Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. februar 2018

Tore Nerdrum (min farmors nabo sin sønn) mener at han har gått på _folkehøgskole_ på Berger. Men det riktige skal nok være _folkeskole_. Noe sånt

tore nerdrum surrer

PS.

Tore Nerdrum måtte gå, fra Sand til _gamle_ Berger skole.

Og det er mye lenger, å gå.

Enn fra Sand til _nye_ Berger skole/asylmottak.

Det er vel et par kilometer fra Sand til _nye_ Berger skole.

Og så er det et par kilometer _til_ fra nye Berger skole til gamle Berger skole.

(Noe sånt).

Så la oss si, at Tore Nerdrum måtte gå cirka tre-fire kilometer hver vei, (til skolen), da.

(Noe sånt).

Og at Høyen-jentene da fikk skolebuss, (til Svelvik), på 80-tallet.

(Når de bodde, kun noen hundre meter, lenger unna _nye_ Berger skole, enn Sand).

Da gir ikke det så mye mening, (vil jeg si).

Da kan jeg forstå, at min farfar, (Øivind Olsen), stusset over dette.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om dette a b c

PS 3.

Det kan ha vært sånn, at ungene på Høyen/Krok, fikk skolebuss, (til Svelvik), da alternativet var gamle Berger skole.

Og så ble nye Berger skole bygget, (på 50/60-tallet).

Og så var det muligens ikke sånn, at Høyen-ungene dermed mistet skolebussen, (av den grunn), liksom.

Men den beholdt de kanskje.

(Selv om skoleveien deres da 'plutselig', ble mindre enn tre kilometer).

Muligens på grunn av sedvane, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter