Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. juli 2020

Det her er ho Christine, fra Arvato/Microsoft. (Fra Tromsø 6. april 2009)


https://www.nb.no/items/b8b7d78f4e4602edf58e41312a02b271?page=17&searchText="christine%20hansen"

PS.

Ho Christine har visst drevet med turn, (og i England, så studerte hu visst fashion-klesdesign, på Liverpool Community College, og hu begynte visst også etterhvert å jobbe, på mitt tidligere stamsted Hannahs):


https://www.nb.no/items/3a285847c492d337ccdfdf711b9e169e?page=23&searchText="christine%20hansen"

PS 2.

Et par år etter at jeg slutta på Arvato.

Så gikk jeg en tur på byen, i Liverpool.

(Muligens for å feire noe med nettbutikken min.

Eller noe lignende).

Og da møtte jeg to engelske jenter, like ved Concert Square, (hvor de mest populære utestedene lå).

Og de lurte på om jeg hadde jobba sammen med Christine, (de uttalte det med stum 'e'), på Arvato, (eller om de sa Microsoft).

Og så pekte de og forklarte, at de hadde studert 'fashion', sammen med ho Christine, på Liverpool Community College.

(Som lå like ved).

Men ho Christine var bare 17-18 år, da jeg jobba sammen med henne, på Arvato.

Og hu så vel enda yngre ut.

Så jeg trodde, at hu var del, av en norsk familie, som bodde, i Liverpool noen år, (fordi at faren hadde fått seg en viktig jobb i utlandet liksom).

(Noe sånt).

Så jeg visste ikke, at hu bodde i England, som en ungkars-kvinne, liksom.

(For å si det sånn).

Jeg trodde at hu var, en ungdomsskole-jente, (eller noe), som fortsatt bodde hjemme hos sine foreldre.

(For å si det sånn).

Jeg skjønte ikke, at hu var en ung dame, som bodde aleine, i utlandet.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

På Arvato, så jobba det, ei finsk dame, (Maija Salminen), som en gang 'anga' ho Christine, til en norsk Team Leader, (muligens Marianne Høksaas eller Line Slettvold), husker jeg.

Og det gjorde hu finske, mens hu satt ved siden av meg, (vi chatta på engelsk, mellom samtalene).

(For å si det sånn).

Og det var fordi, at ho Christine, hadde hatt en så 'rabiat'/uhøvla/rasende tone, når hu svarte telefonene, (rett foran oss), den dagen.

(Noe sånt).

Så hu finske begynte nesten å smile/le, (av ho Christine), og mente at det ikke gikk an, å svare telefonene, på den måten.

(Sånn som jeg husker det).

For hu Christine var nesten komisk da, (når hu svarte telefonene med en rasende tone, for så å stikke fra sin kontorlandskap-plass).

(For å si det sånn).

Men jeg tenkte vel, på ho Christine, mer som en slags 'maskott', (for Microsoft-produktaktiveringa), siden at hu var yngstemann.

(Og det var også sånn, at hu Christine begynte der før meg.

Så det var ikke sånn at jeg var fadderen hennes der, (eller hadde ansvaret for hennes opplæring der).

For å si det sånn.

Og det var heller ikke sånn, at ho Christine, var involvert, i min opplæring der.

Det var Marianne Høksaas, (og Tone Blomli Johnsen), som lærte meg opp der.

For å si det sånn.

Og ho Christine jobba heller ikke heltid der, (som meg), men hu jobba deltid, (ved siden av kles-design-studier).

Sånn som jeg husker det.

Og jeg tenkte muligens, at kundene bare syntes, at Christine var morsom, (selv om hu var sinna, mens hu svarte telefonene).

Siden at hu presenterte seg som: 'Ho Christine', (når hu svarte Microsoft-telefonene), noe som nesten høres komisk ut, (eller som noe originalt), for østlendinger/'søringer', (må man vel si).

Og hu hadde kanskje også, en litt barnslig stemme/tone, (når hu svarte Microsoft-telefonene).

Noe sånt).

Så jeg sa ikke noe, (da hu Maija klagde, (til enten Marianne Høksaas eller Line Slettvold), på ho Christine sitt raserianfall).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var faktisk ingen, som introduserte meg, for ho Christine, (eller nevnte henne).

Da jeg begynte på Arvato.

(Og heller ikke seinere, så var det noen, (av de norske), som nevnte henne, (mens jeg var der).

Sånn som jeg husker det).

Så det var nok derfor, at jeg ikke skjønte ho Christine.

(Det var først etter at jeg slutta der, at jeg fikk vite, at hu studerte på Liverpool Community College.

For å si det sånn).

Og jeg trodde kanskje derfor, at ho Christine var yngre, enn det hu var.

(For å si det sånn).

Og siden at jeg ikke visste noe, om ho Christine.

Så var det ikke sånn, at jeg gjorde noe, når hu klikka.

Men jeg bare la det på minnet, da.

(For å si det sånn).

Men hu finske klagde, til hu norske Team Leader-dama.

Men de var jo begge kvinner, så det var kanskje lettere for de, å diskutere, ho Christine.

Hu finske hadde kanskje blitt presentert for ho Christine.

(Hva vet jeg).

Men det hadde ikke jeg.

Og derfor holdt jeg kanskje kjeft, når det var noe, om henne, (som var nesten 20 år yngre enn meg), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også mulig, at vi i Norge, har en annen kultur.

Etter den tyske okkupasjonen, (under andre verdenskrig), osv.

(Finland har vel ikke vært okkupert av nazistene.

For å si det sånn).

Og at vi ikke angir, og at vi er solidariske, (for å si det sånn).

Da jeg jobba som butikksjef, i Rimi.

Så ville jeg nok muligens ha unngått å gitt vedkommende en fast kontrakt.

(Hvis medarbeideren var ringehjelp, (da dette skjedde).

For eksempel).

Men Christine hadde jo jobbet der, i mange år.

Og jeg var ikke leder der.

Og jeg var kanskje litt opptatt, av å underholde, hu finske, (innimellom telefonene).

Og jeg så vel på det, at Christine klikka, som noe komisk nesten.

Og de andre på Arvato, var heller ikke så pliktoppfyllende, osv.

(De bare aktiverte alt, sa Margrethe Augestad.

Den første tida jeg jobba der).

Og han Michael, (en voksen/middelaldrende ire som hadde bodd i Sverige), var vel like sur/affektert/gretten/sint ofte, på telefonen.

(For å si det sånn).

Og dette var ikke egentlig Microsoft.

Men det var Arvato.

Så hva som var Arvato sitt hovedmål, (noe en organisasjon skal jobbe sammen mot).

Det var ikke helt klart, da.

(Som jeg vel har forklart mer om, i min arbeidssak.

For å si det sånn).

Så det hadde kanskje vært lettere, hvis dette ikke hadde vært en outsourcet avdeling/organisasjon.

Grunnen til at jeg lå litt lavt der, (og ikke søkte lederjobber i begynnelsen), var jo de politi-sakene mine, i Norge.

(Jeg prøvde å anmelde drapsforsøk mot meg, på Løvås gård i Kvelde, sommeren 2005, osv.

Men politiet ville ikke tjene meg.

Og dette gjaldt både politiet i Norge og politiet i England.

Så jeg var litt i sjokk, (på den tida).

For å si det sånn).

Og den Arvato-jobben, var alt jeg hadde liksom, på den tida.

Så jeg lå litt lavt, det første året der cirka, (og jeg tok heller ikke opp en sak, angående at de sletta all overtida, som jeg jobba, jula 2005, da jeg liksom redda avdelinga, siden at jeg var den eneste, som ikke dro hjem på ferie, i jula, og derfor satt aleine der, hele nyttårsaften, blant annet, og svarte telefonene, fra hele Norden, for å si det sånn).

(For å si det sånn).

Og jeg hadde heller ikke jobbet i utlandet før.

Så jeg prøvde å roe ned ting der, (det første året cirka, før begeret til slutt rant over).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Da jeg var arbeidsledig, i England, under finanskrisen.

Så tenkte jeg, at jeg skulle ta noen webdesign-kurs osv., på Liverpool Community College.

(Dette var før jeg visste, at ho Christine hadde gått der).

Men da ble kursene alltid avlyst, (av en eller annen rar grunn), av Liverpool Community College.

(Noe jeg har blogget om.

For å si det sånn).

Så det ble aldri noe av, at jeg skulle ta kurs der.

Men da så jeg på Liverpool Community College, som noe litt traust, hvor arbeidsledige kunne gå, for å få noe på CV-en, mens de var arbeidsledige, liksom.

(Sånn at arbeidsgiverne ikke skulle tro, at man bare satt hjemme og stura, (under finanskrisen), liksom.

Og for å ha noe å gå til, (istedet for jobb), liksom.

For å si det sånn).

Så Liverpool Community College var nok ikke like fint, som å gå, på University of Liverpool eller John Moores University, (eller LIPA).

Men i Tromsø, så tror de kanskje, at ho Christine, har hatt en kjempebra jobb, for Microsoft.

(Og så var det egentlig en minstelønn-jobb, (mer eller mindre), for Arvato).

Og at hu har gått på et prestisjefullt universitet, (i England), osv.

(Og så var det egentlig noe for arbeidsledige osv., liksom.

For å si det sånn).

Hva vet jeg.

Så ho Christine var kanskje litt flau, (på Arvato), siden at hu ikke gikk, på et ordentlig universitet.

(Og jeg hadde jo gått på NHI, HiO IU og University of Sunderland.

Samt jobbet som butikkleder/butikksjef, i mange år).

Så ho Christine ville muligens ikke snakke med meg.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Ho Christine sa også til meg, på Facebook, for noen år siden.

At hu hadde bodd, i tretten år, i England.

Men hvis det er henne, som driver med turn, (i Tromsø), i det første PS-et, (i 2002).

Så virker jo ikke det så sannsynlig.

Da er det vel mer sannsynlig, at hu bodde, i Liverpool, fra 2004 til 2008, (for eksempel).

(Noe sånt).

Selv om det virker litt rart, at hu ville ta noe sånt, ut av lufta.

Så det er mulig, at hu har noe slekt i England, og at hu har gått litt på ungdomsskole der, (for eksempel).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2014/08/mer-fra-facebook_48.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter