Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. juli 2020

Tante Lete, (min fars samboer Haldis sin søster), døde visst i fjor


PS.

Jeg ringte tante Lete fra Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Og hu fortalte, (av en eller annen grunn), at det bodde mange amerikanere, på Tysnes-halvøya, hvor hu og Haldis var fra.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ifølge min fars stesønn Viggo, så døde visst tante Lete, for fem år siden, (forstå det den som kan):


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152729676492385&set=a.94965862384&type=3&theater

PS 3.

Det kan være, at tanten overfor, er en annen av Haldis sine søstre.

Hm.

Tante Lete hadde muligens gråere hår.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Tanten Viggo skriver om, er visst en Leknes, (og tante Lete het jo Ueland, og hadde vel ingen barn):


(Samme link som overfor).

PS 5.

Dette er visst Haldis som vetlen, (hu ligner kanskje litt, på min tidligere Bergeråsen-nabo Aina Svendsen):


https://www.nb.no/items/a018145178f60ce103f22f63d318f530?page=371&searchText="haldis%20brekke"

PS 6.

Hu som døde i 2015, må ha vært tante Asbjørg:


https://www.nb.no/items/a018145178f60ce103f22f63d318f530?page=419&searchText="odd%20bjørn%20humblen"

PS 7.

Jeg ble dratt med på et middagsselskap, (i Rødgata), på Gulskogen, (hvor min far, Haldis og Haldis sin sønn Jan Snoghøj eide et tidligere bedehus), høsten 1988, (var det vel).

Og da lurer jeg på, om det var tante Asbjørg og hennes ektemann Jan Leknes, som sa, (mest til min yngre søster Pia, (vår stesøster Christell skulka middagsselskapet)), at det var bare, å røyke og drikke, så mye vi ville/klarte.

(Noe sånt).

Det ble vel sagt, at han Jan, hadde sin egen butikk, (i/ved Bergen).

(Noe sånt).

Så det var nok de.

(Selv om Haldis har flere søsken/svogere.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Mer om min 'bonus-tante' Asbjørg:


PS 9.

Det å si: 'Tante Lete'.

Det var visst noe min stesøster Christell sa, som liten, (sa min søster Pia en gang, på 80-tallet).

Og det var visst fordi, at Christell, ikke klarte å si: 'Anne Margrethe'.

(Fortalte tante Lete meg.

Den gangen jeg ringte fra England.

Må det vel ha vært).

Så Christell sa visst istedet 'Lete', da.

(Ifølge min søster Pia.

Selv om dette, (at Christell sa Lete), vel må ha vært, på første halvdel av 70-tallet.

Det vil si ihvertfall fem år før min far ble kjent med Haldis.

Så hvordan Pia visste dette, (at Christell sa Lete), det kan man kanskje lure på.

Men det var kanskje sånn de prata om, nede i 'Haldis-huset', (i Havnehagen).

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter