Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 2. august 2020

Da Siri Rognli Olsen, (fra Ranheim), og hennes venninne, (ei som minner om Berit Nordstrand), besøkte meg, på Abildsø, våren 1990, så spurte jeg hu 'Berit Nordstrand', (som var leder av en slags Alarm-fanclub), om the Alarm, var et sånt 'kristen-rock-band', siden at sangen the Stand, hadde et refreng, som var om: 'Your maker', (din skaper), osv.


https://www.songfacts.com/facts/the-alarm/the-stand-prophecy

PS.

Det hu 'Berit Nordstrand', (som Siri kalte Caro vel, muligens fordi at husvertinnen min også het Berit, (nemlig Berit Jorås)), svarte.

Det var at the Alarm-folka, ikke profilerte seg, som et kristent band.

Men de var religiøse.

(For å si det sånn).

På skjermbildet overfor.

Så står det, at sangen 'the Stand', er inspirert, av en Stephen King-roman.

Og jeg kan ikke huske at Siri og Caro, prata noe, om Stephen King.

(Selv om vi prata om mye annet.

Mest om musikk.

Og Siri prata om en kar som hadde hatt seg med noe sånt som tolv damer på en fest, (og at det var noen som hu angra på, at hu ikke lå med, da hu hadde sjansen, (hu hadde med seg en slags studie/skole-dagbok, eller noe lignende, som jeg fikk lov til å kikke litt i, en kveld)).

Og Siri prata også om Samfundet, (et utested for studenter), i Trondheim.

Sånn som jeg husker det).

Så jeg visste ikke at den sangen, ('the Stand'), handla om en Stephen King-roman.

Jeg bare hørte at det var noe religiøst i refrenget.

(Noe jeg hadde lagt merke til, noen måneder/år, før det nevnte besøket, (til Siri og Caro).

Jeg hadde vel kjøpt en the Alarm-plate/maxi, (muligens på tilbud), noen måneder før, (på Innova i Karl Johan, eller noe lignende).

Noe sånt.

På første halvdel av 80-tallet, så var the Alarm, ofte på TV.

For på den tida, så sendte norsk og/eller svensk TV, ganske ofte fra konserter/festivaler, om kvelden/natta, i helgene, (av en eller annen grunn).

Så jeg hadde ofte hørt the Alarm sine slager-sanger, (og muligens tatt de opp på video).

Men jeg hadde vel ikke kjøpt platene.

For dette var vel mens jeg gikk på ungdomsskole i Svelvik, (hvor jeg gikk fra 1983 til 1986).

Og der var det ikke så mange platebutikker.

For å si det sånn).

Og på den tida, så hadde ingen hørt om internett.

Så jeg har ikke visst det med Stephen King, før nå.

Teksten nevner en begravelses-marsj, ('play the funeral march').

Så det religiøse refrenget, skal muligens være, den nevnte begravelses-marsjen, (tenker jeg nå).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter