Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. mai 2020

Hu her har vært nabo med min farfars søsken, (som ingen av har noen levende etterkommere), før hu gifta seg med en herr Wahl, muligens min grandonkel Gunnar Bergstø sin sjef, (på Holmsbu Canning), Reidar Wahl, som vel også eide et lite/mystisk hus, (som stod på tunet utafor min oldefars hus), som min farfars søsken seinere kjøpte. (Fra Bergens Arbeiderblad 15. september 1959)


https://www.nb.no/items/cb9e10f0a84c4ee0dd71b1f456cc581d?page=0&searchText="cecilia%20rosati"

PS.

Her er mer om dette:


(Samme link som overfor).

PS 2.

Jeg mener forresten å ha lest, at Alberto Rosati, (som var min 'kunstmaler-grandonkel' Gunnar Bergstø sin læremester og nabo), var fra Toscana.

Men datteren er visst fra Venezia-traktene, (står det i artikkelen overfor

Så faren til Alberto Rosati, var kanskje fra Toscana.

Og så var mora kanskje fra Venezia/Veneto.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg meldte meg ganske nylig ut, av en Holmsbu-Facebook-gruppe.

(Siden at jeg ble frika ut av en administrator, som var litt, som en original.

Og som bare skreiv noe tull, (om mitt hjemsted/oppvekst-sted Berger), på den nevnte Holmsbu-Facebook-gruppa).

Og på den samme Facebook-gruppa, (det er egentlig snakk om to Facebook-grupper, som denne administratoren har, mer eller mindre sponset, av de lokale næringslivet), så var det også, en pensjonert Hurum-lensmann, som dreiv og skreiv.

Og han mente at Rødstrand, (som var Olof Wold Thorne sitt Holmsbu-hus, bortsett fra at han vel døde, før bygget ble helt ferdig), hadde blitt leiet ut, til Reidar Wahl, etter krigen, (var det vel).

Men det var nok heller sånn, at Reidar Wahl gifta seg, med Cecilia Rosati.

Og at han derfor brukte Rødstrand, (sammen med sin kone), som et slags feriehus, da.

(Noe sånt).

Eller om han leide Rødstrand.

Og så ble sønnen hans gift med Cecilia Rosati.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Alberto Rosati, (Cecilia sin far), likte ikke Mussulini sin fascisme, (fra Drammens Tidende 15. november 1947):


https://www.nb.no/items/ce8b3eabf07a511b565dffb9e9e4f62f?page=5&searchText="rosati"

PS 5.

På de nevnte Holmsbu-Facebook-gruppene.

Så har det at Alberto og Ragna Rosati flytta, fra Roma til Firenze, under krigen.

Det har blitt til, at de bodde i Holmsbu, under krigen.

(Noe sånt).

Selv om det vel kan hende, at de også var der.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Johan Wahl er visst navnet på Cecilia Rosati sin ektemann, (fra Arbeiderbladet 8. august 1959):


https://www.nb.no/items/aaa3ebe34210ba4ea8d7a440969d55de?page=3&searchText="johan%20wahl"

PS 7.

Alle de tre halv-italienske søstrene, (som var veldig omsvermede, ifølge den nevnte Holmsbu-Facebook-gruppen), fikk seg visst norske ektemenn, (fra Aftenposten 12. september 1994):


https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/73797/9/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query="ragna+rosati"

PS 8.

Så selv om mine grandonkler Gunnar Bergstø, Otto Bergstø og Idar Sandersen alle døde som gamle ungkarer.

Så hadde de ihvertfall noen halvt sydlandske skjønnheter, (som brukte nabohuset som feriehus), å 'sikle på'.

(For å si det sånn).

Så det kan muligens ha vært noe lignende, av den TV-serien 'Neste Sommer'.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Cecilia Rosati Wahl og Johan Wahl fikk en legesønn, (fra Norges leger : 1996. B. 5 : Schübeler, M.F.A.I.-Åvitsland, V):


https://www.nb.no/items/bf9ba5d4b133880c01b70d60e23bc4b2?page=597&searchText="cecilia%20maria%20chiara"

PS 10.

Han Erling Kolstø, (som skrev nekrologen etter min grandonkel Idar Sandersen), er visst ektemannen til Livia Rosati, (fra DT/BB 26. juli 1988):


https://www.nb.no/items/2eea9d5aa85d39852a1f9549ec488703?page=23&searchText="livia%20rosati"

PS 11.

Disney får på pukkelen av den mellomste Rosati-søsteren, (fra Fredrikstad Blad 6. november 2001):


https://www.nb.no/items/0c44ad13e54579c369d6b0ceca0460c1?page=47&searchText="simonetta%20saenger"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter