Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. februar 2021

Mer om min farfars firma Strømm Trevareindustri

mer om strømm trevareindustri

https://www.nb.no/items/ee29bc30aac6fd51df5df7855bd0b98f?page=769&searchText="strømm%20trevareindustri"

PS.

'Svelvik 1945 - 1995' nevner ikke årstallet 1947, (det tidligste årstallet de nevner er 1958):

svelvikboka

PS 2.

'Svelvik 1945 - 1995' staver også min farfars fornavn feil, (må jeg si).

(For han het Øivind, (og ikke Øyvind).

For å si det sånn).

Det at fabrikken ble utvidet i 1978, stemmer heller ikke, (sånn som jeg husker det).

Min far støpte en betong-havseiler, (en Colin Archer), på 'Jordet til Lersbryggen', (som min farmor sa at min lillesøster Pia og jeg kunne leke på som barn), på den tida.

Så det er mulig at det er det, som folk husker.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det er mulig, at bolighuset, ('Ågot-huset'), ble bygget, i 1961.

Men fabrikken ble bygget, (i lettbetong), på slutten av 60-tallet.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette, (fra Østlands-Posten 10. juli 1968):

mer om når fabrikk ble bygget

https://www.nb.no/items/cdaf720ec5a5f2c3986684ef52c11a07?page=7&searchText="strømm%20trevareindustri"

PS 5.

Her står det om at Philip Eastwood var kontorist, (da han giftet seg, under krigen):

philip eastwood kontorist

PS 6.

Mer om Philip Eastwood, (fra DT/BB 15. februar 1972):

mer om philip eastwood

https://www.nb.no/items/ab6cc27ca8657d8e33abf66d6aef1d3f?page=13&searchText="philip%20eastwood"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter