Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. juli 2020

Femti år

I går så fylte jeg 50 år.

Jeg var da på København-cruise, (med Crown Seaways).

(Noe jeg skal blogge mer om seinere).

Og jeg trivdes ganske greit, med å være, en feit førtiåring, liksom.

Så 50 års-dagen er en tøff dag.

Ihvertfall for meg som er en arbeidsledig ungkar.

(Som har blitt sveket av alle mine kamerater og slektninger.

For å si det sånn).

Men jeg hadde en flaske Valhalla, (fra tax free-en), og noen ølbokser, som jeg feira med, (på ferja).

Jeg hørte at Alex Rosen og de, på Radio Rock, sa at 70 var gammalt.

(Her om dagen).

60 er gammalt, (må man vel si).

50 er halv-gammalt, (må man vel si).

Men at jeg har blitt 50, må vel nesten sies å være, en slags prestasjon.

Etter at jeg har blitt tulla med, av britiske, norske og danske myndigheter, (siden før jeg starta denne nød/rettighetsbloggen, i 2007).

(I 2014, så var det jo sånn, i et par måneder, i England, at jeg måtte leve av, å leite etter småpenger, på gata, (fordi at jeg ikke fikk sosialstøtte, av the Jobcenter).

Og i 2015, så var sånn, i to-tre måneder, at jeg måtte leve av, å samle tomflasker, i København, (fordi at jeg ikke fikk sosialstøtte, av danske myndigheter).

Og jeg ble også tvangsinnlagt, av norsk politi osv., tidligere det samme året.

For å si det sånn).

Og noen av mine tidligere klassekamerater.

(Ole Tonny Bergum og Carl Fredrik Fallan).

De opplevde jo ikke, å bli 50 år.

Så jeg har tatt noen skåler for de, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Min far hadde, (på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet), en kamerat, (fra førstegangstjenesten), som var purk, (i Oslo).

Og en gang, (på begynnelsen av 80-tallet, var det vel antagelig), så dro min far med meg, på besøk, til denne purken.

(Dette var en gang, som vi var i Oslo, (og omegn), for å levere køyesenger.

For vår møbelfabrikk Strømm Trevare, (som min farfar Øivind Olsen starta, i sin tid).

For å si det sånn).

Og da hadde han purken, en flaske veldig fin vin, (var det vel), stående i barskapet.

(Forklarte han til min far).

Og den flaska, skulle han purken knerte, på 50 års-dagen, (sa han).

(Han var vel da i 30/40-åra).

Så det er visst vanlig, å ha noe sterkt/godt å drikke på, når man fyller 50.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var vel forresten sånn, at han purken, (som min far kjente), hadde to-tre flasker, med veldig fin/dyr vin, i barskapet, (eller om disse flaskene bare stod i en reol-hylle).

(Noe sånt).

Og den ene flaska skulle han drikke, på 50 års-dagen, da.

(Sa han purken, til min far).

Men når han skulle drikke de andre flaskene.

(Som vel var like fine/dyre).

Det husker jeg ikke lenger nå.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter