Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. juli 2020

Hu blondina kan si, at hu ikke liker skjegg. Men hu kan ikke si, at hu ikke liker mørk hudfarge, (for da blir det rasisme). Men begge deler er noe med utseende. Så da blir det dobbeltmoral, (må man vel si)


https://www.aftenposten.no/kultur/i/e8A4ea/Fjernet-Paradise-Hotel-episode-i-alle-land-etter-omstridt-uttalelse

PS.

Jeg vet ikke om det er feil, at enkeltpersoner, foretrekker sin egen rase og kultur, fremfor andre raser og kulturer, (når det gjelder valg av partner/ektefelle).

(Det betyr jo ikke, at man dermed planlegger å bruke negre, som slaver, på bomullsplantasjer, liksom.

For å si det sånn.

Det betyr ikke, at man ønsker, å være slem, mot de fargede/fremmedkulturelle.

I tilfelle noen trekker raske konklusjoner.

For å si det sånn).

Det er vel naturlig å foretrekke en av sin egen rase og kultur, (når det gjelder valg av partner/ektefelle), må man vel si.

(Det er visst naturlig for menn, å ønske å ha unger, som ligner på en selv.

Noe sånt).

Det å likestille fremmede kulturer med sin egen.

(Som man vel må gjøre, i våre dager.

Hvis man ikke vil bli kalt rasist).

Det virker som en veldig merkelig/rar ting å gjøre.

(Må man vel si).

For eksempel så er vår vestlige kultur veldig moderne.

Mens folk fra den tredje verden, ofte har en kultur, som er veldig gammeldags, i forhold.

Så å søke seg mot noe veldig gammeldags.

Gir det noe mening?

Det kan man kanskje lure på.

Og jeg så selv ikke en neger, før jeg var 6-7 år gammel, (husker jeg).

(Min mor og stefar dro med min lillesøster Pia og meg, inn til Oslo, for å se på slottet.

Og vi så en neger, i Grensen.

Og da glante Pia og jeg fælt, ut av bilvinduet, husker jeg.

For ingen av oss, hadde noen gang sett, noe så rart.

For å si det sånn).

Så for meg, så blir det som noe absurd, (eller sjokkerende), å tenke på, å være i familie, med negre.

Og da Arne Næss giftet seg, med Diana Ross, på 80-tallet.

Så sa hans kamerater, (ifølge avisene), at sorte damer, de kunne man ha som elskerinner.

Men man giftet seg ikke med de.

(For det var ikke stuerent, da.

For å si det sånn).

Så det er den typisk norske holdningen til dette, (kan det virke som).

Men det er kanskje ingen som tørr å bruke ytringsfriheten sin lenger, (når de sorte river ned statuer osv., i andre vestlige land).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken.

(Noe jeg jobba som fra høsten 2000 til våren 2001).

Så ansatte jeg ei somalisk dame, på søtten år, som het Luly.

(For hu var den eneste som spurte om jobb der, på den tida.

Dette var vel like etter at jeg begynte der).

Og hu ville noen ganger si ting, rett ut i lufta.

(Av en eller annen grunn).

Og en gang så sa hu, (rett foran meg), at de i Afrika var svarte/stygge, for å skremme dyra.

Så det at svart hudfarge er så pent.

Det veit jeg ikke.

Det er kanskje noe man sier, for å være høflig.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så leste jeg på nettet, om at damene i Norden, fikk blondt hår, under steinalderen, (eller noe lignende).

(De som fikk blondt hår, må ha levd isolert lenge.

For å få håret til å bli så lyseblondt, (stod det).

Noe sånt).

Og det var fordi, at menn syntes, at blondt hår, var mer attraktivt.

Så vi i Norden har visst de mest attraktive damene/folka.

(Selv om min lederkollega Merete, på Rimi Bjørndal.

En gang sa til meg: 'Du vet at mørkt hår er idealet for menn', (eller om hu sa: 'Du vet at mørkt hår er idealet').

Da hu så at håret mitt egentlig var blondt, (jeg pleide å ha litt Wella Pearl Styler i det, så det så kanskje litt mørkere ut, på grunn av det), i sola, nede ved Aker Brygge, (når vi skulle på båttur for Rimi-assistenter), sommeren 1998.

Husker jeg).

Og da er det jo ikke så morsomt for oss, når det dukker opp mindre attraktive folk her, (i Norden).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter