Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. mai 2020

Nå har jeg satt på kryptering, på johncons-blogg, sånn at det skal være mulig å lese bloggen, over en sikker forbindelse


PS.

Jeg har også endret på bilde-linkene, i headerne, sånn at de nå har https-adresse, (istedet for http).

(For å få bort, en stygg varsel-trekant/melding, som ellers dukka opp, hvis man leste bloggen, på Opera eller Chrome.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den gule firkanten øverst.

Om at Blogger skal bytte interface.

Det er for bloggerne, og ikke for blogg-leserne.

(For å si det sånn).

Jeg har ikke hatt tid til å se på det enda.

Men det virker litt, som noe slags masing, (fra Blogger/Google), må man vel si.

Og å være en sånn 'test-person', (for å prøve ut en slags 'beta-versjon'), det burde vel være frivillig.

(For de som har mye fritid.

Og som synes at alt nytt er spennende, liksom.

Noe sånt).

Her pisker de nesten folk, til å være forsøkskaniner, (må man vel si), når de sier at de anbefaler folk, å bytte interface, med en gang.

(Det er kanskje ikke så morsomt, for folk, (som meg), som har brukt det gamle interfacet, siden 2007.

For å si det sånn).

Men det er mulig, at dette er noe, som er litt 'lost in translation'.

(Eller noe lignende).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



PS 4.

Det samme må gjøres, på johncons-REISE, johncons-FOTBALL og johncons-MUSIKK, osv.

Så det skal jeg prøve å få gjort, (innimellom rapportering av nettmobbing-mailer osv.), iløpet av de neste dagene.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg kan også ta med om, at både Chrome og Blogger, er Google sine programmer/selskaper.

Men selv om Chrome kom med en feilmelding, når man leste bloggen min der.

Så var det ikke sånn, at Blogger varslet, (på mitt 'blogg-redaktør-inferface'), om hva jeg burde gjøre, for å få bort, den nevnte feilmeldingen, (fra Chrome og Opera).

Men de bruker visst istedet det 'varsel-feltet', for å gnåle, om et nytt interface.

Så det blir litt 'russisk', (må man vel si).

(Noe sånt).

For jeg måtte søke, ganske mye, (på nettet), for å finne ut, hva som trengtes å gjøres, for å bort, den nevnte feilmeldingen/'varsel-trekanten', (som blogg-leserne har fått opp).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er også sånn.

At da jeg begynte å blogge, i 2007.

Så var det ingen som hadde hørt, om https.

(Det fantes bare http.

For å si det sånn).

Men det, (https), har kommet seinere.

Og de bloggene osv., som kun bruker http nå.

De får varsel-meldinger, (som blogg-leserne ser), fra browserne, (muligens med unntak av Firefox).

Men betyr det, at alt som var på nettet, i 2007, var dritt/usikkert, da.

For alt fra den tida, får nå masse varseltrekanter osv., (fra Opera/Chrome), virker det som.

Men det fikk ikke disse bloggene/nettstedene, i 2007.

(For å si det sånn).

Så her er ikke nettet bakoverkompatibelt, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter