Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. juli 2016

Mer fra Norge

I går, (torsdag ettermiddag), så dro jeg, inn til Oslo, for å svømme, (på Tøyenbadet), og handle mat.

Og da jeg gikk på bussen, cirka klokka 17.30, vel.

Så sa den pakistanske, (eller om han var tyrkisk, eller noe sånt), buss-sjåføren, at mitt reisekort, ikke var gyldig.

(Noe sånt).

Men det var jo sludder.

Jeg måtte finne fram, min 'syvende sans'-bok, (mens sjåføren kjørte, til den neste holdeplassen).

Og så sa jeg høyt, (sånn at ingen på bussen, skulle tro, at jeg prøvde å snike, eller noe sånt), at reisekortet mitt, var gyldig, til sjette juli.

(For det hadde jeg skrevet opp, i den 'syvende sans'-boka, da).

Og da trykte buss-sjåføren, på noen 'rare' knapper.

Men han sa ikke unnskyld, (eller noe sånt).

Så dette var en veldig flau og ubehagelig opplevelse, (må jeg si).

Det var jo sånn, at de folka, som gikk på bussen, på den neste holdeplassen, rakk å sette seg ned, før meg.

Så det var som noe rart, må jeg si.

Er dette virkelig fremskritt, med disse 'dumme' reisekortene, (tenker jeg).

Nei, takke meg til, sånn som det var, i Liverpool.

Der fikk man bare, en vanlig papir-billett, når man kjøpte ukeskort, (med enten Stagecoach eller Arriva), for eksempel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kom, til Tøyenbadet.

Så satt det ei ganske ung brunette, i billettluka.

Og hu ga meg ikke billetten, (og heller ikke kvitteringen).

(Noe jeg vanligvis pleier, å ta vare på.

For disse 'svømmehall-kortene', til Oslo kommune, er heller ikke lett, å ha oversikten over.

For man får ikke vite saldoen, på det kortet.

Det må man holde oversikten over selv.

Istedet for at det står, på en kvittering, eller noe.

Da hadde det kanskje vært bedre, med klippekort eller månedskort, (eller noe i den duren), på Oslobadene, (tenker jeg).

Noe sånt.

Jeg pleide å trene på Sats, da jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Så jeg vet ikke hvordan billett-løsninger, som de hadde, på Oslobadene, i 'gamle dager'.

Men det burde kanskje noen se på.

Og så heller starte med de gamle løsningene igjen.

For disse kortene, til Oslobadene, er ikke så lette, å følge med på, (når det gjelder 'saldoen'), vil jeg si).

Og hu brunetta sa, at det var noe galt, med maskinen, (som skrev ut billetter).

Men jeg så jo, at billetten min, hadde blitt skrevet ut.

Så hu løy, virka det som.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter