Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 6. februar 2018

Dette er min fetter Tommy, (som er cirka fem år yngre enn meg)

fetter tommy

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215165390951372&set=g.266282843489204&type=1&theater&ifg=1

PS.

Da jeg flytta til min far på Bergeråsen, (fra min mor i Larvik), høsten 1979.

Så var min fetter Tommy nesten den eneste jeg kjente, på Berger.

Så jeg hang litt sammen med han, de første ukene/månedene, på Bergeråsen.

(For jeg kjente Tommy fra Roksvold, (hvor våre besteforeldre bodde), osv.

Og Tommy sin far Håkon, bodde rett over veien, for min far, (i Hellinga), på andre halvdel av 70-tallet).

Og jeg var ikke i bursdag, hos Stefan og Daniel og dem.

(Jeg var vel ikke hjemme hos dem, en eneste gang, sånn som jeg husker det.

Selv om de var hjemme hos meg, (jeg var alltid aleine hjemme liksom), 'hele tida', i Leirfaret 4B, hvor jeg flytta til, våren 1981).

Men jeg var i bursdagen til min fetter Tommy, i 1979 eller 1980.

(Hvis ikke det var i 1981).

Og da var det masse gutter der, som var fem år yngre enn meg liksom, (husker jeg).

Og jeg var også muligens, i bursdagen, til Ola Uglum, (som var på alder med Tommy), på den samme tida.

(Hvis ikke det var Jørn Winthers sin bursdag).

For jeg husker at jeg spilte piano, i et hus, i Havnehagen, (som var full av unger), på den tida.

(Og jeg hadde lært å spille litt piano, hos Frode Kølner og dem, i Larvik.

På begynnelsen av 80-tallet.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se, at Tommy må sitte på fanget, (kan det virke som), til en annen gutt, (i bursdagen til Stefan og/eller Daniel):

tommy sitte på fanget

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215165474833469&set=g.266282843489204&type=1&theater&ifg=1

PS 3.

Det var forresten sånn.

At like etter at jeg flytta, til Leirfaret 4B, (som 10-åring), våren 1981.

Så lekte Tommy like ved leiligheten til min nabo Aina, (og dem).

(På en parkeringsplass, vel).

Og da var det sånn, at Tommy måpte liksom, mens han lekte, (med noen biler, eller noe sånt, i søla).

(Var det vel).

Og det var liksom, en fast grimase, som Tommy da hadde fått seg.

(Kunne det virke litt som).

Så Tommy virka litt kuet da, (av disse eldre guttene), må man vel si.

(Og Tommy hadde også, mørke ringer, under øynene, (husker jeg).

Så han så ikke så frisk/opplagt ut, da).

Så jeg sa fra, til de andre gutta, (Stefan og Daniel og dem), at ingen fikk lov til, å være slemme, mot Tommy, (siden at Tommy var fetteren min), da.

(For å si det sånn).

Men her ser jeg jo, at dette nok ikke funka.

(Må man vel si).

For her måtte jo Tommy sitte på 'homse-plassen', liksom.

(Nemlig oppå fanget, til en annen gutt).

I en bursdag, (som jeg ikke ble bedt til), et par år seinere.

(I 1983 var det vel, at de hadde, denne bursdagen.

Mener jeg å ha sett på Facebook nå).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter