Re: Klage/Fwd: Velkommen til Adams Matkasse
Erik Ribsskog
Til: Marielle fra Adams matkasse
Kopi: juridisk
Hei,
istedet for at dere vanlige medarbeiderne, sender meg rundt, som en kasteball.
Så foreslår jeg, at dere sender dette opp, til en leder/overordnet.
(Jeg ønsker å få svar på, hvilket troll det er, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker også, å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/kunder).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg får faktisk 4-5 mailer, for hver vanlige mail, som dere sender meg.
Hva er dette for noe tull/'nerde-greier', lurer jeg.
PS 2.
Her er mer om dette:
Marielle fra Adams matkasse
17. aug. 2020, 14:59
til meg
juridisk@datatilsynet.no ble fjernet fra samtalen av Marielle Victoria
admin@ohf.no ble fjernet fra samtalen av Marielle Victoria
elh@forbrukertilsynet.no ble fjernet fra samtalen av Marielle Victoria
fmovpost@fylkesmannen.no ble fjernet fra samtalen av Marielle Victoria
inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no ble fjernet fra samtalen av Marielle Victoria
man. 17. aug. 2020 kl. 15:01 skrev Marielle fra Adams matkasse
Hei igjen,
Jeg sendte deg følgende tilbakemelding fredag i forrige uke i en nyere samtale du har med oss:
"Hei Erik,
Som min kollega, Oda skrev til deg har hun stanset bestillingen som var gjort i ditt navn. Kundekontoen er sperret slik at det ikke kan bestilles ytterligere leveringer.
Vi går ikke ut med informasjon om våre rutiner, men jeg kan forsikre deg om at vi har strenge sikkerhetsrutiner for å forhindre at bestillinger gjøre i andres navn.
Dersom personalia er sammenfallende med personnummer ved registrering har vi ikke mulighet til å ettergå dette med mindre det foreligger mistanke om ID-tyveri slik som i din sak.
Vi følger norsk lovverk for kjøp i nettbutikker og holder oss oppdatert både på lovverk og anbefalinger fra datatilsynet for kunne tilby en tryggest mulig tjeneste.
Personnummeret som oppgis behandles som sensitive personopplysninger, og det er ikke noe vi har tilgang til i etterkant og lagres heller ikke hos oss.
Dersom du har blitt utsatt for ID-tyveri hvor ditt personnummer blir misbrukt anbefaler vi at du politianmelder dette. Vi anbefaler også å lese igjennom rådene til Datatilsynet, da det erfaringsmessig ofte kan være tilfelle at personalia blir misbrukt flere steder.
https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
Håper dette var oppklarende!
Ønsker deg en fin fredag. :)"
Har du mottatt dette svaret? :)
Marielle Marielle fra Adams matkasse
On Sun, Aug 16, 2020 at 10:24 AM, "Erik Ribsskog"
Hei,
jeg vet ikke hvorfor du skal plinge om dette.
Den som hvisker juger, sier folk.
Du har vel lært å skrive på skolen, eller hva?
Så det er bare å skrive i vei.
Jeg lurer på hvem som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg lurer også på hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre dette skjer igjen, med andre borgere.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 30. jul. 2020 kl. 09:56 skrev Oda fra Adams matkasse
Hei Erik,
Har du mottatt svaret jeg har sendt deg tidligere?
Jeg har forsøkt å ringe telefonnummeret som er registrert på kundekontoen og som står i e-posten med ordrebekreftelsen.
Er dette ditt telefonnummer?
Siden du skriver at du ikke har bestilt eller har kjennskap til kundekontoen, har vi stanset leveringen og kreditert denne.
Kundekontoen er også sperret slik at det ikke kan genereres flere bestillinger fra denne.
Siden du mistenker identitetstyveri vil jeg uansett anbefale deg å anmelde dette.
Jeg ringer deg gjerne angående denne saken om du ønsker det.
Hører gjerne fra deg!
https://adams-matkasse.intercom-mail.com/avatars/954774/square_128/Image_from_iOS_%282%29-1537773940.jpg?1537773940 Oda fra Adams matkasse
On Sun, Aug 16, 2020 at 10:23 AM, "Erik Ribsskog"
Hei,
jeg vet ikke hvorfor du skal plinge om dette.
Den som hvisker juger, sier folk.
Du har vel lært å skrive på skolen, eller hva?
Så det er bare å skrive i vei.
Jeg lurer på hvem som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg lurer også på hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre dette skjer igjen, med andre borgere.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 30. jul. 2020 kl. 09:56 skrev Oda fra Adams matkasse
On Thu, Jul 30, 2020 at 09:56 AM, "Oda"
Hei Erik,
Har du mottatt svaret jeg har sendt deg tidligere?
Jeg har forsøkt å ringe telefonnummeret som er registrert på kundekontoen og som står i e-posten med ordrebekreftelsen.
Er dette ditt telefonnummer?
Siden du skriver at du ikke har bestilt eller har kjennskap til kundekontoen, har vi stanset leveringen og kreditert denne.
Kundekontoen er også sperret slik at det ikke kan genereres flere bestillinger fra denne.
Siden du mistenker identitetstyveri vil jeg uansett anbefale deg å anmelde dette.
Jeg ringer deg gjerne angående denne saken om du ønsker det.
Hører gjerne fra deg!
On Wed, Jul 29, 2020 at 01:48 PM, "Erik Ribsskog"
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Dere var også på døra mi, da jeg bodde, på Slependen, (hvor jeg bodde fra høsten 2014 til våren 2015).
Og da var det en 'bavian', som banka kjempemye på døra mi, og som skreik fornavnet mitt.
Men jeg hadde ikke bestilt noe, fra dere, da heller.
Så det er ikke første gang, at noe lignende skjer, for å si det sånn.
Så dere er en pest og en plage, må jeg si.
Skjerpings!
ons. 8. jul. 2020 kl. 15:05 skrev Oda fra Adams matkasse
Hei Erik,
Dette er en automatisk utsendelse som du kan se bort ifra.
Vi har løst saken med å stanse leveringen som ble bestilt til deg og trukket beløpet for denne.
Kundekontoen ble også sperret for videre leveringer.
Ha en fin dag!
On Wed, Jul 8, 2020 at 03:05 PM, "Operator"
Ranger samtalen din
Forferdelig Dårlig OK God Utrolig
On Wed, Jul 8, 2020 at 03:05 PM, "Operator"
Fortell Oda hva du synes om samtalen:
On Wed, Jul 8, 2020 at 03:05 PM, "Oda"
Hei Erik,
Dette er en automatisk utsendelse som du kan se bort ifra.
Vi har løst saken med å stanse leveringen som ble bestilt til deg og trukket beløpet for denne.
Kundekontoen ble også sperret for videre leveringer.
Ha en fin dag!
On Wed, Jul 8, 2020 at 11:39 AM, "Erik Ribsskog"
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Adams Matkasse
Date: søn. 21. jun. 2020 kl. 21:52
Subject: Velkommen til Adams Matkasse
To:
https://godtlevertpimimages.blob.core.windows.net/psl-marketing-images/8a613c15-35e4-471f-91cc-972f933331d7/ORIGINAL_f6265221-d09c-4edc-a40d-46b18df9046b.png https://godtlevertpimimages.blob.core.windows.net/psl-marketing-images/8a613c15-35e4-471f-91cc-972f933331d7/ORIGINAL_7b494339-552b-4c55-b8ca-8737cc43c537.png Velkommen til din nye middagshverdag! Så hyggelig at du ønsker å bli en del av matkasse-familien, Erik! Vi gleder oss til å levere ferske råvarer og inspirerende oppskrifter rett hjem på døren til deg.
Om du ønsker å bytte kasse, se kommende menyer, hoppe over en uke eller endre leveringsinformasjonen din, kan dette enkelt gjøres på Mine Sider.
Få middagen rett i lomma med Adams app! Last ned til iPhone eller Android.
Leveringsinformasjon
Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
E-post: e.ribsskog@gmail.com
Mobil: 48621954
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)
Postnummer: (Sensurert av johncons-blogg)
Poststed: BEKKESTUA
Din første matkasse kommer Mandag 16:00:00 - 22:00:00 29-06-2020, og du får leveranse Hver Uke.
Endring av levering på kommende uke må skje senest tirsdag kl. 23.59.
Gå til Mine Sider Vervekampanje Gi bort en matkasse til halv pris til vennene dine og få 50 % rabatt for hver eneste venn du verver! Du finner vervekoden din her under Klubb Adam. Koden må brukes av vennen din i rabattkodefeltet ved bestilling. Informasjon om koronaviruset Vi har kapasietet og leverer som normalt, men på grunn av koronaviruset har vi besluttet å midlertidig endre leveringsrutinene våre.
Vi har oppdatert leveringsrutinene våre midlertidig. Sjåføren setter igjen kassen på døren din, ringer på og forlater adressen. Vi sender deg en SMS når kassen er satt igjen hos deg. Husk å slippe sjåføren inn i oppgangen om du bor i blokk. Sjåføren har dessverre ikke mulighet til å ta med seg papp i retur i denne perioden.
Vi kommer til å oppdatere deg fortløpende, om det kommer ny informasjon. Les mer om våre leverings- og hygienerutiner via knappen under. Les mer her Min Matkasse Min Matkasse - full kontroll over abonnementet ditt. Kontakt oss Klikk her for å besøke kundesenteret vårt. Last ned Adams app! Få middagen rett i lomma! Last ned Adams app for iPhone eller Android. https://godtlevertpimimages.blob.core.windows.net/psl-marketing-images/8a613c15-35e4-471f-91cc-972f933331d7/ORIGINAL_fbccd128-5ed8-4483-863b-2f9fc944d9d9.png https://godtlevertpimimages.blob.core.windows.net/psl-marketing-images/8a613c15-35e4-471f-91cc-972f933331d7/ORIGINAL_4bce9fff-62a8-4ad7-8df0-4504c59f6d45.png https://godtlevertpimimages.blob.core.windows.net/psl-marketing-images/8a613c15-35e4-471f-91cc-972f933331d7/ORIGINAL_f6265221-d09c-4edc-a40d-46b18df9046b.png