Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 2. februar 2018

Mer fra Norge

Det var forresten sånn, på onsdag.

At jeg var på Burger King, (på Oslo S.), før jeg dro opp til Ellingsrudåsen, med t-banen.

Men jeg så/fant ikke 'dossen', på Burger King.

(Burger King hadde forresten en slags girlander, som lagde en skygge, som fikk det til å se ut som, at et følge, kom ned trappa, når man skulle opp.

Så dette var ikke så smart.

Vil jeg si).

Jeg gikk så til en do, som ligger, inne på Oslo S/Østbanehallen.

(Jeg fulgte noen skilter, som hang i taket.

Inne på Oslo S.).

Og den doen, kosta det 20 kroner å bruke.

Og jeg vant 50 kroner, på pantelotteriet, for noen dager/uker siden.

(Noe jeg vel har blogget om).

Og jeg veksla femtilappen i en vekslemaskin.

Og ei dame gikk inn en port før meg.

Hu betalte vel med kort.

Og dørene brukte veldig lang tid, på å lukke seg.

Så jeg la på en tjuekroning.

Men da stenge dørene seg.

Og jeg måtte legge på enda en tjuekroning.

Så det kosta altså førti kroner, å gå på do.

(Men jeg hadde ikke lyst til, å prate/rope, med en eldre pakistaner, som satt, i en 'dass-bu' der, (i bakkant av portene).

For å si det sånn).

Og da jeg gikk ut, av doen.

Så kræsja jeg nesten, med folk som skulle inn.

For side-utgangene lyste det rødt på.

(Var det vel).

Så man måtte bruke den samme porten, som både utgangs- og inngangs-dør, (virka det som).

Så 'dass-pakkisen', satt kanskje og trykka, på noen slags 'Taliban-knapper', da.

(For å si det sånn).

For dette, (med portene), ble som noe slags idioti, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20180131_073457

IMG_20180131_073500

PS 2.

Før jeg dro på Burger King.

Så dro jeg, til bagasje-oppbevaringsboksene, (inne på Oslo S).

For det ble litt mye, å dra rundt, på en koffert og en bag, i flere timer, (før toget gikk).

Og en neger, gikk inn i min 'midtgang', akkurat da jeg skulle betale.

Så jeg måtte bytte, til en annen midtgang.

For denne negeren var så innpåsliten, da.

(For det var mange andre ledige midtganger der.

For å si det sånn.

Så jeg lurer på om denne negeren prøvde å rane meg, eller noe sånt.

For han sleit med å få lagret sin koffert.

Jeg så han seinere i lag med sin kone.

Og da kvemet han fortsatt der, (med en koffert).

(For jeg tenkte at jeg skulle sjekke, at oppbevaringsboksen min faktisk ble låst.

Så jeg gikk tilbake igjen til oppbevaringsboksene.

For jeg ble litt stressa, av han negeren.

Og glemte å forsikre meg ordentlig om, at oppbevaringsboksen min, faktisk ble låst, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Noe annet som også var dumt, med oppbevaringsboksene.

Det var, at de ikke åpnet seg, før man la på penger.

Og dette er 'new age', (vil jeg si).

For i 'gamle dager', så var boksene åpne.

Og sa la man på penger.

Og så låste man boksen, ved å ta ut en nøkkel.

(Noe sånt).

Men jeg hadde flaks, og fikk plass, til både kofferten og bagen, i den oppbevaringsboksen, som jeg hadde betalt for.

Og da jeg gikk ut der, (den andre gangen vel).

Så så jeg, at det stod, på et skilt, at de hadde 'test-oppbevaringsbokser', her eller der.

(Sånn at folk kunne sjekke, hvor store oppbevaringsboksene var.

Hvis jeg skulle tippe).

Men dette blir 'russisk', (vil jeg si).

Folk må slepe bagasjen fram og tilbake.

Og fra da jeg var i Gøteborg, for et par uker siden.

Så husker jeg, at disse oppbevaringsboksene, hadde minst to forskjellige størrelser.

(Noe sånt).

Så dette ble litt russisk, (vil jeg si).

For man må også finne disse 'hersens' test-oppbevaringsboksene.

(For å si det sånn).

Og det var også sånn, at jeg ikke ble klar over, at de hadde test-oppbevaringsbokser.

Før _etter_ at jeg hadde betalt.

Så de burde kanskje hatt informasjon om dette, der man betaler.

(Eller på hver oppbevaringsboks, for eksempel).

For dette, (at de hadde test-oppbevaringsbokser), stod det om, 'borti der', liksom.

Så det var bare tilfeldig, at jeg fant ut, at det fantes noe, som heter 'test-oppbevaringsbokser', da.

(For å si det sånn).

Og da er det noe med nerder, (eller noe i den duren), vil jeg si.

Siden at de ikke klarer dette, med informasjon/kommunikasjon, osv.

(For å si det sånn).

Så dette ble, som noe slags dårlig kundeservice, da.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse 23, (på Ellingsrudåsen).

Så var det en gang sånn.

At en lørdag, som jeg kom hjem, fra jobb, (i ferskvareavdelingen vel), på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba fra høsten 1990.

Til høsten 1992).

Så gikk jeg inn døra.

Og det var noen fremmede der, vel.

Og 'MC-Wenche' ba meg om å kjøre bilen hennes til parkeringsplassen.

Og det ga ikke noe mening, (vil jeg si).

Men jeg hadde jo hatt X antall kjøretimer, i Drammen, på slutten av 80-tallet.

Så jeg gikk opp trappa, og satt meg i Wenche sin bil.

(En rød 'by-bil'.

Var det vel.

Det var muligens en VW Golf.

Noe sånt).

Og jeg kjørte da feil, og ned en gangvei.

(For jeg hadde aldri kjørt der før.

For å si det sånn.

Og jeg var kanskje litt sliten, etter jobben.

Siden at jeg var mest vant til å jobbe, i kassa, (og ikke i ferskvareavdelingen)).

Og jeg måtte rygge opp igjen, etter å ha sett at jeg kjørte feil.

Og det var da jeg var midt under en bru, vel.

(Noe sånt).

Og denne gangveien, (som jeg vel har nevnt, i Min Bok 4), tok jeg bilde av, på onsdag.

Men hva grunnen var, til at 'MC-Wenche' behandla meg, som om jeg var hennes 'Romerike-kjæreste' Kjell Arild.

Det veit jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20180131_083451

PS 6.

Enda mer om dette:

mer om feilkjøring

PS 7.

Skansen Terrasse har forresten fått navnet, etter noen forsvarsverker, hvor Norge forsvarte seg mot Sverige, (i gamle dager):

ruiner skansen terrrasse

PS 8.

Men da jeg bodde, på Skansen Terrasse.

(På Ungbo).

Så var det sånn, at vi prata, om vaskekjelleren og Bundy/TV-programmer.

Og uteliv, osv.

Men vi prata ikke om krigene mellom Norge og Sverige.

(Sånn som jeg husker det).

Det var vel sånn, at det ikke var før jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

At jeg skjønte, at Skansen Terrasse lå, i/ved et tidligere forsvarsverk.

(For å si det sånn).

For jeg hadde vel nok med studier, jobb, kjøretimer og førstegangstjeneste, osv.

(Da jeg bodde der).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

På toget så hadde jeg fått plass, (av NSB), ved siden av ei gammal og illeluktende kjærring.

Og hu, (som dulta borti meg hele tida, mens hu leste i en bok av Hoem og strikka osv.), skulle også til Trondheim/Heimdal.

Så det ble jo, (som vanlig, når jeg har reist med NSB/Nettbuss), som reisen fra helvete.

(For denne togturen varte fra klokka 14.05 til cirka klokka 20.45.

Var det vel.

Så det var jo i nesten sju timer.

Så det var jo som en gave fra høyere makter nesten.

Når hu gamla gikk av i Heimdal, (like før Trondheim).

Istedet for å bli med toget helt til Trondheim.

Noe hu vel hadde 'babla' med konduktøren, (og ei som var på opplæring), om.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Da jeg gikk av toget.

I Trondheim.

(Som er en by, som jeg kun har kjørt forbi/gjennom, (i buss), da jeg var på øvelse, på Fosen, under førstegangstjenesten.

Høsten 1992).

Så fant jeg etterhvert drosjene.

Men det var en scene der.

Fem ungdommer med kofferter/sekker.

De ville med samme drosje.

Og drosjesjåføren var en negermann, (som de vel sier, i Trondheim).

Og det var noe som ikke funka.

Disse ungdommene virka litt som, at de var, i Dissimilis, (eller noe i den duren).

Og de skulle til samme hotell, som meg, (overhørte jeg).

Og han ene sa: 'Jeg går Camilla'.

Og det endte vel med at alle fem gikk.

(Noe sånt).

De ville vel uansett ikke fått plass, til alle sine sekker osv., (i drosjen), hvis jeg skulle tippe.

Og da det ble min tur.

(Jeg gikk inn på togstasjonen igjen.

Og venta til at scenen var ferdig).

Så surra negermannen, (som kjørte en Norgestaxi vel).

Og han skrudde av taksameteret, (fordi at han ikke fant hotellet).

(Noe sånt).

Og jeg måtte forklare at jeg ikke visste veien, (og at jeg aldri hadde vært i Trondheim før).

(For å si det sånn).

Og da jeg gikk ut av drosjen, så begynte sjåføren å rygge.

(Kanskje en halv meter, eller noe i den duren).

Så det var bare flaks, at jeg ikke ble overkjørt eller falt.

(For å si det sånn).

For det var også snø/is, på bakken.

(Husker jeg).

Så dette var, noe slags angrep, fra en slags jihadist-sjåfør, (eller noe lignende), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Og han negermannen, kjørte nok sånn, som min fars samboer Haldis Humblen sin venninne Solveig Rasmussen sa, (på 80/90-tallet), at drosjesjåførene i Oslo kjørte, når hu skulle hjem, fra Holger Danske/Scandinavian Star, (hvor hu jobba som telegrafist), nemlig at de kjørte masse omveier osv., (noe Solveig Rasmussen klagde over til faren min, (da vi var innom henne, av en eller annen grunn), husker jeg)).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Og etter at jeg var og kikka, på Nidarosdomen, i går.

Så dro jeg, til Burger King, (i Munkegata vel).

Og der satt det tre 'Dissimilis-folk', (eller om det bare var 'trønder-striler').

Og de kjøpte ikke noe.

(Virka det som).

Men de satt bare og prata/venta.

(Dette var to foreldre og en sønn, vel.

Noe sånt).

Så da lurte jeg på, om det var noe tull, (som det med de ungdommene utafor togstasjonen).

(For å si det sånn).

Og denne Burger King-restauranten hadde en stor meny, med priser, (på en vegg, ved disken), i lokalet.

Men der stod det ikke noe om prisen på trippel Whooper cheese-meny/burgere.

Det stod faktisk ikke prisen på noen menyer der.

Kun på 'enkelt-varer', som burgere og brus, osv.

(For å si det sånn).

Så kan man bestille trippel Whooper cheese meny, i Trondheim, (som på Burger King Klingenberg i Oslo), lurer jeg.

Hm.

Jeg får kanskje driste meg til å spørre.

Selv om disse triple burgerne er ganske store.

Så de er litt vanskelige, å få dytta, inn i kjeften, liksom.

Men hvis man søker på nettet, så kan man finne en del bilder, av denne burgeren.

Men et er mulig, at det i Norge, kun er Burger King Klingenberg, som har markedsført denne burgeren.

(De hadde en stor plakat, over/bak disken, for noen uker siden, husker jeg.

Før de så fjernet denne plakaten, (av en eller annen grunn)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter