Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 31. januar 2019

Det virker ikke vestlig, når EU ikke lar McDonalds få lov til, å beskytte sitt varemerke Big Mac, (synes jeg). Man kan si at det er smålig, av McDonalds, å forsvare sitt varemerke, (mot mindre konkurrenter). Men hvis de ikke hadde gjort det, så hadde vel noen sagt, at de var dumme. Dette blir som et ran, av McDonalds, (må man vel si). Og for kundene er ikke dette bra, (vil jeg si). Når man kjøpte en Big Mac, så visste man, hva man fikk. Men nå slutter kanskje de McDonalds-ansatte, å være så nøye, med denne burgeren, (siden at navnet liksom blir devaluert/også brukt av konkurrentene)


https://www.dagbladet.no/nyheter/burger-king-med-frekt-stikk-til-mcdonalds/70719077

PS.

Det var jo forresten sånn.

At en gang jeg kjøpte en Big Mac, på McDonalds, i Liverpool, (den i Lord Street), mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så var det en brite, som fikk ei McDonalds-dame, til å bytte min burger, med en medbrakt burger.

(Kunne det virke som).

Sånn at jeg fikk en forgiftet/råtten burger, da.

Som jeg ble rimelig dårlig/uvel av.

(Må jeg si).

Og når man bestiller en stor Big Mac-meny med ekstra Big Mac-burger, på McDonalds, i Oslo/Norge.

Så spør alltid de McDonalds-ansatte: 'Vil du ha med ekstra Cheeseburger?'.

Og så sier man da: 'Nei, ekstra Big Mac'.

Og til slutt, så må man noen ganger gå, (til en annen restaurant), fordi at det blir så dumt.

(Siden at noen innen McDonalds i Norge mener at en stor Big Mac-meny inkluderer en Cheeseburger.

Så har det blitt forvirring om hva en stor Big Mac-meny egentlig er, (kan det virke som).

Og derfor har det blitt umulig, å bestille en stor Big Mac-meny med ekstra Big Mac-burger.

Uten at det blir veldig dumt.

Kan det virke som).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

En EU-domstol mente, at McDonalds ikke hadde bevist, at de brukte Big Mac-navnet, før rettsaken.

Men Big Mac er jo et av verdens mest kjente merkenavn.

Det finnes for eksempel noe som kalles Big Mac-indeksen.

Hvor man viser hvor mye man får for pengene, i forskjellige land, ved å regne om prisen for en Big Mac, til dollar/en valuta.

Så Big Mac er et veldig kjent varemerke.

Så her tuller EU, (må man vel si).

Mener de, at de ikke har hørt om Big Mac?

Det har jeg vanskelig for å tro.

Dette må være snobberi, (eller noe lignende), fra EU, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


https://www.forbes.com/sites/ceciliarodriguez/2019/01/16/how-mcdonalds-lost-its-big-mac-in-europe/#21fe272a5d1b

PS 4.

Det står også, i artikkelen ovenfor.

(Fra Forbes).

At McDonalds skal anke, (levere en 'appeal' mot), denne merkelige dommen, (må man vel kalle den).

Så det er mulig, at McDonalds får tilbake, sine rettigheter, til denne kjente burgeren, (Big Mac), i EU.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at de McDonalds-restaurantene, (i Oslo), som prakker/prakket på kundene billige cheeseburgere, (når de skulle ha stor meny).

(Noe jeg har nevnt i det første PS-et).

De samme restaurantene, har også hatt rettsaker, mot McDonald sitt hovedkontor.

(Blir det vel).

Fordi at restaurantene, (som vel drives som franchise), taper penger, på å selge så mange billige cheeseburgere.

(Hvis jeg har forstått det riktig).

Så det blir jo molbo-aktig, (må man vel si).

Og det endte vel med, at noen fikk kjøpe McDonalds-kjeden, i Norge.

Så det var muligens, et slags ran, av McDonalds.

(Må man vel si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


https://www.dagbladet.no/nyheter/saksoker-mcdonalds-for-20-mill-restaurant-eiere-hevder-de-ble-palagt-a-selge-burgere-for-en-tier/60552554

PS 7.

Det står på skjermbildet ovenfor, at artikkelen er mer enn et år gammel, og derfor kan inneholde utdatert informasjon.

Men det står også datoen for når artikkelen ble publisert.

Så om de faktisk trenger å ha den teksten der.

For hvis det for eksempel er 364 dager siden, at artikkelen ble publisert.

Så kan artikkelen da sikkert også inneholde utdatert informasjon, (som de kaller det).

Så det er nesten som at de har ei bestemor der, som har bestemt, at det skal stå en sånn tekst, på nettavisene.

(Vil jeg nesten si).

Hvis det står publiseringsdatoen, så skjønner nok de fleste, hvor lenge siden det var.

(For å si det sånn).

Så her er det at de er nedlatende mot leserne.

(Må man vel si).

Og som noe 'smør på flesk', (som vi lærte om, i norsk-timene, til klasseforstander Allum, på Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var vel også sånn.

At det i begynnelsen, var mange fler restauranter, som ville saksøke McDonalds sitt hovedkontor, siden at de måtte selge billige burgere.

Men at mange av disse restaurant-driverne falt fra, etterhvert som det ble fler og fler rettsaker.

(Var det vel).

Og så var det bare tre franchisetagere, (som Dagbladet har stavet 'franshicetakere' igjen, til slutt).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter