Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. januar 2019

Denne nærradioen, jobbet min lagfører Bricen for, under førstegangstjenesten. (Fra Forsvarets Forum 6/1991)


PS.

Bricen fikk fri nå og da, siden at han drev med nærradio, og da måtte jeg melde av laget, (det siste halvåret), siden at jeg var geværmann en:


PS 2.

Og Bricen jobbdimma, den siste måneden.

Så da meldte jeg av laget daglig, (den siste måneden).

(Det vil si at jeg stod foran de andre på laget, på oppstillingsplassen.

Og måtte si fra, (på formelt vis), hvor mange som hadde møtt opp da.

Og hvor mange som var på sykestua, eller lignende.

Og hvor mange som var avgitt, (noe Paulsen som regel var)).

Og jeg var også lagfører, på enkelte økter/dager, (både for lag to og reservelaget vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg var med Bricen, og så litt, på studioet, en gang, (sommeren/høsten 1992 vel).

Men da hadde de vel, enda et mixe-bord der, (hvis jeg husker riktig).

Så jeg fikk litt bakoversveis, av det radio-studioet.

(Må jeg innrømme).

Jeg hadde ikke vært i noe radio-studio før.

Men jeg hadde hørt mye på nærradio.

(Så jeg syntes at nærradio hørtes litt artig ut, da.

For å si det sånn).

Så jeg meldte pass, til å drive, med nærradio.

(Husker jeg).

Det gikk jo via Bricen og.

Så det var jo ikke noe formelt.

(Må jeg si).

Det var nesten som da Magne Winnem dro meg med til Oslo Unge Høyre.

(Et drøyt år tidligere).

Noe jeg også bare ble med på en gang.

(For å si det sånn).

Og en av de siste gangene, (var det vel), som jeg var streifvakt.

(Noe vi var, kanskje en gang i måneden).

Så måtte jeg ta med noe, til nærradioen, (husker jeg), fra vakt-kommandøren.

(Noe sånt).

Og nærradioen holdt til, i Velferdsbygget, (på Terningmoen), husker jeg.

Og det bygget, hadde jeg ansvaret for å låse, (var det vel), da jeg var ukehavende, (sommeren/høsten 1992).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter