som vi vitset om, da jeg vokset opp, i Svelvik og Larvik, på 70/80-tallet.
Så da tok jeg heller t-banen, i noen måneder, for å si det sånn.
Og hvilken bestemor det var, som kjørte Lada, det vet jeg ikke.
Du kondolerer til de tre barna sine familier og.
Men fra dødsannonsen til Kristian Kvehaugen, så så det ut som, at det bare, var Tonje, som hadde familie.
(Og hu er gift med Morten Jenker, fra Rimi Askergata og Rimi internkontroll, blant annet.
Han var vel i kretsen rundt en person som har blitt kalt 'den egentlige Rimi-Hagen', i Rimi, nemlig Johannes Hagen, sånn som jeg forstod det.
Og Morten Jenker ville en gang, at jeg skulle bære øl-en hans, husker jeg.
Og han subba rundt, på Rimi-fotball-sparking, sånn at man kunne bli skadet muligens, husker jeg.
Og han sa også, at ei som het Sofie, (ei kassadame fra Rimi Karlsrud), hadde sagt, at hu skulle suge meg, (eller noe sånt), når hu vel egentlig antagelig bare sa hadet.
Da jeg skulle dra hjem fra en fest, hos Sofie sin kollega Geir, på Rimi Karlsrud, en gang.
Så det er mye rart.
Men er det ekskona til Kristian Kvehaugen, som menes her, lurte jeg.
De ble ikke mye over 60 år noen av dem.
Men men.
Og at hu skulle bli prest, og 'surre' sånn, 'oppi der', (istedet for å bo i Bærum, hvor vel Thomas var fra, sånn som jeg husker det).
Nei, det kan man kanskje lure på, mener jeg.
Men det er isåfall mulig, at hu dattera til disse 'dauingene', i Sveits, trenger litt sjelepleie, tenkte jeg nå.
(Siden jeg spurte om faren var død, og så var det egentlig mora som også var død).
Dere kan kanskje få sjømannskirken sin prest i Sveits, til å ringe, tenkte jeg.
(Bare fleipa, for det er vel ikke så mye sjø/hav, i Sveits, for å si det sånn).
Jeg fikk 'S' i kristendom, ihvertfall et halvår, på ungdomsskoen, (i Svelvik), så tenkte jeg kunne sende, en forespørsel, om dette var, der personen, som jeg mistenkte, da.
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter