Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. juli 2020

Mer om Frode Kølner sin tante Eva. (Fra Østlands-Posten 4. januar 1984)


https://www.nb.no/items/a3464cc43023a336c4b790fe059e5128?page=3&searchText="kølner"

PS.

Det er forresten litt 'vranglære', det som står i artikkelen overfor.

(Må man vel si).

For Eva Kølner flytta mye tidligere, til sykehus/sykehjem.

(Enn det som står i artikkelen overfor).

For jeg ble dratt med, (av Frode og faren), for å besøke Eva Kølner, i Gurvika, sommeren 1978.

(Må det vel ha vært.

For Frode og faren visste ikke hvem min mors foreldre var, på den tida.

For de turte ikke å bli med og besøke de, (i Nevlunghavn).

Husker jeg).

Og det nevnte Guvika-oppholdet, (til Eva Kølner, sommeren 1978), var et avbrekk, fra sykehuset/sykehjemmet.

Jeg bodde i Larvik sentrum, (Jegersborggate), fra våren 1978 til høsten 1979.

Og jeg var nesten mer hos Frode Kølner og de, (på dagtid), enn hos min mor, (i Jegersborggate).

(Fra våren 1978).

Så jeg vet, at Eva Kølner bodde, på Larvik sykehus, (eller om det var Larvik sykehjem), i 1978 og 1979.

(Det er mulig at en del av Larvik sykehus er/var sykehjem.

Hva vet jeg.

Hu bodde i tredje etasje der, (var det vel).

Vi måtte ihvertfall gå opp noen trapper

Husker jeg).

For Frode dro meg med for å besøke Eva Kølner, (på Larvik sykehus/Larvik sykehjem).

Et par ganger.

Eva Kølner bodde ikke en eneste dag, hjemme i Trygves gate, etter at jeg ble kjent med Frode Kølner.

(Noe jeg ble våren 1978).

Tørr jeg å påstå.

(Hu bodde kun på Larvik sykehus/Larvik sykehjem, (mens jeg kjente Frode Kølner).

Unntatt om somrene, når hu noen ganger ble dratt med til Gurvika.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå må jeg innrømme, at jeg ikke har snoka så mye rundt, på tomta, til Larvik sykehus.

(Selv om Frode Kølner dro meg med for å spille badminton der.

En sommer rundt midten av 80-tallet).

Det er mulig, at sykehjemmet ligger, på samme tomt, (eller i samme kvartal/strøk), som sykehuset.

Og at begge byggene, er bygget, i samme stil.

Og at det derfor virker litt som, at det er snakk om samme bygg.

(Noe sånt).

Det kan muligens være sånn, at Eva Kølner lå på Larvik sykehjem.

Og at det bygget, ligger rett ved siden av Larvik sykehus, (sånn at det nesten ser ut som, at det er snakk om, samme bygningskompleks).

(For å si det sånn).

Frode Kølner brukte en inngang, som lå, i Sverres gate, da han skulle besøke sin tante Eva.

(Mener jeg å huske).

Og Frode Kølner visste meg også, at de hadde, en brusautomat, på sykehuset/sykehjemmet.

I et slags kjeller-rom, (med inngang fra Sverres gate), som var åpent, for almenheten.

(For å si det sånn).

Dette var samme type brusautomat, som idrettsforeningen på Lambertseter hadde, like ved de offentlige/kommunale tennisbanene der, (som Magne Winnem først dro meg med til), på første halvdel av 90-tallet, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Faren til Frode jobba i kommunen, (fra Østlands-Posten 20. desember 1986):


https://www.nb.no/items/9bfa36cb3c51bc70787fea2430a246b5?page=23&searchText="kølner"

PS 4.

Frode sin farmor, (Ragnhild Kølner), var visst i indremisjonen, (fra Østlands-Posten 23. oktober 1948):


https://www.nb.no/items/e893435657a430709d4b4877f1265841?page=1&searchText="fru%20kølner"

PS 5.

Farfaren til Frode var lærer, (fra Østlands-Posten 1. april 1961):


https://www.nb.no/items/22476e0eeb335c8ec3b39c576d8865b5?page=3&searchText="ragnhild%20kølner"

PS 6.

Her kan man se mer om, at det er vranglære, i nekrologen, øverst i bloggposten, for Eva Kølner bodde visst på sykehjem, allerede i 1977, (fra Østlands-Posten 28. november 1977):


https://www.nb.no/items/3751ee7f3fcc08f547f009d0e5d0f7f6?page=11&searchText="kølner"

PS 7.

Det at Eva Kølner snakka så mye, med Østlands-Posten sin journalist, i 1977.

Det lurer jeg også litt på.

(Jeg tror det må ha vært mest hu andre Eva som snakka.

For å si det sånn).

For Frode og faren, dro meg med, for å møte Eva Kølner, et par-tre ganger, året etter, (må det vel ha vært).

Og da kunne hu bare, lage noen slags grynte/stønne-lyder, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Mer om Eva Kølner sin bortgang, (fra Østlands-Posten 11. januar 1984):


https://www.nb.no/items/9d340c9604c947649967b18c8fedb0ae?page=15&searchText="kølner"

PS 9.

Enda mer om Eva Kølner sin bortgang, (fra Østlands-Posten 10. januar 1984):


https://www.nb.no/items/566148d6fa50dacf0c70b0c2eb8762cb?page=11&searchText="kølner"

PS 10.

Østlands-Posten kommer visst bare, med vranglære, om Kølner-familien, for de skriver, at moren til Frode, hører hjemme, i Sverres gate, men hu har bodd i Trygves gate, siden Ålesund brant, for å si det sånn, (fra Østlands-Posten 21. mars 1981):


https://www.nb.no/items/c48722e6b65b5748465bb09d3343e25d?page=19&searchText="kølner"

PS 11.

Frode sin tante Eva, ligna forresten, på Frode sin mor Klara, (vil jeg si).

Forskjellen var vel, at Eva ikke kunne snakke.

Og at Klara snakka sørlandsdialekt, (siden at hu er fra den kommunen, (Lyngdal), som tidligere hadde en ku, i kommunevåpenet).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Rett skal være rett.

Huset til Frode Kølner og de, ligger i krysset Trygves gate/Sverres gate.

Men det har adresse Trygves gate.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Her er forresten et bilde av Frode sin mor Klara, (er det mulig å se forskjell på henne og tanten, (i PS 6)):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter