Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. desember 2020

Min bonusbror Viggo sin danske ekskone Greta, har visst jobbet som flyvertinne, i snart 39 år

flyvertinne i mange år

https://www.linkedin.com/in/greta-skou-snoghøj-302950157/?originalSubdomain=dk

PS.

Da Greta og Viggo gifta seg.

(Viggo er forresten også kjent, som bodybuilderen Viggo Snowhill.

For å si det sånn).

Det var i Køge, (husker jeg).

Og det kan kanskje ha vært, i 1985.

Og da skulle vi, (det var min far, min søster Pia, min bonusmor Haldis og min bonussøster Christell).

Vi skulle da fly, fra Fornebu til Kastrup, (husker jeg).

Og det var da med SAS.

(Hvor Greta jo jobba).

Og da lagde SAS helvete for oss, på Fornebu, (husker jeg).

Dama i billettluka mente at Pia, Christell og jeg, måtte ha pass med oss.

(Noe sånt).

Men da hjalp jeg min far.

(Som prata med SAS-dama).

Og så fortalte jeg noe, (til SAS-dama), som min mor hadde fortalt meg, på slutten av 70-tallet.

Nemlig at man ikke trengte pass, for å dra, til Sverige og Danmark.

Men da sa SAS-dama noe som min mor ikke nevnte, (på vår(e) ferietur(er) til Sverige og Danmark, (dette var ihvertfall sommeren 1978, at vi kjørte ned til Danmark, (min mor, min stefar Arne Thomassen, min lillesøster Pia og meg), og muligens også sommeren 1977)).

Nemlig at folk måtte ha et bankkort, (eller en annen type ID), for å dra til Danmark.

(Noe sånt).

Men dette hadde ikke min mor sagt noe om, (på slutten av 70-tallet).

Så det syntes jeg at hørtes rart ut.

(For å si det sånn).

Og det endte med at vi fikk billettene.

Og vi dro så til Køge, (hvor vi bodde på et hotell, i sentrum).

(Sånn som jeg husker det).

Men man kan kanskje lure på om det var Greta, som fikk sine kolleger i SAS, til å lage helvete for oss.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Høsten 1982.

Så var de samme folka, (pluss min bonusbror Jan, og et par av hans kamerater), også i Køge.

Viggo vant gull, i junior-klassen, i nordisk mesterskap, for bodybuildere.

(I København.

Som ligger bare noen få mil unna Køge).

Og jeg så konkurransen, på fredagen.

Men på lørdagen, så var det visst ikke lov, for folk som gikk på barneskolen, (noe Pia, Christell og jeg fortsatt gjorde), å være med.

Vi måtte være i Viggo og Greta sin leilighet, i Køge.

(Sammen med en danske barnepike-blondinne.

Som var kanskje et par år eldre enn meg, (dette var det året jeg fylte tolv).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Hvis Greta ikke har flytta siden 1982, så var det muligens her, (i et mursteins-rekkehus), at jeg/vi bodde, en helg, høsten 1982, (jeg 'skulka' de siste dagene, av leirskolen, på Barnas Gård, for å være med på denne Danmarks-turen):

her bodde vel viggo

https://www.krak.dk/greta+skou+snoghøj+køge/54432886/person

PS 4.

Jeg vet ikke om dette kan være hun barnepiken, (hvis hu har arva huset etter foreldrene, for eksempel):

kan dette være barnepiken

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10157592255233480&set=ecnf.659258479

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter