Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 21. desember 2020

Jeg er egentlig ikke noe særlig opptatt av han Ola Bach Gansmo. Det var sånn at jeg skrev en bloggpost, om han advokat Elden, for cirka ti år siden, (og så stod det tilfeldigvis noe om Gansmo, (som kom med på bloggen min), på Elden sin Wiki-side). Og dette var kanskje ikke blant høydepunktene av de bloggpostene jeg har skrevet. Men Elden kontaktet meg, og ville jobbe noen timer gratis for meg, hvis jeg slettet det om Gansmo, fra min blogg. Og dette var rett etter, at jeg hadde lovet bloggleserne, at jeg skulle prøve å ikke inngå noen hestehandler, i min kamp, for å få mine rettigheter. Og det var også snakk om et prinsipp, nemlig at jeg ønsket å stå opp for ytringsfriheten, da. For å si det sånn

ikke opptatt av

PS.

Mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så hadde jeg arbeidssak, mot Arvato.

Og de ga meg ikke noe erstatning.

Så jeg satt mest hjemme, og blogga og surfa, (og jeg jobba også på nettet, som Company Resarcher, for et firma i Norwich).

Og da fant jeg tilfeldigvis ut, (muligens på VGD).

At det hadde foregått, et 'omvendt' Benjamin-drap.

På skoleveien min, på Østre Halsen, (hvor jeg bodde mens jeg gikk brorparten av første klasse, på Østre Halsen barneskole).

Akkurat der, hvor jeg pleide å ta igjen, han bondesønnen, fra Skreppestad/Gloppe, (eller hva det heter igjen).

Han bondesønnen som min 'blodsbror' Ben Ove Brooks og jeg, tulla litt med, i bursdagen hans, for vi kom litt for seint.

(For å si det sånn).

Og så ble vi lurt, (av bondesønnen sin far eller bestefar), til å krabbe under utedassen der.

(Som noe slags straff muligens.

Noe sånt).

Og så var det vel muligens sånn, at det var Elden, som representerte han fremmedkulturelle morderen.

(Sånn som jeg husker det).

Så det var vel derfor, at jeg la merke til Elden sitt navn, (og lurte litt på hvem han var).

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den veien, som han bondesønnen gikk.

Det var forresten, en slags omvei, for meg.

Men jeg skydde de tre nabo-guttene, (Pål Andre Larsen og de), fra Mellomhagen, en del.

Så jeg gikk ofte en omvei, til og fra skolen, da.

(For å slippe å bli kryna, (å få trynet trykket ned i snøen, en nokså lang stund), osv.

Som storebroren til Pål Andre visst syntes at var morsomt.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Der det 'omvendte' Benjamin-drapet var.

Det var i en vei som het Snarveien, (hvis jeg har forstått det riktig).

Og det var der, hvor min morfar Johannes, (som var fra Leirsund/Romerike), dro meg med, til en slakter, en gang, (husker jeg).

Selv om min morfar, egentlig bodde i Nevlunghavn, (et par mil unna).

Så det var 'merksnodig', at min morfar dro med meg dit, (til en slakter, som holdt til, på skoleveien min liksom).

(For å si det sånn).

For når min morfar skulle kjøre hjem, til min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn.

(Fra der vi bodde, i Mellomhagen/Gloppe).

Så måtte han kjørte gjennom, den nokså kjente byen Larvik.

Hvor de hadde plenty, av matforretninger/supermarkeder.

(For å si det sånn).

Så hva min morfar skulle, på et lite 'landsby-slakteri', på Halsen.

Det kan man kanskje lure på.

(Men det var kanskje sånn, at min stefar Arne Thomassen, (som bygde hytter og malte hus), hadde gått konkurs.

Og at min mor derfor tagg min morfar, (som seinere kjøpte et lite hus til oss, i Jegersborggate, i Larvik sentrum), om å kjøpe noe mat til oss.

Og at min morfar da ikke gadd, å dra lenger, enn til den lokale slakterbutikken.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

mer om kryning

https://www.facebook.com/groups/spalta/permalink/10153615409689041/?comment_id=10153617970894041

PS 5.

Jeg må innrømme.

At etter at jeg ble kryna, av storebror til Pål Andre.

(Mens Pål Andre og den yngste broren også var der vel).

Så tok jeg igjen litt, på min lillesøster Pia.

For vi var jo egentlig ikke, fra Mellomhagen/Gloppe.

Men vi var fra Bergeråsen, Rømminga/Vestmarka, Østre Halsen og Hvattum/Brunlanes.

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok.

For å si det sånn).

Så jeg tenkte vel, at jeg måtte gjøre, som de andre guttene, fra Mellomhagen/Gloppe.

(Noe sånt).

Så min lillesøster Pia, ble vel etterhvert, ganske vant til å bli kryna.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det har også vist seg, at jeg har Elden, i slekta.

(Min mors tremenning, (var det vel), Bjørn Ribsskog, (som var etterkommer av min oldefar Johan Ribsskog sin tvillingbror Adolf).

Han har med om noen Elden-folk, i sin store Ribsskog-slektsforskning, (som han jobba med, rundt årtusenskiftet)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om elden fra bjørn ribsskog sin slektsforskning

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter