Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. januar 2021

Komikeren Espen Thoresen Hværsaagod-Takkskalduha har visst bodd på Bergeråsen. Det visste jeg ikke

har visst bodd på bergeråsen

https://www.svelviksposten.no/espen-thoresen-trivdes-bedre-i-svelvik-enn-pa-farmen-kjendis-fikk-litt-bakoversveis/s/5-74-103358

PS.

Jeg har tidligere lest, at Thorsen, er fra Svelvik.

Men at han også har bodd på sjølve Bergeråsen, (som jeg har blogget mye om), det visste jeg ikke.

Thoresen er visst tolv år eldre enn meg.

Og jeg er født i 1970.

Så Thoresen er vel da født cirka 1958.

(Noe sånt).

Og hvis han flytta til Oslo, da han var 20 år gammel.

Så flytta han rundt 1978.

Og fra 1973 til 1979 så bodde jeg, hos min mor, i Larvik.

(For hu skilte seg fra min far).

Så vi har bodd på Bergeråsen, på forskjellig tid.

Og jeg har aldri hørt, at noen har nevnt han engang.

(For å si det sånn).

Men han bodde kanskje på Øvre, (og ikke på Nedre, som meg).

Hm.

Forresten så bodde vi vel begge muligens, i to-tre år, samtidig på Bergeråsen.

Men det var isåfall fra 1971 til 1973.

Og det var fra jeg var et år, til jeg var tre år.

Så da kjente jeg for det meste bare naboen, (Annika og Magnar Horten og dem).

(Og min farmor og de, på Sand.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Foreldrene til Espen Thorsen solgte visst til Ralph Castellan.

Og det er vel faren til min tidligere klassekamerat Ditlev Castellan, (som jeg gikk i samme klasse som på Berger skole og Svelvik ungdomsskole).

Og isåfall, så har Espen Thorsen, (og dem), også bodd på Sand, (får jeg det til å bli).

For Ditlev bodde på Sand, (og var med i gjengen til Geir Arne Jørgensen og dem), for å si det sånn.

(Jeg gikk bort til, (eller gjennom), Sand, hver dag, etter skolen.

For å jobbe for min slekts møbelfabrikk, (og spise middag hos min farmor Ågot).

Så jeg husker godt hvem som bodde på Sand.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette, (fra DT/BB 19. desember 1977):

thoresen til castellan 2

https://www.nb.no/items/7a8c4d26fb4e8059e3500a4c6af553c2?page=21&searchText="bjørn%20Thoresen"

PS 4.

Jeg kan også ta med om, at Ditlev, ikke bodde på Sand, i 1977, (da hans far kjøpte huset i PS-et overfor).

Ditlev bodde da på Nesodden deromkring, (hos sin mor).

Ditlev flytta ikke til sin far, (på Sand/Berger), før på begynnelsen av 80-tallet, (et par år etter meg).

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se at Ditlev, fikk en åttende-plass, i et skirenn, (for barn), på Nesodden, i 1980, (fra Akershus Amtstidende 11. februar 1980):

grei åttende plass

https://www.nb.no/items/ae7edf93cf199e2140f9d41bd9066a00?page=13&searchText="ditlev%20castellan"

PS 6.

Mer om Ditlev sin far, som seinere ble forsikringsagent, (og som en gang stod inne på Strømm Trevare, og holdt et slags foredrag, om livsforsikring, for min far og meg, husker jeg, (fra Akershus Amtstidende 19. mai 1978)):

ditlev sin far

https://www.nb.no/items/b305043a059e047658bac249ab60bb22?page=1&searchText=castellan

PS 7.

Enda mer om Ditlev sin far:

mer om ditlev sin far

https://www.nb.no/items/b2f3bf193ac2c84916f462ed283e377e?page=1&searchText="ralph%20castellan"

PS 8.

Foreldrene til Espen Thoresen, bytta ut sitt hus på Sand, (som vel lå oppi en skråning/li, (Ditlev og Geri skøyt etter en gang etter meg derfra, når jeg gikk bort til min farmor og dem, etter skolen)), med et sørlands-inspirert skipperhus, i Svelvik, (fra DT/BB 6. november 1980):

bytta ut med skipperhus

https://www.nb.no/items/ad3c26aa43f4a56ceeb5b4524303b7cd?page=13&searchText="eva%20thoresen"

PS 9.

Jeg mener at det må ha vært, oppi den lia her, at Ditlev og dem, (som kjøpte av Espen Thoresen og dem), bodde, (en snau kilometer nord for Bergeråsen):

oppi lia her

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter