Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 18. september 2020

Fru Skjelsbek, (moren til min tidligere klassekamerat Ole-Christian Skjelsbek, fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), var også i avisa, på 70-tallet. (Fra DT/BB 5. mai 1976)


https://www.nb.no/items/7c348f2238843ed0d391989d12c47713?page=3&searchText="ruth%20furuheim"

PS.

Ole har visst jobbet for Blaafarveværket, (fra Bygdeposten 1. april 1995):


https://www.nb.no/items/0c22fe4dc1817ae2a5407c9edfd44df6?page=19&searchText="Ole-Christian%20Skjelsbek"

PS 2.

Det var kanskje aprilsnarr, at Ole jobba der, for her nevner dem bare de to andre, (fra DT/BB 21. oktober 1995):


https://www.nb.no/items/1a812b2a2cfc1e7acf87eaad59acf992?page=15&searchText="sverre%20følstad"

PS 3.

Ole sine foreldre gifta seg på 60-tallet, (fra DT/BB 1. april 1967):


https://www.nb.no/items/e8fd754a7cb44a9ae870a5963edaf374?page=9&searchText="tov%20egil%20skjelsbek"

PS 4.

Jeg flytta jo, fra min mor i Larvik, til min far på Berger, høsten 1979.

(Noen uker/måneder ut, i tredje klasse).

Og den første skoledagen min, (var det vel muligens), på Berger skole.

Så 'shanghaiet' Ole meg, (må man vel si).

Han dro meg med hjem til dem, på Øvre, (på Bergeråsen), etter skolen.

Og hverken storesøsteren Trine eller foreldrene, var hjemme.

Men de hadde to jenter, i kjelleren/underetasjen der.

(Som Ole og jeg, nesten kjegla med/om.

For å si det sånn).

Og de jentene har jeg seinere lurt på, om kan ha vært, min stesøster Christell, (som min far ble sammen med moren til, året etter), og hennes venninne Nina Monsen.

(Begge fra Nedre).

Men jeg tørr ikke å si det sikkert.

Og jeg prioriterte, (etter dette), å bli mer kjent, med mine slektninger, (som drev møbelfabrikk, på Sand), etter skolen.

(Siden at jeg hadde bodd borte fra mitt hjemsted, (og min slekt der), i 5-6 år.

Hos min mor, som rømte til Larvik.

For å si det sånn).

Så jeg ble aldri så kjent, med Ole.

(Det var vel som med han 'Dokker', i Brunlanes/Hvattum, (3-4 år tidligere).

At det gikk litt for raskt fram, for meg.

Jeg likte vel heller, å bli litt mer gradvis kjent med folk.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter