Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. april 2019

Mer fra Norge

På onsdag, så dro jeg, ned til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Narvesen, (i Bekkestua Handelshus), har visst ikke, en sånn plastkasse, (som Rimi hadde), til å ha retur-aviser i.

Eller retur-blader er det kanskje, (på bildet).

Bladretur pleide Rimi Nylænde, å ha, (i en banankasse), som stod inni/oppå kasse 3, (som kun ble brukt på lille julaften osv.), var det vel.

(Noe sånt).

Når de eskene står sånn utendørs, så kan vel det, være en uting.

Hva hvis det regner fælt, (som i England/København/Fosen), for eksempel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Cirka mens jeg tok bilde, av blad-returen, til Narvesen.

Så dukka en av Putin sine timede 'elge-svartinger' opp, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at jeg nesten ble overkjørt, av en 'råkjører-syklist', (som ikke plinga), på fortauet.

Mens jeg gikk i et bratt parti, av Gamle Ringeriks vei, (på vei til t-banen).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg skulle kjøpe reisepenger, (til reisekortet).

Så dukka det opp en ungdom, fra t-banen.

Og han skulle da stå sånn 'kuk i ræv', (som de sier i militæret), bak meg.

(Mens jeg betalte).

Så var som noe 'elging'/gateteater, (må man vel si).

(Det er liksom noen som pakker meg inn/'elger', for hver meter jeg går.

For å si det på 'norsk' vis, liksom.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

På t-banen, så var det sånn.

At en gjeng, med tenåringsjenter, (muligens et RS-lag eller om det var noen cheerleadere).

Begynte å liksom pakke meg inn.

Det var 8-10 'fjortiser'.

Og tre av de satt seg rundt meg.

Og det var lekre/slanke/lange/smekre tenåringsjente-bein, (og armer), overalt.

Og disse snakka om sex, osv.

(Ei blondine, som ligna på en ung utgave, av Sophie M. Gaugain, sa at faren hadde foreslått 'sex-ed'.

Og hu hadde sagt nei to ganger.

Noe sånt).

Dette hørte jeg, innimellom sangene, på walkmanen min, (som jeg tok på meg, mens jeg venta, på t-banen).

(Jeg ble forresten pakka inn, mens jeg venta på t-banen.

Tre tenåringsgutter 'elga' på meg, så jeg måtte flytte meg.

Og to kvinnfolk scanna liksom trynet mitt, (like før t-banen dukka opp).

Og dette var bare toppen av isfjellet, liksom.

For å si det sånn).

Så det var som at de prøvde å få meg til å få hjerteattakk, (eller noe lignende).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det hang to folk, (og hadde møte liksom), utafor Kiwi St. Olavs Plass, (noe som var rimelig klamt/ekkelt, må man vel si):


PS 8.

Denne butikken hadde heller ikke, (som Kiwi Sandvika Kino, hvor jeg var forrige fredag), Norgesgruppen sine billige EMV-kulepenner, (som for eksempel Kiwi Ensjø og Meny Oslo City har):


PS 9.

Denne butikken, driver fortsatt, å fisker opp display fra søpla liksom, som de henger diverse 'posegodt' på, (noe som virker litt 'tacky', må man vel si, (at de ikke bruker originale display)):


PS 10.

Den 'pygme-tampong-kassa', (som jeg tidligere har blogget om), er visst mulig, å rulle rundt, hit og dit, (men når den kassa står i forkant av de to andre kassene, så vil det bli kaos, i kassakø-området, når kundene skal gå, mellom de to 'vanlige' køene, (som deler et fra før trangt køområde)):


PS 11.

Jeg kjøpte en sånn EMV-mikrofiber-klut, (som Kiwi selger billig).

Og da jeg la den på kassabåndet.

Så hadde den, en hempe, (som visst er til å skrubbe med), i et av hjørne av kluten, og den hempen bulet ut, (som om mafiaen hadde tulla med den varen).

(Denne varen stod vel, ved den 'upraktiske' søyla.

Som de begynte å gjemme varer bak, etter en 'mafia-ombygging'.

Mens jeg bodde på Høvik.

Hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).

Så kluten hang seg fast, i hånda mi, da jeg skulle legge opp fler varer.

Og fløy så gjennom lufta.

(Sånn at det kom litt støv på den, fra gulvet, hos Kiwi).

Så det er enda et eksempel på, at EMV-varer, ofte har dårlig emballasje, (vil jeg si).

(Noen lignende kluter på Coop Extra, (til samme pris), hadde ikke en lignende løsning, men var pakket inn i esker, omtrent som nylonstrømper).

Og Kiwi sin EMV-dusjsåpe, (Rema har også begynt med EMV-dusjsåpe nå, de hadde kun noe de kalte 'dusjkrem' tidligere, men Rema sin dusjsåpe lukter Lano, (som liksom er for barnefamilier), synes jeg).

Den begynte å lekke, på veien hjem.

Så det er enda et eksempel på, at EMV-varer, (som noen priser opp i skyene), ofte har dårlig emballasje.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Enda mer om dette:


PS 14.

Og enda mer om dette:


PS 15.

I kassa, så hadde forresten Kiwi, en nokså stram/tett/kraftig 'pakkis', som stod i kassa, istedet for å sitte.

(Som for å hevde seg, eller noe lignende).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Extra Pilestredet Park hadde bare dyre/uøkonomiske kulepenner, (må jeg si).

39 kroner for fire Bic-penner.

Da koster de mer enn Norgesgruppen sine EMV-penner per stykk.

Og Norgesgruppen sine penner, har en sånn knapp til å trykke på, (når man ikke bruker pennen), så de er ikke så tungvinte, som Bic sine penner, (med 'primitive' hetter).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:


PS 18.

Den gamle videobutikken 'min', (hvor jeg pleide å leie VHS-filmer og kjøpe 'festrøyk-sigg'), fra da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004), har blitt Iceland-butikk:



PS 19.

Iceland sin EMV/'own brand'-frossenpizza, (av slaget Meat Feast), som koster et pund i England, kosta cirka tre ganger så mye, (det vil si 29.90), i Norge, (så dette med Iceland-butikker i Norge, er ikke det helt store, men de får kanskje ned prisene mer etterhvert, hvis de får fler butikker, (og selv om den pizzaen er nesten tre ganger så dyr i Norge, (som i England), så er det også sånn, at det er få pizzaer, (ihvertfall med 'u-kjedelig' fyll), som er billigere, (i Norge), for å si det sånn):


PS 20.

Her er mer om dette:


PS 21.

Det var også sånn, at kassafolka, vel tulla, da jeg handla, på Iceland.

Kassadama gikk ut av kassa.

Og fikk en mannlig kollega, til å overta.

Mens hu drakk noe brus, (var det vel), i nærheten av kassa.

(Istedet for å gå inn på spiserommet.

For å si det sånn).

Så det var jo som å være, på spiserommet, (til OBS Triaden for eksempel), må man vel si.

(Noe sånt).

Og jeg la også merke til, at de nok ikke har vaska kassabåndet, siden åpningen, (i forrige måned, var det vel).

(Noe sånt).

Og de spurte heller ikke om jeg ville ha bærepose.

(Noe som var del av kassamedarbeider-drillen liksom, i Rimi.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Da jeg bodde i Tuebrook, (i Liverpool), i 2017.

Så dro jeg en gang innom Iceland, i/ved Old Swan.

(Det var da en med en sykkel, som spilte gateteater der).

Og da fant jeg vel nesten ingen varer der.

For jeg skulle på Tesco Superstore etterpå.

Og hvis man skal på Asda eller Tesco, så er det nesten ikke noe vits, i å gå innom Iceland, (som vel satser mest på frysevarer), vil jeg si.

For de har nokså dårlig utvalg.

(Butikkene er litt 'basar-aktige', må man vel nesten si).

Men i Norge, så er jo disse butikken, litt morsomme.

Selv om jeg heller ville hatt Tesco, Sainsburys, Asda, Morrisons, Waitrose, Lidl eller Aldi, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så jeg var innom Iceland, en gang liksom, (iløpet av de tre månedene cirka, som jeg bodde, i Tuebrook).

Og så var jeg innom Tesco 30-40 ganger kanskje.

Og Asda 30-40 ganger kanskje.

For jeg kjente jo til alle de engelske kjedene, fra den første perioden jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og Iceland er nesten bare noen slags tulle-butikker, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Og den mest kjente Iceland-reklamen, (vil jeg si).

Den er sånn: 'That's why mums go to Iceland'.

De vil ha det til, at britiske mødre, går til Iceland, for å kjøpe frysevarer.

Men de finner de nok, like billig, i de andre butikkene, (av de nevnt ovenfor), i England.

(Vil jeg si).

Og i de andre butikkene, har de også, bedre utvalg, (enn Iceland), når det gjelder tørrvarer, osv.

Men det er jo kanskje artig, å variere litt, da.

Selv om mannfolk i England, vel da, (når de hadde den nevnte reklamen), muligens ikke, kunne vise seg, på Iceland, (siden at den butikken liksom var for mødre), da.

(For å si det sånn).

Så Iceland stigmatiserer muligens mannfolk/ungkarer, (i England), må man vel nesten si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

På Rema Ila, så var det, to 'kaute'/gærne lesber, (de klarte ikke å holde ansiktet i rette folder), som prøvde å pakke meg inn/sprenge meg:


PS 24.

Da jeg skulle ha lomper, så kom det to ansatte, (en albaner og ei hvit vel), heseblesende forbi meg.

Og de skulle inn på lageret.

Og de hadde med seg, så mye skrot, (nesten som på Aldi, i England, hvor de dytter rundt, på en tompall med papp rundt, som de papper oppi).

(Pluss en handlevogn/fruktvogn.

Som albaneren hadde, da.

For å si det sånn).

Og da ble jeg liksom sperra inne, (ved lompene), av dette 'Rema-toget'.

(For å si det sånn).

Som dukket opp, på 'timet'/terror vis, som troll i eske.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:


PS 26.

De som jobber på Rema, legger ikke merke til jogurt-søl, (så de har kanskje sett seg blinde, på lignende 'voksen-flekker'):


PS 27.

Aktiviteter, (som nå var tomme), med 'obskure' varer, (uten Rema-profil-plakat), stod på minst et sted:


PS 28.

Mer om obskure aktiviteter, (dette har vel falt av en lastebil, som de sier, i mafia-filmer):


PS 29.

Her er mer om dette:


PS 30.

Rimi pleide også, (en par ganger i året), å ha Kavli smøreoster, på aktivitet.

Og da satt vi ikke de varene, i kjøledisker, (som på bildet ovenfor).

Men vi satt de, (i ferdig-pakkede sjokkselgere vel), på gulvet.

Og de tålte å stå på gulvet, i perioder.

(Som edamer-ost, (i kvart/halv-pall), og også smør, (i kvart/halv-pall).

For å si det sånn).

Men strengt tatt, så står det jo, på pakningene, (i Norge), når det gjelder edamer-ost, smør og Kavli-smøreost.

At de skal oppbevares, mellom -1 og 4 grader.

Men Home Bargains i England.

De solgte Kavli-smøreost, (i plast-tuber), fra tørrvare-hyllene, (husker jeg).

Så her er det snakk om ost som er ultra-pasturisert, (som kaffe-fløte).

(Hvis jeg skulle tippe).

Og derfor tåler Kavli-ost, å stå, i romtemperatur, (før åpning), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 31.

På bildet i PS 28.

Så ser jeg, at faktisk står 'Rema 1000', nederst på plakaten.

Så det er mulig at pinnekjøtt-plakaten, (fra PS 27), også er profilert.

Men man kunne kanskje to tomkasser, i høyden.

Så ville varene og plakaten, kommet opp i litt mer selgende høyde.

Og man ville ikke bundet så mye kapital, (for varene nærmest gulvet).

(Noe som butikk/hovedkontor-sjefer ofte tenker på.

At man ikke skal binde mye kapital.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

Ellers så må man vel si.

At den aktiviteten, med 'krønjsa' Kavli-tubeoster.

Den devalurerer vel litt merkenavnene, til Rema og Kavli.

(Og den med nedpriset pinnekjøtt devaluerer vel merkenavnet til Rema litt, (siden at det er snakk om julevarer, som har stått helt til påske liksom).

Og pinnekjøtt selger ikke så mye på Østlandet.

Så her driter Rema sitt hovedkontor seg ut.

Hvis de sender paller med pinnekjøtt liksom, til butikker østafjells, hvor ribbe står høyest i kurs, på julekvelden.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 33.

Man kan også se, at denne Rema-butikken også, (som Rema Ensjø, i forrige uke), har mangel, på 'butikk-gener'.

Det kan man se på at ingen rydder rødvins-pølse, fra 'skrot-aktiviteten', i PS 27.

Og ingen rydder jogurt, juice og kjøttpålegg, (er det vel), fra Kavli-aktiviteten, i PS 29.

Så disse Rema-folka, har liksom ikke på seg 'butikk-briller', (må man vel si, at det virker som), når de går rundt, i butikken.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 34.

Det ligger også, en grå 'dings', i 'skrot-aktiviteten', i PS 27.

Og kan det være en slags RFID-brikke, tro.

Hm.

Uansett så skal den vel ikke ligge sånn, i butikken, (uten å bli rydda), for å si det sånn.

(Som når det gjelder resten av aktiviteten).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 35.

Det var også sånn, at diverse 'svartinger', (som ikke handla noe).

De gikk og 'elga' på meg, mens jeg handla der.

Så jeg ble liksom pakka inn/trakassert/gått ned, hele tida, (av Putin sine folk), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 36.

Denne Rema-butikken, hadde ikke Tusk shave-gel, (kun Tusk shaving foam, (og den manglet label)):


PS 37.

Det er også litt rart, at Nivea fuktighetskrem, (en vare Magne Winnem bruker, for eksempel, husker jeg at han sa, da han var, i begynnelsen av 20-åra).

Står ved siden av barberskummet.

Da er mangel på 'butikk-gener' igjen, (må man vel si).

For noen med 'butikk-gener', ville nok ha gjort om hylla, etter planogram.

Og da ville varene stått, i bolker.

(For det ville hovedkontoret ha tenkt på.

Da de lagde planogrammet.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bar noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 38.

Det var også sånn, at papp fløyt, 'her og der', i butikken:


PS 39.

Denne butikken har liksom en slags 'albansk moms', på toppen av sukkeravgiften, og derfor plasserer de sukkerbiter osv., sånn at de skal bli kronglete å ta ut, av hylla:


PS 40.

Da jeg skulle i kassa.

Så så jeg, at siden jeg var der sist, (for X antall måneder siden), så hadde de fjerna, de fleste kassene.

Og istedet fått noen sånne 'selvbetjeningskasse-øyer'.

Og ei kassadame med hijab.

Hu 'surra rundt' der.

(Hu satt ikke i kassa si.

For å si det sånn).

Så jeg begynte å slå inn varene selv, i en selvbetjeningskasse.

(Selv om jeg hadde ganske mye varer.

For å si det sånn).

Og da jeg skulle betale, med kort.

Så var det noe tull, med kassa, (må jeg si).

Ihvertfall så var det ikke intuitivt.

(Som man vel må si, at det burde være).

Jeg hadde jo betalt, i selvbetjeningskassa, på Extra, noen kvarter før.

Så det var jo ikke noe galt med kortet, (for eksempel).

(For å si det sånn).

Men hu 'hijab-dama', begynte å 'elge', da jeg tok ut kortet.

Og så sa hu noe, på sitt 'ureine kebab-norsk'.

Og jeg ble litt irritert.

(For å si det sånn).

Siden at jeg tenkte, at jeg kunne jo bare prøve å sette inn kortet igjen, og se om det da funka, (siden at det ikke kom opp, at jeg skulle slå inn koden).

(Men hu 'hijab-dama', var sånn, 'in my face' da.

For å si det sånn).

Det var ikke sånn, at jeg hadde spurt om hjelp heller, (for å si det sånn).

Men hu 'hijab-dama' avbrøt/forstyrra meg da, (må man vel si).

Og mens hu plagde meg.

Så dukka det opp, ei flatbrysta Rema-blondine, (i 20-åra), fra 'ingensteder', (som et slags troll i eske).

(Hu blondina minna kanskje litt, om min stekusine Isa, (som hu i grønn operasjons-lege-frakk, på Galleri Oslo Klinikken/tannlegen, i forrige uke).

Noe sånt).

Og hu blondina mente, at jeg skulle betale, i en annen kasse.

Og da gjorde jeg det.

Selv om jeg ble litt stressa, av disse nærgående kvinnfolka.

For det var jo ikke sånn, at det var, en disk av noe slag, mellom meg og disse Rema-damene.

(For å si det sånn).

Så det ble jo nesten, som noe, fra en gymtime, (eller noe lignende).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 41.

Blondina restarta kassa 'mi', (mens jeg betalte, i nabokassa):


PS 42.

Mer om 'hijab-dama':


PS 43.

På vei ut av senteret.

Så møtte jeg, en slags 'vegg av berme', (må jeg kalle det).

Det var to folk, (to karer vel), som passerte, på min venstre side.

Og ei brunette, (i 30 åra), på min høyre side.

Og disse passerte meg samtidig.

Så istedet for at disse gikk, etter hverandre.

Så lagde de propp, (for de som gikk ut av senteret), da.

(For å si det sånn).

Så dette var nok noe gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 44.

På Stortinget t-banestasjon, så hadde 'pakkisa' kødda med info-skjermen, (må man vel si):


PS 45.

'Pakkisa' hadde også skrudd av en rulletrapp, (for å få det til å se ut som, at t-banen ikke gikk, om kvelden, (mellom Majorstua og Stortinget), som tidligere i vår), kunne det virke som:


PS 46.

Ruter har også funnet på noe 'faenskap' i påskeferien, (som i 'lignende' ferier, for noen måneder/år sine), og de sier, (mer eller mindre), at man skal bruke deres 'sponsor' Apple, sine telefoner, for å finne ut mer:


47.

På t-banen tilbake til Haslum.

Så var det noen ungdommer, (to par vel), som dreiv og klinte og lagde ablegøyer.

(De la en Mountain Dew-flaske, (som var halvfull), oppi to sånne håndtak/løkker, til å holde seg i, (i taket).

Og de klinte.

Og 'kline-dama' satt seg plutselig, mellom det andre paret, (på den andre sida av midtgangen).

Og det andre paret, la så begge sine bein, (eller et av sine bein), oppå 'kline-dama', (for å si det sånn).

(Noe som virka rimelig teatralsk.

Må man vel si).

Jeg satt meg ned, på et klappsete, (var det vel), i enden av den bakerste vogna.

(For t-banen hadde bare tre vogner.

Og jeg måtte gå litt bortover.

For t-banen kjørte litt langt fram).

Og så dukka disse 'mongoene' opp, på en av de neste stasjonene, da.

(For å si det sånn).

Og da jeg gikk på t-banen.

Så måtte jeg gå, gjennom hele vogna, (den bakerste vogna), for å finne, en ledig plass.

(Det var noe gateteater der og.

En middelaldrende/eldre nordmann ville ikke sitte ved siden av en 'svarting'.

Mens jeg gikk gjennom vogna.

Mens t-banen begynte å kjøre).

Og to vektere stod da, på begynnelsen av den neste vogna.

(Av en eller annen grunn).

Men da disse 'bajass-ungdommene' dukka opp/tok av.

Så var ikke vekterne der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 48.

Siden at hverken Kiwi eller Extra, hadde noen brukbare/økonomiske kulepenner.

Så endte jeg opp med, å kjøpe, en tre-pakning, med kulepenner, (med knapp på enden), på Rema.

(Disse kosta 24.90, for en tre-pakning, (så jeg på kvitteringa).

Noe sånt).

Og da jeg kom hjem, så så jeg, at en av pennene var grønn, den andre var rød og den tredje var baby-blå.

(Noe sånt).

Så hvis man bruker den grønne pennen, så tror vel folk, at man er militant.

Og hvis man bruker den rød pennen, så tror vel folk, at man er kommunist.

Og hvis man bruker den baby-blå pennen, så tror vel folk, at man er pervo/pedo.

(Noe sånt).

Så dette var virkelig smart, (av Rema), må man vel si.

(Istedet for å ha blå/gjennomsiktige penner.

Som Kiwi/Norgesgruppen).

Og på toppen av det igjen, så står det 'Soft Style', på pennene.

(Soft Style er et av Rema sine EMV-merker).

Så da blir man vel liksom også myk mann, (eller noe lignende), av å bruke, disse 'soft/myk-pennene'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 49.

Jeg klagde på Iceland, (da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool):


http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/01/contence-of-food-products.html

PS 50.

Iceland, (ved Williamson Square), hadde også, noen slags frosne kyllingfileter, (fire for et pund vel), som muligens var bleket menneskekjøtt, (eller noe lignende), vil jeg si.

(Jeg åt veldig mye kylling-filet, (fra Prior osv.), da jeg bodde på St. Hanshaugen.

Hvor jeg bodde fra 1996 til 2004.

Dette var spesielt etter at jeg begynte å studere igjen, (på HiO IU).

Noe jeg begynte med høsten 2002.

For på den samme tida, så begynte jeg også, å trene, (et par ganger i uka), på Sats Ila.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter