Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. mai 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært på Kiwi Ensjø, på mandag i forrige uke.

(Noe jeg blogget om i denne bloggposten:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2019/05/mer-fra-norge_13.html).

Så gikk jeg også innom Rema Ensjø, (rett over gata).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Rema hadde også varer på gulvet.

Men det er en måte, å sette opp tørrvarer på.

At man først sprer varene, (fra paller/containere), og så setter de, foran hyllene.

Og så når man er ferdig med det.

Så setter man opp varene, (som en slags treg Pac-Mac som spiser 'kjeks' nesten).

Men da blir jo varene liggende, på gulvet, i X antall minutter/timer/dager.

Så det er kanskje det som hadde skjedd, hos Rema.

(Og at den vare-esken, ikke var ment å stå sånn, i lang tid, (eller om det var en vare, og at en 'idiot' derfor har satt fra seg den esken, ved hylla, istedet for å sette den inn på lageret/kontoret, med en lapp på, for eksempel).

Og dette er snakk om ølbokser, eller flasker.

Og det er jo helt klart barriere-emballasje, (en emballasje som fungerer som en barriere mot fuktighet).

Men det er mulig, at kjedene sine hovedkontor, har noen skrekkhistorier, om sånne varer og, som har blitt forurensa, av å stå plassert på gulvet.

Hm).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Fordelene med den 'Pac Man-metoden'.

Det er at det blir mer rasjonelt, (og mindre 'flying', for de som setter opp varene).

Så det blir mindre kostnader, for butikken, å sette opp varene, (må man vel si).

Men ulempen er at det blir trangere, i butikken, (for kundene), når det står vare-esker foran hyllene.

Og noen ganger, så kan det være sånn, at man ikke ser, de nederste label-listene, (på grunn av alle vare-eskene).

Og en gang, (på Rimi Ringen, (var det vel), på midten av 90-tallet, (da Rimi Nylænde-butikksjef Elisabeth Falkenberg sin venninne Betina, var butikksjef der)).

Så var det spredt så mye varer, (husker jeg), at jeg reagerte på det.

(Dette var vel en gang, som jeg egentlig besøkte min søster Pia, som bodde i Tromsøgata.

Noe sånt).

For da fikk ikke kundene tak i varene, som stod, på nederste hylle, (en del steder).

Siden at de spredte varen-eskene, stod oppå hverandre, (bokstavelig talt), foran hyllene.

(Mener jeg å huske).

Og det er også dette med, at det ikke er 'kosher' liksom, (ifølge Rimi-distriktsjef Anne Kathrine Skodvin), å ha varer, plassert/stående/eksponert, rett på gulvet.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Denne Rema-butikken, hadde også, ei vaskekone, som 'fløy rundt' der, (med en mopp).

Andre ganger så har de noen, som kjører/går rundt, med automatiske gulvvask-maskiner der.

Så hu vaskedama var kanskje en forbedring, (sett fra kundenes synspunkt).

Men likevel, det beste, (sett fra kundenes synspunkt), er nok, hvis de vasker gulvet, før de åpner eller etter stengetid.

(For å si det sånn).

For disse vaskefolka, kommer ofte, rett fra jungelen, liksom.

(Hvis det er lov å si).

Og de har nok ofte, lite kunnskap, om kundeservice, osv.

(For å si det sånn).

Så disse vaskefolka, blir ofte, som en slags plage, for kundene.

(Må man vel si).

Og det kan vel også være skummelt.

På den måten, at folk kanskje kan skli, der som vaskefolka, nettopp har vaska.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Jeg skulle ha 'Rene Hender'.

Og den varene, fant jeg først ikke.

(Den varen har liksom ikke, noe fast plass, i butikkene.

Noe jeg har blogget om tidligere).

Så jeg gikk bort til kassa, for å se der.

Og da sa kassadame, (ei luben/tjukk kroat-dame, (eller noe sånt)): 'Hei'.

(De som er franchise-tagere der, er visst fra Kroatia.

Og noen med samme etternavn, var involvert, i en kidnapping, av hu Svanhild Teigen, som kjøpte leiligheten vår, i Mellomhagen, på midten/slutten av 70-tallet.

Og hu, (Svanhild Teigen), ble så tatt med som gissel, (i en sak som er kjent som 'Torp-saken').

Var det vel.

Samtidig er visst dette, (adressen til Rema Ensjø), Rema/Gladengen Drift sitt hovedkontor, (står det på nettet).

(Selv om det vel er kjent, at Rema/Reitan-gruppen sitt egentlige hovedkontor, er Lade gård, (for å si det sånn), i Trondheim).

Så hvordan dette henger sammen.

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Og jeg har også lest et sted, at denne butikken, (Rema Ensjø), er Rema sin 'test-butikk', (eller noe lignende).

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Siden at disse fargede.

Ofte har en annen kultur, enn nordmenn.

Og siden at de spiser annen mat, osv.

Så tenkte jeg, at det er ikke noe sjakk-trekk, å spørre de, om 'norske' varer.

(Og det er ikke som i England, hvor 'alle' innvandrerne, snakker perfekt engelsk, (siden at engelsk er et verdensspråk).

Men i Norge, så er det ofte så som så, når det gjelder innvandrerne sine norsk-kunnskaper.

Må man vel si).

Så jeg sa ikke noe.

Og jeg kikka heller rundt der.

Og så fant jeg ikke 'Rene Hender'.

Men jeg fant den varen, den andre gangen, som jeg gikk, til 'hoved-kassa', (den kassa som var bemannet, (selv om det vel er en overdrivelse å si, siden at kassadama fløy inn og ut av kassa)).

(Og den varen, var eksponert, sånn at man bare så korkene, liksom.

Så her har Rema tulla.

Må man vel si).

Og etterhvert, så sa kassadama 'hei' igjen.

Men da dukka det opp, en 'elg' der.

(En middelaldrende/eldre nordmann).

Som kun skulle ha to pakker, med kyllingvinger.

(Var det vel).

Og jeg hadde en full handlevogn.

Så jeg lot 'elgen' gå forbi.

Sånn at han ikke skulle stå sånn 'kuk i ræv' liksom, (som de sa i militæret), og 'sprenge meg', (som de vel sier, i langrenns-sendingene, på TV).

Så derfor gikk jeg bort fra kassa, enda en gang.

(Mens kassadama slo inn varene til 'elgen'.

Og la disse, i den ytterste båsen).

Og jeg håpet, at kassadama, da ville gi meg den innerste båsen.

Siden at resten av kundene der, også var 'kiosk-kunder', (som ikke engang brukte handlekurv).

Og det er slitsomt, når disse skal rundt en, (der en står, med en stor handlevogn).

For disse 'kiosk-kundene' er ofte helt jævlige, (de er klamme osv.).

Så det er nok egentlig ofte snakk om, noe slags gateteater.

Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var en kunde der, med tennis-skjorta langt utapå buksa, (som om han hadde kjøpt en for stor tennisskjorte).

Som kun kjøpte en pose smågodt.

(Og han oppførte seg litt 'ladet' vel.

Eller hva man skal si).

Og mens jeg pakka varene.

Så var det en pakistansk 'kiosk-kunde' der.

Og han lot som, at kassadama ikke hadde kjørt ned, den siste varene, (virka det som).

(Pakkisen fikk den innerste båsen, (siden at jeg hadde fått den ytterste båsen).

Så det gikk som jeg hadde frykta.

Det kom en klam elg og kødda.

For da måtte jeg flytta handlevogna, (for pakkisen), osv.

Og jeg så at han liksom først stoppa, og tok opp en pakke kondomer, (hvis man ikke spilte pantomime), fra øverst på bakbåndet.

(Fra øverst, i den ytterste båsen.

Som var 'min' bås).

Og så gikk han, til den innerste båsen, og tok et par varer til med seg.

Så kassadama kjørte ikke ned kondomene, til pakkisen.

(Noe som vel må sies, å være litt rart.

For det var ei voksen kassadama.

Som vel må ha sitti, i kassa, i mange år.

Og som vel er ekspert, på hvordan man kjører ned varene.

For å si det sånn).

Men hvis jeg hadde vært min tidligere klassekamerat Magne Winnem.

(Som er 1.99 høy vel).

Så hadde jeg nok sett, om dette, (med kondomene), var teater, (eller ikke).

(For å si det sånn).

For jeg så ikke dette ordentlig, på grunn av bås-skilleren, (og på grunn at at jeg stod litt unna, ved enden av kassa).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Denne butikken, har hatt noen handlevogner utafor, som jeg har kalt 'Vinland-handlevogner' vel, (på bloggen).

Siden at de vognene så ut som, at de var fra en norsk spøkelsesby, (Rema Vinland liksom), i Amerika.

(Siden at de var så møkkete.

For å si det sånn).

Men de 'Vinland-vognene' var nå fjernet.

Men de har glemt å fjerne gjerdet, foran de.

Så det var kanskje litt 'merksnodig'.

Og at de skal ha varer utafor butikken.

(Det stod noe grillkull osv. der nå).

Det kan man kanskje si, at er som, å oppfordre folk til å stjele.

Og det er visst sånn, at varene skal stå, innenfor kassene, (foran bakbåndet), ifølge min Matland/OBS Triaden-kollega Lene 'Dverg' Larsen.

(Noe sånt).

Og de kunne kanskje også, ha rydda bort, plast-handlevogner der.

(Siden at de nye handlevognene, egentlig har plass inne vel.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:


PS 11.

Det var også sånn, på Kiwi Ensjø.

At to Al Quaida-folk, liksom.

De dukka opp der, (etter meg), og kjøpte, noe fra Mars, liksom.

(Mens jeg pakka varene).

Det var kanskje 20 små plastflasker, (med et eller annet i).

(Biola, (eller om det var en lignende vare i England), blir vel solgt, i lignende små plastflasker.

Mener jeg å huske).

Så det var litt 'merksnodig', (og muligens som noe gateteater).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter