Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. mai 2019

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Viken

Erik Ribsskog

Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

Erik Ribsskog 30. mai 2019 kl. 21:31

Til: fmovpost@fylkesmannen.no

Kopi: post , "post@sivilombudsmannen.no" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , post
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 23. mai, (se vedlegg).

Nav sendte meg en rekvisisjon, som ikke var stor nok.

De sa først, (i mars), at jeg kunne få tannbehandling, for opptil 8000.

Men da ga de meg ikke rekvisisjon, så tannlegen satt seg på bakbeina.

Og når jeg så fikk rekvisisjon, (jeg var hos tannlegen på mandag i forrige uke).

Så holdt rekvisisjonen kun til en midlertidig fylning.

Det var så dårlig stilt, med kjeften min, at tannlegen fant ut, at det
vil koste over 50.000, å fikse alt.

Og det kostnadsoverslaget leverte jeg hos Nav, på fredag, i forrige uke.

Og jeg har fortsatt ikke fått ny rekvisisjon.

Noe som er litt dumt, siden at jeg kun har en midlertidig fylning, i
den aktuelle jekselen nå.

Og den fyllingen faller litt sammen liksom, når man spiser mat.

Og så gjør det vondt, i tanna.

Og fylningen kommer til å falle mer sammen, (mener jeg å huske fra en
gang jeg gikk til en tannlege i England).

Så her haster det at Nav sender ny rekvisisjon.

Men de somler.

Så det må jeg klage på.

Jeg prøvde å forklare om de dårlige tennene, til Nav, i 2017.

Men en tannlege på Bekkestua begynte da å kødde, (han la hodet sitt
oppå nakken min, innimellom at han jobba).

Og jeg klagde da, til tannlegeforeningen, (og Nav), osv.

Og Nav nektet da å gi meg ny rekvisisjon, siden at jeg ikke ville være
med på 'homse-legene' til denne tannlegen, på Bekkestua, (dette var en
vestlending).

Så her må Nav slutte å tulle.

Jeg flytta så til England, i 2017, (for å starte opp min nettbutikk
igjen, da jeg fikk penger for en liten del av et sameie).

Og tannlegen der tulla også.

Jeg måtte gå til tannlegen 5-6 ganger for å rotfylle en tann, (den som
tannlegen på Bekkestua hadde begynt å rotfylle).

Og så sender Nav meg til nettopp Bekkestua, (kommunal bolig), når jeg
ble jaget tilbake til Norge, av britiske myndigheter, (noe jeg har
informert ambassaden i London om).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at mafiaen, (eller hvem det er), har sendt noe i
mitt navn, til dere, (og flere andre fylkesmenn, for jeg fikk flere
mailer om det, (angående noen innsynskrav osv.), nå i kveld, og jeg
har ikke sendt noe som burde ha 'trigget' noen sånne svar-e-poster:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Henvendelse er mottatt
FmOVPost <FmOVPost@fylkesmannen.no>     30. mai 2019 kl. 20:57
Til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Vi bekrefter at din henvendelse er mottatt hos Fylkesmannen i Oslo og
Viken og sendt videre for behandling.

Vi gjør oppmerksom på at personsensitive opplysninger ikke bør sendes
per e-post. Bruk heller skjemaet «Sikker melding til Fylkesmannen» som
ligger på embetets nettside, her:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/



We confirm that your email has been received by the County Governor in
Oslo and Viken and has been forwarded.

We urge you not to send personal information by email. Please use the
form «Sikker melding til Fylkesmannen» that you can find on our
website, here:

https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/'.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 17 May 2019 01:34:05 +0200
Subject: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev av 9. mai, (se vedlegg).

I mellomtiden så har Nav sendt meg, en rekvisisjon, til tannlege.

Men som jeg sa til tannlegen på mandag.

Så tok det lang tid.

Jeg hadde jo veldig vond tannpine, (Paracet hjalp ikke).

Så at de da ikke gir meg en rekvisisjon, men istedet bare lurer meg
liksom, (og bare ber meg ta med faktura fra tannlegen, men tannlegen
ville ha noe skriftlig fra Nav).

Det var flaks at tannpinen likevel har gitt seg, (av ukjent grunn for meg).

Men det kunne jo like gjerne ha vært sånn, at tannpinen hadde
fortsatt, i mange dager/uker.

Så dette må jeg klage på.

Her er det byråkrati, (eller om man skal si ondskap), fra Nav, (vil jeg si).

(Siden at de ikke ga meg en tannlege-rekvisisjon, den dagen, som dro
til Nav Sandvika, (med fæl tannpine), for å få en sånn rekvisisjon.

Siden at jeg kun får drøye 5000 måneden i livsopphold-støtte).

Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så var jeg stort sett arbeidsledig, (fra slutten av 2008), under finanskrisen.

Og jeg testa en ny tannpasta, og da 'sprakk' to visdomstenner, og jeg
måtte til tannlegen.

Og da ba tannlegen om mitt National Insurance Number, (som man får hos
staten der, et slags personnummer, (for folk som jobber), kan man
kanskje kalle det).

Og så sendte de regninga til arbeidsformidlingen/the Jobcenter/staten.

Jeg behøvde ikke å dra til arbeidsformidlingen først.

Så det var mye mindre byråkrati.

Så jeg må klage på at det er så mye unødvendig byråkrati, (når det
gjelder tannlege), for arbeidsledige nordmenn.

Dette fører til mye unødvendig lidelse.

Når folk må gå i mange dager med tannpine, fordi at de ikke har det og
det skrivet, fra Nav.

Tannlegene setter seg da på bakbeina.

Og det er vel fordi, at de er lei av å bli lurt, kanskje.

Så her funker ikke samarbeidet mellom myndighetene og tannlegene bra i Norge.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vet ikke hvem som er verst, av tannlegene eller arbeidsformidlingen i Norge.

Men når de får det til i England, så burde vi vel klare å få det til her og.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dere har igjen sendt meg, en slags barnetegning.

(Eller om det er noe, som dere har laget, i en pause).

Og den tegningen forestiller en borger og en mobil.

Men dere har fått størrelse-forholdet, mellom borgeren og mobilen feil.

For borgeren ser ut som om han er på størrelse med en mus, kanskje.

Så det må jeg klage på, at dere liksom kaller borgerne for mus.

Det hører ingen steder hjemme, og er veldig uhøflig, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, 28 Apr 2019 10:46:19 +0200
Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg har nå finlest Nav sitt brev fra 11. april igjen, (se vedlegg).

Og det står der, noe rart, (på siste side), at utgifter til lege og
medisiner er stipulert og gjelder kun for mai, og at dersom mine
utgifter overstiger stipulert beløp, så blablabla.

Men det som er, er at jeg kun kjøpe vitamintabletter, på Rema eller Kiwi.

Og det er det.

Og jeg har derfor aldri søkt om støtte til lege eller medisiner, fra Nav.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Prøver Nav her å sykeliggjøre meg.

Hm.

Dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg var på Nav, på fredag ettermiddag.

Og da var det to minutter, før de stengte.

Og to svære sikkerhetsvakter, stod og hang, ved inngangen.

Og trynene deres fulgte meg, som om de var varmesøkende kameraer, liksom.

Så jeg stoppet opp, (for å roe ned 'robotene').

Og forklarte at jeg bare skulle legge en konvolutt, oppi Nav sin
'russiske' postkasse, som de har inni en krok.

(En Steinar hos dem, sa at jeg skulle levere strøm-regninger osv.
sånn, for cirka et år siden der).

Og en av vekterne sa, at jeg skulle legge konvolutten, (som var Nav
sin interne skjema-konvolutt, som jeg hadde klart å få med meg et par
hjem av, forrige gang jeg var der, for jeg hadde så mange søknader da,
og fylte disse ut, i senteret, heller enn inne på Nav, for der har de
så mange 'svartinger' som 'elger'/går på meg, av en eller annen
grunn), i en postkasse, utafor Nav.

Men jeg har tidligere spurt de om, om det med postkassene, (for de har
en postkasse inne og en ute).

Og da sa ei nord-norsk dame der, at den inne, ble tømt hver time.

Så jeg sa til vakta, at de postkassene ble tømt på forskjellig tidspunkt.

Men begge ble tømt på sekundet klokka tre, mente vakta.

Men jeg har jobbet som butikksjef, og vet hvordan man stenger.

Alle som er inne før stengetid, må få lov å gjøre seg ferdig.

Og jeg hadde også rukket å bli ferdig, før stengetid.

Så at vakter står i døra, før stengetid.

Det er en uting, vil jeg si.

Her stenger Nav på russisk vis.

Tenk om Vinmonopolet hadde stengt sånn, på påskeaften.

Da hadde mange nordmenn blitt sure, siden at det ikke ble noe after-ski-dram.

Så det sier seg selv da, at Nav stenger på 'russisk vis', (når de
stenger før stengetid).

Så det vil jeg gjerne klage på.

PS 2.

Tannlegen ville ha noe skriftlig, fra Nav, om at jeg kan få støtte.

Og det står riktignok, (så jeg nå), nesten helt bakerst, at jeg kan få
støtte til tannlege.

Men det er ikke en rekvisisjon.

Og når det står mye om medisiner og leger, i brevet fra Nav.

Så vil vel tannlegen tro at jeg bruker mye medisiner, hvis jeg tar med
brevet fra Nav.

(For da vil nok tannlegen ha en kopi av det.

Hvis jeg skulle tippe).

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 11:59:23 +0200
Subject: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev av 12. april, (se vedlegg).

Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg lærte der, at
om man ringte til en organisasjon, så skulle man få svar per telefon,
og om man skrev brev til en organisasjon, så skulle man få svar per
brev.

(Noe sånt).

Så når jeg har skrevet en skriftlig søknad, (om tannlege-rekvisisjon),
til Nav, så burde jeg få et skriflig svar, (i posten), vil jeg si.

Og jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev og/eller tannlege-rekvisisjon fra Nav.

Og den tannpinen kan komme tilbake, når som helst, (vil jeg si).

Og den tannpinen var skummel.

Jeg var redd for at det ikke var bra for hjertet, (for eksempel), med
en sånn smerte, som ikke gikk bort, (selv om jeg tok mange Paracet,
blant annet).

Så dette må jeg klage på, at Nav fortsatt tuller/somler.

(For å si det sånn).

Det hører ikke hjemme noen steder.

(Må jeg si).

Det er ikke det, at jeg ikke liker navnet Løvenbalk.

Det var tvert imot sånn, at jeg syntes, at dette var et artig/fint
navn, når jeg fant dette navnet, når jeg drev med slektsforskning,
angående min danskfødte mormor sine forfedre.

Og jeg har lest et sted, at Johanniterordenen, (som min fars nye
slektning Bjørn Humblen er/var i), er veldig opptatt, av de som er
etterkommere av kong David av Israel.

Og det var visst min danskfødte mormor, (har jeg funnet ut, ved å
drive slektsforskning).

Og det er liksom alltid sånn, (og har vært sånn, i mange år), at når
jeg prøver å få mine rettigheter, (som den nevnte
tannlege-rekvisisjonen), så har det liksom bare vært masse
'kladdeføre', for meg.

Og jeg sendte søknad om å få hete Løvenbalk, til mellomnavn, for cirka
ti år siden, til Skatt Sør.

Men de har sendt svaret, til en fjern onkel av meg.

Og så har jeg bedt Skatt Sør, om å sende meg, ihvertfall en kopi av
det aktuelle svar-brevet.

Men de er vrange/vanskelige, og har ikke giddet dette.

Og jeg søkte også om å få hete Gjedde, (som min tipptippoldefar i
Danmark), og Ribsskog-Adeler, (for min mor og mormor arvet den siste
etterkommer etter Cort Adeler, (unntatt noen i Argentina), på
70/80-tallet, for Holger Adeler var gift med min mormors tante Magna
'Meme' Gjedde Nyholm, og de døde barnløse).

Men Skatt Sør har sendt alle tre svar-brevene til min nevnte 'lugubre' onkel.

Og selv om jeg prøver å få kopier, (det er jo også noe som heter av
man har innsynsrett), så nekter de å sende meg dokumentasjon.

Så før jeg vet hva de har skrevet om Løvenbalk, Gjedde og Adeler.

Så synes jeg ikke, at jeg kan begynne å bruke, noen av disse navnene.

Men at Folkeregisteret gjør det.

Det burde kanskje ikke dere ha visst om.

For det 'normale' ville vel vært, å bare spurt meg, om hvilken
adresse, som dere skulle sende svar-brevet til.

(Istedet for å blande inn Folkeregisteret.

På en slags 'storebror ser deg-måte'.

Må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når det gjelder dette med Viken, så jeg har søkt litt på nettet, om dette.

Og det var visst sånn, at også nazistene/Quisling, brukte dette Viken,
som område-navn, for sin hird osv., under andre verdenskrig.

Og så begynte vel Viken Energi, å bruke dette navnet igjen, rundt
årtusenskiftet.

Men da hadde vel ingen brukt det, på cirka 50 år.

(Såvidt meg bekjent, ihvertfall).

Det tradisjonelle norske navnet på Oslofjorden er visst Fold, (som i
Follo, Østfold og Vestfold).

Så det hadde kanskje vært mindre 'nazistisk'.

Nå skriver dere at fylkesmennene i: 'Oslo og Akershus, Buskerud og
Drammen', har slått seg sammen.

Men da nevner dere Drammen/Buskerud to ganger.

Og glemmer Østfold.

Og dere har visst også glemt Vestfold.

(Som vel hører hjemme, i Viken/Fold).

Så det må jeg klage på.

Og om Buskerud hører hjemme, i Oslofjorden/Viken/Fold.

Det vet jeg ikke.

Buskerud er visst 'bare' oppkalt etter en bispegård, (mener jeg å ha
lest et sted).

Og Drammensfjorden ble visst kalt Drafn.

Og jeg vet ikke om den er med i Fold/Viken.

Men de har noe som heter Danvik folkehøyskole, i Drammen.

Så jeg vet ikke om det navnet spiller på 'Viken'.

Og jeg har lest at Svelvikmorenen brast, i sin tid.

Så det het kanskje Fold, fram til Svelvik, i gamle dager.

Og så het det kanskje Drafn, mellom Svelvik og Drammen.

Noe sånt.

Og Bohuslen, burde kanskje også vært med.

(Snorre brukte muligens Viken om området så langt sør).

Ihvertfall så husker jeg at det var sånn, at da min danskfødte mormor
'tvang' meg, til å lese Snorres kongesagaer, i en sommerferie, på
midten av 80-tallet.

Så undret jeg meg, angående hva dette Viken var, (før jeg etterhvert
skjønte det av sammenhengen), husker jeg.

Og jeg hadde da bare bodd, i Larvik og Svelvik.

Som vel må sies å være, i Oslofjorden/Drammensfjorden/Viken/Fold.

Så hvis Viken hadde vært mye brukt, på 70/80-tallet.

Så ville vel ha hørt dette navnet, før min mormor tvang meg til å lese
Snorres kongesagaer, (vil jeg si).

Og det hadde jeg ikke hørt.

Så jeg må nesten lure på, om dette er noe, (at vi nå skal ha Viken
fylke), som nazistene har trumfet gjennom.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 27 Apr 2019 08:31:19 +0200
Subject: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost@fylkesmannen.no
Cc: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

Jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

Og det står der, at dere mottok min e-post, på 30. mars.

Men det riktig skal vel være 9. april.

Så jeg lurte på, om dere har hatt julebordet, på forskudd, i påsken, i år.

Og om dere hadde julebordet, i en utvidet lunsj-pause.

Før dere fortsatte å jobbe.

Makan!

Dette er heller ikke 'beklagelser', som dere skriver.

Men det er klager.

Det er Nav som skal beklage, (og ikke meg), vil jeg si.

Skjerpings!

Det er også merkelig, at dere bruker masse papir, på barnetegninger og
blanke ark.

(Må jeg si).

Da må dere ut og plante trær, hvis dere vil bli klima-nøytrale.

(For å skøye litt, men likevel).

Skjerpings!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, 12 Apr 2019 13:08:58 +0200
Subject: Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post
<post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no"
<post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs"
<sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>

Hei,

jeg viser til Deres brev, (se vedlegg).

Nav har tydeligvis blitt stressa, av Deres brev.

For de har prøvd å ringe meg, i går og i forgårs.

Selv om jeg ikke har bedt dem om å ringe meg.

Og de har ikke lagt igjen talebeskjed, for eksempel.

Så de har litt mye å gjøre, virker det som.

Kan dere roe ned disse, og be de om å sende meg et skriv/rekvisisjon,
(som tannlegen ville ha), istedet for å plage meg, med unødvendige
telefoner.

(Er det riktig at det offentlige skal ringe folk.

Det bør kun være hvis borgeren ber om det spesielt.

Må man vel si).

Saken gjelder Erik Ribsskog, står det.

Men det er da en klage som saken gjelder.

Det er da ikke meg, som saken gjelder.

Dette må jeg klage på.

Og også at dere skriver Erik Løvenbalk Ribsskog, (i brevet).

Jeg søkte Skatt Sør om å få bruke Løvenbalk, Adeler og Gjedde, som
mellomnavn, for snart ti år siden.

(For min danskfødte mormor arvet Adeler og var etterkommer av
adelige/kongelige som Løvenbalk og Gjedde.

Og jeg ville markere dette, ved å ha et adelig mellomnavn.

I tilfelle dette var grunnen til at det liksom, er som kladdeføre for
meg, hver gang jeg prøver å få mine rettigheter/oppreising, i en sak,
osv.).

Men Skatt Sør sendte svar-brevene til en 'random' onkel av meg, i Kvelde.

(Jeg har vokst opp i Larvik, for min mor skilte seg fra min far, og flytta dit.

Og så flytta min mors lillebror til Kvelde, etter at min mor døde,
(selv om det egentlig var min mor som pleide å bo i Larvik-området).

Så dette er egentlig en slags fjern onkel.

Men han flytta tilfeldigvis til/ved et av mine oppvekst-steder.

Og derfor så har jeg hatt kontakt med han, (etter at min mor døde),
selv om det egentlig er den av mine onkler, som jeg har hatt minst med
å gjøre, fra oppveksten osv.).

Og når jeg da har bedt Skatt Sør, om å sende meg kopier, (av mine egne brev).

(Noe som vel burde være en grei/enkel sak.

Så har Skatt Sør nekta å sende meg de.

Så jeg vet ikke hva de har skrevet, om Løvenbalk/Adeler/Gjedde-søknadene.

Så jeg har derfor ikke begynt å kalle meg noe annet enn Erik Ribsskog.

Så da har dere sett i noen 'storebror ser deg-arkiver', hvis dere
kaller meg Erik Løvenbalk Ribsskog.

Må man vel si.

Så dette må jeg klage på.

Også dette med Viken virker litt snodig.

Jeg bodde i Norge, fra 1970 til 2004, (før jeg bodde ti år i England).

Og Viken ble bare nevnt i Snorres kongesaker, (som min nevnte mormor
fikk meg til å lese, under et sommerferiebesøk, som tenåring), og et
strømfirma brukte vel også dette navnet.

Så dette Viken er noe islendinger sier, (må man vel si).

Det er ikke så mye brukt i Norge, (vil jeg si).

Og jeg er født i Drammen, og er vokst opp på Berger og i Larvik, og
har seinere bodd i Oslo fra 1989 til 2004.

Så dette må jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, 30 Mar 2019 02:30:25 +0100
Subject: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>
Cc: postmottak <postmottak@fmoa.no>, Hege Susann Trandal
<hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>,
"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk
Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>

Hei,

på mandag, så dro jeg til Nav i Sandvika.

For jeg hadde så fæl tannpine.

(For en fylling falt ut, da jeg var på McDonalds, for et par måneder siden.

For de har tortilla chips i burgerne, og tuller når jeg bestiller Big Mac).

Og da skrev jeg en søknad, (se vedlegg), om å få rekvisisjon til tannlege.

(En usannsynlig monster-aktig Nav-klient-gubbe, gikk bort til meg,
mens jeg leverte søknaden.

Og fortstyrra/avbrøt/trakasserte, (så Anita i luka måtte irettesette han).

Så jeg mistenker gangland-tendenser der.

For sånn er det hver gang jeg går dit.

Må jeg si.

Og det var også noe lignende som skjedde, mens jeg fylte ut søknaden.

Og under mitt andre besøk der, på mandag, så ble jeg jaget bort, fra
to benker/sitteplasser, av nye landsmenn, som trakasserte/var
klamme/ekle.

Og sånn er det hver gang der.

Så det er som at Putin har en arme av ekle utlendinger der, for å
plage HV-folk/nordmenn osv., som meg).

Hu Anita.

(Som tidligere har sendt meg til et hjem for narkomane, (på toppen av
en 'Flåklypa-vei', da jeg måtte rømme fra Nav i Trondheim, som for
cirka et år siden kasta meg ut i kulda for å dø, og etter å ha bedt
meg handle for 500 på rekvisisjon på Rema og med alt jeg eide i en
koffert og to bager, på veier som ennå ikke var feiet før 17. mai.

Og seinere sa de at de måtte være to for å lage kredittkort som Nav i
Oslo lagde da jeg rømte tilbake til Norge, etter ti år i England, i
2014.

Så det var vel bare for å være ondskapsfulle at de sendte meg, til den
natthjemmet, hvor jeg måtte være, i en hel helg, var det vel.

Og hu Anita svarte meg en gang mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg
bodde fra 2015 til 2017), at 'kjøringa går', når de ikke hadde sendt
meg støtte, istedet for å si at pengene kommer inn på konto, da og da.

Så det var muligens noe ladet, (dette hu sa med 'kjøringa går'), lurer jeg på).

Hu Anita sa, at hu skulle skrive 'Nød' på søknaden.

Noe hu vanligvis ikke gjorde, sa hu.

(Jeg jobber ikke på Nav, så hva de skriver på søknader, det veit jeg ikke).

Jeg gikk så til biblioteket.

For Anita sa at de skulle ringe.

(Istedet for å si at jeg skulle sette meg ned og vente, og så fikk jeg
snakke med en saksbehandler.

Men de har kanskje for mye demon-aktige klienter der.

Så de kan ikke be folk om å vente der).

Og da jeg så at de hadde ringt, (det var noen som skravla høyt/mye på
biblioteket).

Så gikk jeg tilbake.

Og da skulle hu Anita får hu Nav-dama til å ringe tilbake.

Og hu ringte, og hu snakka med pakistansk aksent, (vil jeg si).

Og hu sa at jeg bare skulle be tannlegen om å få faktura, og så ville
Nav betale for at jeg fikset tennene.

(Pakistaner-dama ville ikke si navnet sitt, da jeg spurte hvem jeg
prata med, på slutten av samtalen.

Hu sa da bare: Nav Bærum).

Men jeg gikk så til Galleri Oslo Klinikken, (for pakistaner-dama
forklarte, (da jeg spurte), at man kunne dra til tannleger utenfor
Bærum, selv om Bærum kommune/Nav Bærum skulle betale).

(For jeg har lest at de har en tannlege-vakt, på Galleri Oslo.

Men den var bare åpen på kvelds-kvisten).

Og ei svensk resepsjonsdame, (ei ung ei med brunt hår og underbitt),
sa at de måtte ha en mail, eller noe, fra Nav.

Så de nektet å behandle meg.

Og hu svenska henviste til: 'Kommunal'.

Og da mente hu antagelig Oslo kommune sin tannlegevakt.

Men de åpna ikke før om kvelden.

(Så de er ikke døgnåpne, som legevakta).

Og tannpinen hadde gitt seg, da jeg satt og leste en bok, i sola, på
Sandvika biblioteket, (i andre etasje der, for jeg ble jagd fra PC-ene
i første etasje av noen støyende 'kebab-ungdommer', må man vel kalle
de).

Så jeg tenkte, at jeg fikk heller klage på Nav.

(For på den kommunale tannlegevakten.

Så var det veldig klamt.

Da jeg dukket opp der, så var det gateteater, (virka det som).

Ei dame gikk ut derfra uten tanke på å låse/lukke.

Så døra stod på vid gap der.

Og legevakta er jo døgnåpen.

Så jeg gikk inn.

Men ei negerdame med unge, sa at det var stengt.

Så hu fikk visst lov til å sitte der.

Og hu venta da, fra 15/16 til 19, på at det skulle åpne.

Og det ville vært for klamt, å sitte der, sammen med hu negerdama, vil jeg si).

I 2017 så fikk jeg rekvisisjon av Nav, for å fikse en lignende problem-tann.

(Onkel Runar Mogan Olsen som er tannlege i Ås, (og som har snytt meg
for arv, etter min farfars søsken, som døde barnløse, for min far
frasa seg arv, etter to av min farfars brødre, av en eller annen
grunn), fylte 'alle' jekslene mine med amalgam, på begynnelsen av
90-tallet.

Selv om jeg syntes at det virka rart, at det skulle være hull i alle jekslene.

Men men).

Og da begynte en tannlege på Bekkestua, å bølle/homse med meg.

Noe jeg klage på.

Og en tannlege i Liverpool, (hvor jeg bodde i andre halvdel av 2017,
etter at Drammen tingrett hadde nektet meg å oppløse et sameie, i
mange år, før jeg endelig fikk en brøkdel av pengene, gjennom Runar,
etter at tingretten ignorerte papirer fra en Hurum-advokat som blant
annet Runar hadde skrevet under).

De fiksa den tanna fem ganger, eller noe, høsten 2017.

Så det var også muligens noe tull.

Og den skallet seinere av.

Men den er rotfylt, så den gjør ikke vondt nå.

Men tanna bak får jeg tannpine i, (sånn paracet ikke hjelper), nå og da.

Og sånt bør man vel fikse.

Men Nav lager bare kladdeføre for meg, (må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg bodde i England fra 2004 til 2014.

Og etter finanskrisen, så var jeg arbeidsledig.

Og det var da bare å gå til tannlegen, og så sendte de regninga til
DWP/The Jobcenter.

Så her har Norge litt å lære.

I Norge er det bare kaos, for sosialklienter osv., når det gjelder
tannlege-behandling.

Det var bare flaks at tannpinen ga seg.

Så vi har noe firkanta/byråkratiske systemer, når det gjelder tannlege.

Dette er ikke en velferdsstat verdig, (vil jeg si).

Her burde vi se vestover til England.

For de har mer velferd, (og mindre byråkrati), på dette området, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, 24 Oct 2018 15:08:08 +0200
Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak
<fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, postmottak <postmottak@fmoa.no>,
"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, LbF
Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>

Hei,

jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
'krok-postkasse', som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en
Steinar i resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).

Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv,
i en e-post.

De ønsker kanskje en original faktura.

Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav
blir fornøyd?

Har hun forrige slutta, forresten.

Eller er du sjefen?

Erik Ribsskog

PS.

Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som
var forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og 'skeit' i min
sak), og at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har
forstått det).

PS 2.

Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var
det vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
innboforsikring og pluss-konto.

Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å
selge meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.

Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler
i forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at
innboforsikringen da hadde utløpt.

Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.

For å si det sånn.


24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
> Hei,
>
> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på dette.
>
> Ha en fin dag!
>
> Vennlig hilsen
>
> Hege Trandal Aarsheim
> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>
>
> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
>
> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
> 5020 BERGEN
> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
> E-post:
hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.nohege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no
>
> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
>
> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
> Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
> Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>
>
>

IMG_20190530_0002 paint.jpg
583K

PS.

Her er vedlegget:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter