Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. juli 2020

Jeg lurer på om hu her gikk i klassen min, på Torstrand skole, (hvor jeg gikk fra høsten 1978 til høsten 1979). Fra Østlands-Posten 25. august 1984


https://www.nb.no/items/b8388bc8f4cb2394dd8422590aa78967?page=9&searchText="heidi%20nøkleby"

PS.

Etter at jeg flytta, til min far, på Bergeråsen, høsten 1979.

Så ble visst min lillesøster Pia venninne, med hu Heidi.

(Fortalte hu, en gang.

I Jegersborggate).

Og noen år seinere.

(Dette må ha vært før Pia flytta til min onde stemor Haldis.

Noe hu gjorde våren 1982).

Så arrangerte Pia, (av en eller annen merkelig grunn), en løpekonkurranse, mellom meg og Heidi, (var det vel muligens), utafor Larvik Turn sin arena Lovisenlund.

Og Heidi, (som visst har vært en talentfull skøyteløperske, ifølge Østlands-Posten), og jeg, løp like fort.

Så vi fikk samtidig, et stål-wire-gjerde, (som ikke var så lett å se i farta), i magen.

Så vi lå begge, og okka oss, (noen meter fra  hverandre).

Men jeg kom meg først opp, (for å si det sånn).

(Så Pia og jeg, stod og så på hu Heidi.

Som lå og vrei seg, på bakken, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og så gikk vi gjennom Bøkeskogen.

Og Pia og Heidi fant noen mosedotter, som de holdt mot skrittet, (utapå de trange olabuksene sine).

Sånn at det liksom så ut som, at de hadde fått seg kjønnshår nedentil.

(Noe sånt).

Og så forklarte de, (det var vel Pia), at en gang, så hadde de sølt masse håndsåpe, (eller noe lignende), utover veggene, på dame-doen, på Grand hotell.

Og så hadde en mann, (en pikkolo/hotelldirektør/resepsjonsvakt, eller noe lignende), sagt at de måtte rydde opp/vaske der.

(Noe sånt).

Meg jeg pleide alltid å få noen lommepenger, av min far, når jeg skulle på helgebesøk til min mor, (i Larvik).

Så jeg dro heller ned til butikkene, i Larvik sentrum, (før de stengte), for å kjøpe noe godteri, osv.

(Butikkene stengte ganske tidlig, (på lørdager).

På slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

For å si det sånn).

Istedet for å bli med Pia og Heidi, som visst skulle drive med noe mer faenskap, nede på Grand hotell.

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter