Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 3. januar 2021

Nå har jeg begynt å gjøre om til den nye mobil-designen, på mirror-nettstedet, (johncons.net)

Screenshot_2021-01-03-03-46-42

https://johncons.net/arkiv_mobil.html

PS.

Dette arbeidet regner jeg med å bli ferdig med, i løpet av dagen, (søndag).

Det neste innen webdesign, det blir da, å fjerne del-knottene, fra nettsidene, (på både johncons-web og mirror-nettstedet).

Og så får jeg eventuelt sette på 'hjemmelagde' del-knapper seinere.

(Hvis det er mulig å lage sånne knapper selv, som funker bra.

Det må jeg bruke litt tid på å lese om, etterhvert.

Isåfall).

Dette er på grunn av EU/EØS sin 'småkake-lov'.

Den forbyr at man sender IP-adresser osv., til USA.

Noe som del-knappene, (til Facebook og Twitter), gjør.

(Eller det er noen javascript-kodesnutter, som sender disse IP-adressene, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og de kodesnuttene må fjernes fra nettsidene.

Og da virker nok ikke del-knappene lenger.

Og derfor må de fjernes.

For å si det sånn).

Når det gjelder følg-knappene, (for Twitter og Facebook), så fjerner jeg nok de og.

(For ellers så blir ikke nettstedene 'EU-godkjent').

Og så setter jeg nok bare et par vanlige hyperlinker der, (som linker til johncons-web sin Facebook-side og Twitter-side).

(Ihvertfall midlertidig.

Til jeg eventuelt får tid til å lage mine egne følg-knapper, (som ikke sender data til USA, (hvis det er mulig å lage)).

Og da skal nettstedet være 'EU-godkjent'.

For StatCounter sine cookies er visst greie ifølge EU/irsk høyesterett, (man trenger ikke en 'cookie consent-footer', på grunn av disse).

(Men jeg beholder en 'vanlig' footer, (på nettstedene), hvor jeg informerer om at jeg bruker StatCounter-cookies.

For å si det sånn).

Etter det så oppdaterer jeg footerne, (på mobil-nettstedene, johncons-web og mirror-nettstedet).

Sånn at også mobil-nettstedene informerer om at jeg bruker StatCounter-cookies, på nettsidene.

Og også sånn at copyright-årstallene blir riktige, (det skal stå 2008 - 2021, (og ikke 2008 - 2020)).

Etter det, så begynner jeg, med å legge ut Min Bok-bøkene.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

De skal jeg legge ut som PDF, (eller i et annet lettlest format).

Og så skal jeg ha et eget menyvalg, som heter: 'Bøker'.

Og der skal jeg linke til fler og fler av Min Bok-bøkene.

(I anledning av at jeg begynte å skrive på de bøkene, i 2011, (da jeg bodde på et herberge i Sunderland).

Så det er snakk om et ti års-jubileum, for de bøkene.

For å si det sånn).

Jeg håper at den første Min Bok-boken, (den som het 'Min Bok'), er linket til, fra nettstedet, innen våren.

(Hvis alt går etter planen).

Og det er også mulig, at jeg legger noe e-bok-utgaver, (av Min Bok-bøkene), under denne 'Bøker-linken'.

(Det at jeg legger ut bøker på nettstedet.

Det betyr ikke at jeg helt har gitt opp, å få de gitt ut, på Lulu, (eller hos et stort forlag).

Men så lenge jeg går på sosialen, (og er avhengig av deres støtte, for å ha til mat osv.), så gjør jeg det nok sånn.

For da jeg bodde i England, (noe jeg gjorde fra 2004 til 2014), så hendte det at the Jobcenter kuttet ut livsopphold-støtten, i lange perioder, og bøkene (som da lå på Createspace/Amazon), og Posegodt, var ikke nok å leve av, (nettbutikken dreiv jeg og forbedret, og jeg ville vente med markedsføring, til at produkt-bildene så mer proffe ut, osv.).

Så noe lignende ønsker jeg ikke, at skal skje, i Norge.

For det er korporlig avstraffelse, må man vel si.

Når man ikke får nok livsopphold-støtte, sånn at man ikke har til mat engang, men må gå å lete etter småpenger på gata, (i England), og etter tomflasker, (i Danmark)).

Og etter det, så har jeg noen lapper her, med mange stikkord, angående flere ting som trengs å gjøres, på nettstedene.

Og da får jeg se hva jeg gjør først, av de tingene.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også mulig, at GDPR gjelder, for firmaer/organisasjoner.

Og ikke for enkeltpersoner, (som meg).

(Jeg leste et sted, at GDPR gjelder for 'business processes'.

Altså for kommersielle/merkantile prosesser.

For å si det sånn).

Så det er mulig at GDPR ikke gjelder, for mitt nettsted.

Og mitt nettsted, (johncons-web), startet jo i 2008.

Så det er mulig at GDPR ikke har tilbakevirkende kraft.

Og at disse lovene da ikke gjelder, for johncons-web.

(Jeg har ihvertfall ikke hørt noe fra EU, om dette.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

business processes wiki gdpr

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Data_Protection_Regulation

PS 4.

Nå er det jo sånn, (som jeg har blogget om), at Facebook endrer på den 'liker-knotten' sin, annethvert år.

(Sånn at man må midtstille på nytt, osv.

For å si det sånn).

Så det er kanskje uansett greit, å ta bort de knottene, fra nettstedet, (selv om det skulle vise seg, at det er sånn, at GDPR ikke gjelder, for mitt nettsted).

(Og selv om folk, (i England og USA), mente at de knottene var kommet for å bli, for 7-8 år siden.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg har vel også lest et sted, (muligens på et engelsk nettsted for IT-utviklere), at folk fra IT-bransjen, har anbefalt andre, å heller ha sine egen-designede liker-knotter.

Og det kan jo være, at de IT-folka, har vært på kurs, (eller messer), og lært om GDPR der, (for eksempel).

Og så har de så rådet folk til å ha sine egne knotter, (uten å forklare noen flere detaljer videre, om det de har lært på kurs).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter