Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. august 2020

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog 17. august 2020 kl. 21:55

Til: "postmottak@sivilombudsmannen.no"

Kopi: Postmottak , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"

Hei,

dere skriver i det vedlagte e-brevet, at dere ikke trenger å gjøre noe, med Arkivverket, som ikke vil motta annet enn skjemaer, fra borgerne.

Men nå har det seg sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, og da lærte jeg, at organisasjoner, skal være i stand til, å tolke, alle mulige slags skriverier/henvendelser, fra borgerne.

Og dette var på en offentlig skole, (Sande videregående), at jeg lærte dette.

Så her møter myndighetene seg selv i døra, når Sivilombudsmannen motsier det jeg lærte på handel og kontor, på Sande videregående.

(Vil jeg si).

Så det må jeg klage på.

Dere får sende dette til sjølveste Sivilombudsmannen.

Jeg husker at han het Arne Flifledt, (eller noe lignende), for noen år tilbake, men det er vel en ny en nå.

Problemet er visst, at ingen av vår tids Sivilombudsmenn, er noe annet enn inkompetente, (når det gjelder jobben sin), kan det virke som.

For jeg har sendt dere så mange klager nå, (de siste 10-15 åra).

Men dere har ikke gjort jobben deres, når det gjelder noen av disse sakene, (må jeg si).

Det kan nesten virke som, at dere liker, å gjøre minst mulig, hos Sivilombudsmannen, (og at dere derfor skroter flest mulig saker).

Og det synes jeg, at er, rimelig bekymringsverdig, (for å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Arkivverket nekter også, å finne de sakene, som min morfar Johannes Ribsskog, var aktor i, under landssviker-oppgjøret.

De okker seg over, at det var noe sånt, som 100 eller 200 esker, med dokumenter, fra landssviker-oppgjører, (fra Gudbrandsdalen/Lillehammer).

Men jeg lurer på om ikke borgerne har rett til, å se, de papirene, som de ønsker å se.

Så dette er sabotasje, mot mine rettigheter, fra Arkivverket, (må man vel si).

For 3-4 år siden, (kan det vel kanskje ha vært), så var jeg, på Arkivverket sin lesesal, ved Sognsvann, for å prøve å finne noen dokumenter, fra min fars tidligere geskjeft Neptun Trading, (som holdt til på Billingstadsletta).

Og da jeg spurte om hvor firma-arkivet var, (i resepsjonen), så fikk jeg ikke noe ordentlig svar.

Så det er som i Kafka sine romaner.

At det bare er tull og tøys, og absurde og bortgjemte/hemmelige arkiver, (hos Arkivverket), kan det nesten virker som.

Også når de scanner aviser, til sin 'Bokhylla'-løsning, (som vel egentlig skulle være for bøker), så lurer jeg litt.

For jeg skulle finne noe, fra april 2005, i Østlands-Posten.

Men de har visst scanna alle avisene for måneden før og måneden etter.

Og det må vel kalles sensur, (at de liksom hopper over en måned, her og der, når de driver og scanner).

Så det må jeg også klage på.

Og Nybrott, (en tidligere Lavik-avis), vil de visst ikke scanne aviser for, som er nyere, enn fra 60-tallet.

(Enda jeg prøver å finne et intervju, med min mor, fra 70-tallet, i den avisa).

Hvorfor er dem så treige, med å scanne Nybrott, lurer jeg.

Det må jeg klage på.

Det er visst også sånn, at hvis man er etterkommer av en landssviker, så kan man bare si navnet på landssvikeren, og så får man se papirene, fra landssviker-oppgjøret.

Men vi som er etterkommere, av aktorer, i landssviker-oppgjøret, (dette var noe min danskfødte mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard nevnte, noen år før hu døde i 2009, at min morfar var aktor under landssviker-oppgjøret), vi får ikke noe tilgang, til landssviker-arkivet.

Så dette er noe slags 'tyskertøseri', (kan det nesten virke som).

(At kun etterkommere av nazister, får tilgang, til dette arkivet.

Og ikke gode nordmenn.

For å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere skriver også, at jeg har sendt en e-post 20.juli, til 'juridisk'.

Men det skal være Datatilsynet.

Det blir litt sånn degenerert/åndssvakt, synes jeg, når dere bare skriver 'juridisk', (som om det var en avdeling, hos dere hos Sivilombudsmannen).

Skjerpings!


fre. 24. jul. 2020 kl. 15:58 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:



Vår ref 2020/2837

Vennlig hilsen
Erlend Kragh Nyhus | førstekonsulente-post: postmottak@sivilombudsmannen.no

PS.

Her er e-brevet fra Sivilombudsmannen:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter